Emotsioonid. Emotsioonid on lõppenud ralli nädalavahetuse märksõnaks kõigile rallisõpradele, sest Ott Tänak oli Dmacki rehvidega võitmas karjääri esimest MM rallit, kuid eelviimasel purunenud rehv rikkus selle võimaluse. Vaatamata rehvipurunemisele tõi Poola ralli teise koha, kuid pettunud on kõik – fännid, meeskond, mehed ise aga ka konkurendid, sest Ott ja Raigo väärisid seda võitu.
Unelmate ralli eelviimase katseni
Neljapäeva hommikul sõidetud proovikatsel näitas Ott Tänak koos kaardilugeja Raigo Mõlderiga väga head hoogu, kahel esimesel läbimisel oldi kiiremad, kuid lõpuks jäädi seitsmendaks. Siiski oli see piisav, et panna rallifännide südamed kiiremini põksuma ning ootama ralli algust. Neljapäeva õhtuse kiiruskatse järel oli Ott kolmas, kuid tõeline tulevärk hakkas pihta reedel, kui Ott tõusis rallit juhtima. Vahe teise ja kolmanda kohaga ei olnud suur ning päeva jooksul andis ta korraks ka liidrikoha käest, kuid suutis siiski päeva lõpuks koha säilitada.
Laupäevastele katsetele minnes oli Oti edu Andreas Mikkelseni ees minimaalne, kuid kolme kiiruskatse võiduga kasvatas Ott vahe peaaegu 20 sekundiliseks, mis tundus piisav olema, et esimesena lõpetada. Paraku mängis saatus teist mängu – pühapäeval sadas paduvihma ning teed muutusid väga libedaks ja ohtlikuks. Esimesed kaks kiiruskatset kaotas Tänak Mikkelsenile minimaalse vahega, kuid siis jõudis kord saatusliku kiiruskatseni. Eelviimasel katsel purunes Oti autol parem esirehv ning lõpuni tuldi sellise kaotusega, et enne viimast katset kaotas Ott liidrile 16 sekundit. Viimasel kiiruskatsel polnud teha enam midagi, pigem tuli kaitsta oma kohta kolmandal kohal sõitnud Hayden Paddoni ees, kuid Ott sellele ei mõelnud – mees tunnistas kiiruskatse lõpus, et praegu pole mitte mingisugust vahet, mitmendaks ta jäi. Mees oli löödud ja pettunud – maailm oleks justkui kokku varisenud, sest võit oli käeulatuses, kuid selle rikkus õnnetu rehvipurunemine.
Pettumuseks oli põhjust enam, kui küll, sest Ott ja Raigo olid ralli jooksul selgelt kõige kiiremad võites 8 kiiruskatset ning jagades ühel katsel koos Sebastian Ogieriga katsevõitu. Ott ja Raigo näitasid täiesti ulmelist hoogu, ühe kiiruskatse järel tunnistas Volkswageni sõitja Andreas Mikkelsen, et ükski inimene ei suuda praegu Otti võita. Kakskümmend sekundit võib tunduda väike, kuid Poola kiiretel teedel oleks pidanud sellest piisama, ometigi juhtus see, mille vältimiseks poleks saanud Ott midagi teha. Tehtud töö eest oleks väärinud meeskond ja sõitjad esikohta, kuid midagi pole teha – tuleb uuesti üritada!
Tõeline läbimurre
Rallimaailmas ei kahelnud keegi enne Poola rallit selles, et Ott ja Raigo on võimelised kiiresti sõitma ka Dmacki rehvidel ning poodiumile jõudmine tundus reaalne. Samas ei uskunud keegi, et nad oleksid võimelised rallit võitma, sest varasemalt on Ott mitmel korral katkestanud healt kohalt ning lisaks võib Dmackide sooritusvõime hetkega langeda. Ma usun, et Oti ja Raigo puhul on lõppenud Poola ralli tõeliseks läbimurdeks MM sarjas, kuigi Ott on poodiumile jõudnud ka varem (koos Raigoga eelmisel aastal Poolas ning koos Kuldar Sikuga 2012. aastal Sardiinias), sest mehed näitasid, et suudavad pea külmana hoida ka sellistes tingimustes. Liidriohjadeni jõudmine on raske, kuid veelgi raskem on sõita esikohal ja seda ka hoida, eriti sellistel teedel nagu Poolas, kus sõidetakse sisuliselt „flat-out“.
Eestlased näitasid tohutut enesekindlust alates esimest kiiruskatsest kuni saatusliku eelviimase kiiruskatseni ning seda tunnetasid ka teised – sotsiaalmeedias olid äkitselt Ott ja Raigo tõelised tegijad, toetusavaldusi tuli kõikjalt maailmas. Peale ralli lõppu rääkisid teiste meeskondade juhid ning konkurendid, et Ott ja Raigo on tulevased rallivõitjad ning neid ootab suur tulevik. Vaatmata sellele, et rehvipurunemine rikkus võidu, näitasid meie mehed, et suudavad sobivates oludes võidu nimel kihutada ning rallifännile oli see tõeliselt ilus nädalavahetus. Just sellised emotsioonid hoiavad seda ralliblogi üleval – nautides tõeliselt ägedat vaatemängu!
M-Spordi sõitjad olid taas kahvatud
Norralane Mads Östberg tuli Poola rallile selge eesmärgiga poodiumile jõuda, sest viimati sõidetud Sardiinia ralli tõi talle enesekindluse ning usu, et suudab taas kiiresti sõita. Paraku ei saanud Poolas mees kuidagi hoogu üles ning taaskord rääkis ta, kuidas peab otsima lahendusi koos meeskonnaga, et aru saada, kus ta kaotab. Varasemalt on ta öelnud, et M-Spordi Fiestaga ei olegi võimalik rallivõidu nimel kihutada, kuid Ott on sel aastal korduvalt näidanud katseid võites, et asi on siiski sõitjas. Poolas suutis Ott nii öelda „kliendi-autoga“ sõita ralli esikohal, kuid põhimeeskonna sõitja sörkis TOP10 lõpus.
Autod peaksid olema meestel küll enam-vähem samasugused, kuid päris kindlasti said põhisõitjad rohkem testida enne rallit, kui Ott ja Raigo. Lisaks on põhimeeskonna sõitjatel kasutada Michelini rehvid, mis on tunduvalt konkurentsivõimelisemad, kui Oti ja Raigo Dmackid. Arvestades Madsi kogemusi WRC autoga, siis ei tohiks nii kogenud mees rääkida sellest, kuidas ta ei leia autoga klappi ning peab tööd tegema, et aru saada, miks ta kaotab.
Poola ralli eelviimasel katsel purunes Ott Tänaku autol parem esirehv ning eestlane sõitis sisuliselt terve katse kolmel rattal kaotades katse võitnud Latvalale 40,5 sekundit. Norralane Mads Östberg kaotas katse lõpus neljal rattal võitjale 40,6 sekundit ehk Ott oli temast kolmel rattal sõites vaid 0,1 sekundit aeglasem, mis on absurd.
Põhimeeskonna teine sõitja prantslane Eric Camilli edestades norralast Mads Östbergi, kuid viimasel päeval sõitis ta ühe katse finiši järgses kurvis teelt välja ja lõhkus auto vedrustuse, mis kukutas ta meeskonnakaaslase selja taha. Prantslane sai õppetunni, et ka finiši järgselt tuleb legendi edasi märkida, sest ralliautol on hoog sees ehk võites lõpujoonel sajandiku võid järgmises kurvis kaotada ralli. Kooliraha, mis seekord siiski minimaalset kahju tekitas. Ootasin prantslaselt natukene paremat kiirust arvestades tema viimaseid kruusarallisid, kuid samas on nii vähese kogemuse juures ka see tulemus hea, sest mees püsis teepeal vaatamata ühele eksimusele. Meeskonnakaaslase edestamine on esimene samm teiste võitmisel ning usun, et aasta lõpuks on norralasel juba väga raske prantslasele vastu saada.
Citroeni sisevõistlused
Poola rallile andis Citroeni meeskond üles kaks noort sõitjat – prantslase Stephan Lefebvre ning iirlase Craig Breene, kelle vahel käis tõeline sekundite lahing – kord oli prantslane peal ning siis jälle iirlane. Ralli edenedes suutis Lefebvre Breenest siiski natukene kiirem olla, lisaks suutis noor prantslane ka ühe kiiruskatse võita näidates rallimaailmale, et tal jagub potentsiaali WRC sarjas sõitmiseks. Siiski lõpetas lõpuks Craig Breene paremal kohal, sest ühel katsel sõitis Lefebvre vastu valli ning kaotas mitu minutit, sest üks tagumine ratas sisuliselt lohises vaid kaasa. Rallifännidele oli aga põnev jälgida, kuidas kaks noort sõitjat omavahel võitlesid ning suutsid seejuures edestada näiteks ka M-Spordi sõitjat Mads Östbergi!
Karl Kruuda võistluse rikkus ka rehvipurunemine
Karl Kruuda näitas Poolas võrdlemisi head kiirust, kuigi poodiumikohast jäi veel natukene puudu, kuid mees hoidis siiski korralikku neljandat-viiendat kohta. Sardiinias lõpes Kruuda kolmandal kohal ning sarnane eesmärk oli seatud ka Poolaks, kuid paraku ei suutnud ta päris liidritega sarnast tempot hoida, kuid samas arvestades pausi on Poolas kohe kiire olla ka väga raske. Tegemist on ühe kiireima ralliga MM kalendris ning kui sõitjal on pikk paus olnud, siis ei ole enesekindlus kindlasti nii suur, kui ta oleks stabiilselt võistlustel osaldeses. Siiski näitas mees, et Dmacki meeskond tegi õige otsuse, kui võttis tema Pärna asemel meeskonda. Usun, et Soomes suudab Kruuda poodiumile jõuda, kuigi see on väga raske arvestades, kui head hoogu suudavad Škoda sõitjad näidata.
Poola ralli stardis oli ka Sander Pärn, kes sõitis Dmacki rehvidega, kuid mitte Dmacki meeskonnas. Poola rallil oli Pärnal võimalus näidata Dmacki meeskonnale, et nad eksisid asendades teda Kruudaga, kuid paraku ei suutnud Sander erilist hoogu näidata ning püsis pigem WRC2 TOP10 piiril. Arvestades asjade seisu, siis tundub, et selle aastaga saavad Pärna sõidud MM sarjas sõidetud, vähemalt Dmacki meeskonna ridades. Ma ei usu, et senised esitused on köitnud mõne meeskonna või sponsori tähelepanu nii palju, et tal oleks ka järgmisel aastal koht tagatud ilma enda panuseta.
WRC sõitjad on eelkõige sõbrad, siis konkurendid
Viimase kiiruskatse lõpus olid selgelt kõige löödum mees Ott Tänak, kes murdus katse lõpus intervjuud andes öeldes reporterile, et ta ei saa aru, mida ta peab tegema ning teine koht on hetkel väärtusetu. Olles auto põllule parkinud kõndis Ott eemale, kuid valitsev maailmameister Sebastian Ogier ei lasknud tal kaua nukrutseda kõndides talle järgi. Prantslane lohutas eestlast ning võttis ta lõpuks õlgadele kandes ta poodiumialale tagasi, nendega liitusid veel teisedki mehed ehk rallisõitjad näitasid, et nad on eelkõige sõbrad ning seejärel alles konkurendid. Sõitjate vahel on austus ning emotsionaalselt tundsid Otile ja Raigole kaasa kogu WRC seltskond. Rallifännidel olid pisarad silmas nii raja ääres, kui ka kodus arvutite ees ning hooldusalas tervitati Otti ja Raigot, kui kangelasi.
Aitäh Ott ja Raigo suurepärase ralli eest, küll tuleb ka Teie aeg ralli võita. Aitäh ka Eesti rallifännidele, kes olid sama tasemel, kui Ott ja Raigo, sest Eesti lipud lehvisid kõrgel ning meie mehi toetati valju lauluga.
Lisa kommentaar