Autoralli maailmameistrivõistluste eelviimase etapi eel on M-Sport suure saavutuse lävel – Briti erameeskond võib juba kodusel rallil kindlustada konstruktorite arvestuses tiitli. Sõitjate arvestuses võib tiitli kindlustada Sebastien Ogier, kuid tiitlivõitmise võimalus on alles ka teisel kohal asuval Ott Tänakul
Sebastien Ogier loodab kindlustada tiitli
Ralli eel on peamiseks jutuaineks olnud Ott Tänaku ja Sebastien Ogieri järgmise aasta töökoht ning MM tiitli saatus. Kaks rallit enne lõppu on tiitli konkurentsis veel kolm meest – Sebastien Ogier edestab teisel kohal olevat Ott Tänakut 37 ja kolmandal kohal olevat Thierry Neuvillet 38 punktiga. Kahel viimasel rallil on võimalik teenida veel 60 punkti ehk prantslane peab Walesi rallil tiitli kindlustamiseks edestama eestlast 7 ja belglast 8 punktiga. Kui Ogier lõpetab ralli esimese või teisena ning teenib punktikatselt maksimumpunktid, siis on tiitel kindlustatud. Konstruktorite arvestuses peab Walesis või Austraalias vähemalt üks M-Sporti sõitja ralli lõpetama ehk tiitel on vaid vormistamise küsimus.
Autospordis ei ole kunagi midagi kindlat, kuid suure tõenäosusega saab Briti meeskond pühapäeval tähistada vähemalt ühte tiitlit ning see võit on tõeliselt võimas saavutus. Varasemalt on M-Sport Fordi tehasemeeskonnana võitnud tiitli kahel korral, kuid individuaalse MM tiitli on suutnud Fordiga võita vaid tänane Eesti Autospordi Liidu president Ari Vatanen. Soomlane võitis Ford Escortil tiitli 1981. aastal. Briti meeskond on tegemas ajalugu, sest mitte kunagi varem pole suutnud ükski erameeskond autoralli MM sarjas võita konstruktorite arvestuses tiitlit.
Autosport on väga kallis ala ning auto arendamiseks kulub väga palju ressursse, mida on tehasemeeskondadel tunduvalt rohkem – asi pole ainult rahas vaid ka tingimustes ning võimalustes. M-Sport on suutnud aga tunduvalt väiksemate vahendite abil saada endale parimad sõitjad ning arendanud auto, mis on stabiilselt kiire igal pinnasel. Seejuures on WRC meeskonna vedamine M-Sporti vaid üks väljund – ettevõtte peamine kasum tuleb erinevate võistlusklasside jaoks mõeldud Ford Fiesta ralliautode tootmisest ja müügis. Lisaks on meeskond tegev rallikrossis ja kereautode sarjades.
Elfyn Evans loodab korrata Tänaku vägitegusid
Eelmisel aastal pidas Walesi teedel Ott Tänak Sebastien Ogieriga maha tõelise lahingu – mehed sõitsid kolm päeva sekund sekundis ning kuigi lõpuks jäi prantslane napilt peale, näitas Tänak, et Dmacki rehvid võivad olla neile sobivates oludes väga konkurentsivõimelised. Sel aastal sõidab Dmacki rehvidega M-Sporti meeskonnas Elfyn Evans ning kindlasti loodab ta oma kodurallil jõuda esimese võiduni. Olud pole sel aastal ehk Dmacki jaoks nii sobivad, kui eelnevatel aastatel, kuid samas on nad kindlasti rehve edasi arendanud ning loodavad kodus head tulemust.
Ma usun, et Evans ongi üks peamistest favoriitidest rallivõidule, kuid kindlasti jahib võitu ka Ott Tänak ning Thierry Neuville, kes vajad tiitli lootuste säilitamiseks kindlasti võitu. Eelmisel aastal kaotas Tänak palju aega tagant startides – Suurbritannias sõidetav ralli on üks väheseid kruusarallisid, kus on esimestel eelis, sest teed muutuvad kiiresti mudaseks ning seega on tagumistel meestel pidamine kehvem. Sel aastal on olud pisut kuivemad, kuid samas metsaalused nii kiiresti ei kuiva ning seal muutuvad teed kindlasti kiiresti libedaks ja mudaseks. Usun, et kiire suudab olla ka Neuville, kes tahab heade tulemuste teele naasta, sest eelmised kaks rallit mehel ebaõnnestusid. Saksamaa ralli eel oli ta Ogieriga viigis, kuid kahe järgneva ralliga ei õnnestunud tal teenida ühtegi punkti ning Hispaania ralliga möödus temast ka Ott Tänak tõrjudes belglase kolmandaks. Hooaja lõpus pole belglasel muidugi vahet, kas ta lõpetab teise või kolmandana ning seetõttu on belglane tunnistanud, et tema võitleb tiitli eest seni, kuni see matemaatiliselt võimalik on.
Hyundai meeskond stardib nelja autoga
Esimest korda sel aastal on Hyundai meeskond väljas kolme autoga – taas on stardis Hayden Paddon, kelle meeskond asendas Hispaanias Andreas Mikkelseniga. Nüüd on Uus-Meremaa rallisõitja taas stardis ning tahab kindlasti meeskonnale näidata, et nad tegid vale valiku, kui eelistasid Mikkelseni temale. Korea autotootja on teatanud, et järgmisel aastal sõidavad kõik rallid kindlasti kaasa Thierry Neuville esisõitjana ning Andreas Mikkelsen teise sõitjana, kuid järgmised kohad on veel lahtised.
Spekuleeritud on variandi üle, et Paddon sõidab kruusarallidel ning Sordo asfaldirallidel, kuid vaevalt, et selline lahendus kumbagi meest rahuldab. Hispaanlane Sordo on kogenud ning ehk isegi lepiks osalise programmiga, kuid Paddon on veel noor mees, kel on tohutult potentsiaali – usun, et võimaluse korral püüab ta meeskonnast lahkuda ning mõne muu tööandja leida, samas pole seegi kerge ülesanne. Kindlasti on rallifännide jaoks põnev jälgida, kuidas meeskonnasisene võitlus hakkab mõjutama meeste enesekindlust ning hoogu.
Juho Hännineni viimane ralli Toyota meeskonnas
Walesi ralli on soomlase Juho Hännineni jaoks viimane ralli Toyota meeskonnas, sest kogenud soomlane Austraalia rallil enam ei osale – see otsus oli tehtud meeskonna poolt juba hooaja alguses ning viimaste uudiste valguses seda enam ei muudeta. Jaapani autotootja teatas eelmisel nädalal, et on sõlminud järgmiseks kaheks aastaks lepingu eestlase Ott Tänakuga ning Hänninen peab meeskonnast lahkuma. Soomlane tunnistas kodusele meediale, et on loomulikult pettunud ning see tähendab suure tõenäosusega seda, et tema karjäär on läbi.
Vaatamata kesisele hooaja algusele on Hänninen teinud tegelikult väga hea hooaja teise poole näidates eriti head minekut asfaldil, kuid nendest tulemustest ei piisanud, et endale järgmiseks aastaks leping teenida. Soomlast hinnatakse, sest ta andis suure panuse auto arendamisse, kuid samas on loogiline, et Toyota eelistab pilootidena kogenud ja kiiret Jari-Matti Latvalat, noort uljaspead Esapekka Lappit ning aina paremaks muutuvat Ott Tänakut, kelles nähakse tulevast maailmameistrit.
Kalle Rovanperä debüüt MM sarjas
Rallifännid ootavad suure põnevusega Walesi ralli algust, sest MM sarjas teeb debüüdi Kalle Rovanperä, keda peetakse tulevaseks maailmameistriks, sest noormees on näidanud vaatamata noorusele tõeliselt head kiirust. Vahetult enne Walesi 17 aastaseks ja juhiloa saanud noormees on aastaid hullutanud Eesti ja Läti meistrivõistlustel osaledes rallipublikut, sest vähesed suudavad nii noorelt rallivõitude nimel heidelda. Walesi ralli on debüüdiks üks raskemaid valikuid, kuid samas on noormehel juba päris palju kogemust ralliauto roolis ning usun, et ta saab hästi hakkama. Kindlasti ümbritsevad teda inimesed, kes oskavad talle nõu anda ning ma väga loodan, et ta suudab oma esimese MM ralli lõpetada, mitte ei lähe hullu panema ja rallit võitma.
Raul Jeets loodab head tulemust
Walesi rallil teeb Raul Jeets koos kaardilugeja Kuldar Sikuga hooaja kolmanda stardi MM sarjas, varasemalt on mehed osalenud Poola ning Soome rallidel. Poolas mehed katkestasid, kuid Soomes lõpetasid tublil kuuendal kohal ning kindlasti loodetakse ka Walesi rallilt head tulemust. Usun, et hea ja stabiilse sõiduga on WRC2 sarjas punktidele jõudmine reaalne, sest Jeets oskab piire tunnetada ja võtta rahulikumalt, kui olud ei luba kiiremini sõita.
Lisa kommentaar