Lõpuks parandasid Volkswageni piloodid „vea“ võites koduse ralli ning seda tehti vägagi stiilselt, nimelt õnnestus neil hõivata kõik kolm poodiumiastet. Ralli võitis Sebastian Ogier, kes edestas meeskonnakaaslast Latvalat 23 sekundiga, kolmandana lõpetas Volkswageni kolmas sõitja Andreas Mikkelsen, kes kaotas rallivõitjale ligi kahe minutiga. Sellel rallil oli Ogieril võimalus kindlustada kolmas MM tiitel järjest, kuid sellest jäi veel natukene puudu. Tiitli kindlustamiseks peab ta järgmisel rallil Austraalias Latvalast eespool lõpetama. Tegelikult on tal tiitel siiski sisuliselt käes, sest kuigi sõita on jäänud veel neli rallit, on Latvalal vaid matemaatiline võimalus tiitel endale saada. Oleme näinud varasemaltki Volkswageni meeste ülemvõimu, kuid Saksamaal tuli see eriti teravalt esile, sest Elfyn Evans oli ühel katsel ainuke mitte Volkswageni sõitja, kes katse võitis, ülejäänud katsevõidud jagasid Ogier ja Latvala omavahel ära. Kruusal peetud etappidel on Volkswageni meeste edestamine võimalik nagu näitasid Meeke ja Paddon Argentiinas või Ott Tänak Poolas, kuid asfaldil tunduvad asjad üsnagi paigas olema. Muidugi on meeskondadel aega ennem järgmist asfaldi rallit asju parandada, kuid tõenäoliselt väga suurt arengut keegi teha ei suuda.
M-Sport lootis poodiumit, paraku aga..
Oti ja Raigo meeskond M-Sport seadis oma sõitjatele eesmärgiks jõuda poodiumile, sest meeskond uskus, et nende uus auto ja sõitjad on selleks võimelised. Ott võistles WRC autoga asfaldil viimati kolm aastat tagasi, kuid Elfyn Evans näitas eelmine aasta Saksamaal väga head kiirust võites lausa lisapunktikatse. Ennem rallit testis meeskond autot päris palju ning tundus, et meestel muresid polnud – oldi üpris enesekindlad ning rahulikud kuna asjad tundusid sujuvat, paraku ei lähe tehnikapordis alati asjad nii nagu tahaks.
Ott alustas Saksamaa rallit väljasõiduga kus auto sai küll vaid kosmeetilisi vigastusi ning aegagi kadus kõigest 15 sekundit, kuid kahjuks peale seda ei leidnud mees enam kuidagi õiget tunnetust ning rütmi ja seetõttu ei tulnud seda tulemust, mida meeskond ootas. Tegelikult on Ott näidanud WRC2 klassis asfaldil väga head minekut ning kolm aastat tagasi õnnestus tal Saksamaal ka mõned katsed võita, kuid seekord uue Fiestaga ei leidnud ta kuidagi klappi, sisuliselt kulus kogu ralli õigete seadistuste ning rütmi otsimisele. Siiski tuleb Otti kiita, sest vaatamata ebakindlusele suutis ta ralli siiski suuremate vigadeta lõpetada ning teenis kaheksanda koha, mis iseenesest pole paha, kuid arvestades Poolas näidatud kiirust, ootasid ilmselt nii mees ise, kui ma meeskond rohkemat. Palju paremini ei käinud ka Elfyn Evansi käsi, sest vaatamata ühele kiiruskatse võidule, ei leidnud temagi autoga väga head klappi. Kokkuvõttes lõpetas Evans kuuendana ning kindlasti soovitakse järgmisel asfaldi etapil paremini esineda. Usun, et mõlemad M-Sporti sõitjad suudavad Korsika rallil näidata paremat minekut, kui Saksamaal.
Neli etappi on jäänud – vähemalt üks poodium Otile?
Tundub, et viimasel ajal on hakanud Otti segama Poolas näidatud suurepärane kiirus, sest ta üritab nüüd igal rallil sama uljalt riskides näidata väga head kiirust, kuid paraku pole asjad läinud nii nagu ta tahtnuks. Soomes läks tal üks kurv pikaks ning seetõttu lõhkus auto vedrustuse, ralli lõpuks jõudis ta küll viiendale kohale, kuid reaalselt oleks ta olnud võimeline paremaks kohaks. Saksamaal juhtus esimene äpardus juba esimestel kilomeetritel ning ilmselt just tänu sellele ei suutnud ta autoga terve nädalavahetuse kohaneda. Üheltpoolt on hea, et Ott suudab rahulikumalt võtta ja seeläbi teel püsides ralli lõpetada, kuid selge on see, et järelejäänud neljal etapil peab Ott näitama sarnast minekut nagu Poolas. Meeskonnajuht Wilson sõnas Saksamaa ralli ajal, et on Oti ja Elfyni arenguga väga rahul ning meelsasti jätkaks järgmine aasta samade meestega, kuid sõitjate valik sõltub ka sponsoritest ehk kui õnnestuks leida meeskonnale peasponsor, peaks Ott või Elfyn tõenäoliselt oma koha loovutama. Maailmameistrivõistluste punktitabelis edestab Elfyn Otti mõne punktiga, mõlemal on ette näidata üks poodium ning kiiruski on üsna sarnane olnud – aasta alguses oli Evansi hoog parem, kevadel näitas paremat minekut Ott. Hooaja lõpuni on neli rallit, kaks sõidetakse asfaldil ning ülejäänud kaks kruusal. Austraalia rallilt pole Otil väga palju kogemusi, kuid Suurbritannia ralli sobib talle hästi. Ma usun, et meeskond oleks rahul, kui Ott suudaks võtta neljast rallil vähemalt ühe poodiumi ning ülejäänutel näitaks head hoogu TOP6 aegasid sõites.
Citroeni sisevõistlused
Citroeni tehasemeeskonna juht Matton seadis oma meestele eesmärgiks näidata alates Soome rallist, et nad väärivad kohta Citroeni meeskonnas ning kuigi Östberg on siiani Meeket edestanud, siis usun, et rahuloluks pole siiski ka tal põhjust. Soomes oli Östberg küll kolmas, kuid jõudis sinna pigem teiste katkestamiste tagajärjel, kiiruse poolest oli ta viies-kuues ehk kuigi poodium tuli kasuks, siis ma usun, et Citroen vaatab siiski laiemat pilti. Saksamaal näitas Kris Meeke esimestel katsesel üpris head hoogu püsides poodiumikoha kursil, kuid siis libises teelt välja ja rikkus auto vedrustuse kaotades palju aega. Östberg suutis teel püsida, kuid ta ei suutnud näidata sellist kiirust, millega meeskonnajuhid rahul võiks olla. Norrakal on juba asaldil sõitmise kogemust üksjagu ning Citroen on üsna konkurentsivõimeline, kuid norrakas ei suutnud paremat seitsmendast kohast. Kui järele jäänud rallidel suudaks Meeke oma kiiruse juures teel püsida, siis tõenäoliselt jääks tema meeskonda alles ning Östberg kaotaks oma koha näiteks Saksamaal Citroeni kolmanda auto roolis olnud S. Lefebvrele. Tõenäolisem on variant, et Citroenis sõidab järgmisel aastal ühe autoga teine prantslane Sebastian Chardonnet, kel on Lefebvrelist rohkem kogemust – viimane tegi WRC autol oma debüüdi Saksamaal ning on alles 23 aastane.
Hyundai pole Neuvillega rahul
Vahetult ennem Saksamaa ralli algust teatas Hyundai meeskond, et pole oma esisõitja Neuville viimase aja esitustega rahul ning belglane peab tunduvalt paremini sõitma hakkama. Belglasel on ka järgmiseks aastaks kehtiv leping Hyundaiga, kuid kui suhted jahenevad ning meeskond pole sõitja tulemustega rahul, võidakse leping lõpetada. Viimastel rallidel on parim Hyundai sõitja olnud kolmanda autoga sõitev nooruke Hayden Paddon, kes sõitis Argentiinas pikka aega liidri kohal jäädes lõpuks siiski Kris Meekele alla. Esisõitja Neuville ei võtnud Hyundai kriitikat omaks ning sõnas, et on täitnud meeskonna seatud eesmärke olles punktitabelis endiselt kõrgemal kohal asub Hyundai sõitja. Ainult punktitabelit vaadates nii ongi, kuid paraku ei peegelda punktitabel kogu tõde – mehe esitustest on kadunud see „säde“ ehk kui mehel oodatakse stabiilselt TOP3 aegasid, siis suudab ta tihti vaid TOP6 piirimail sõita. Eelmisel aastal õnnestus belglasel teenida Hyundaiga Saksamaal oma karjääri esimene etapivõit ning ilmselt oodati temalt poodiumit ka sellel aastal, kuid kahjuks ei suutnud ta viiendast kohast enamat jäädes alla ka oma meeskonnakaaslasele Dani Sordole. Ma usun, et ka Sordo sõitudega pole Hyundai rahul olnud, sest Paddon on ka temast kiirem olnud ning kuigi ta Saksamaal näitas üpris head hoogu, oodatakse temalt kindlasti alles jäänud kahelt asfaldi etapilt poodiumit.
Lisa kommentaar