Korsika ralli on väljakutse sõitjatele, kuid tõeline katsumus kaardilugejatele – kiiruskatsed looklevad mägede külgedel ning üle nende ehk sirget teed on väga vähe. Kohalikud lausa naljatavad, et kõige sirgem koht on saare lennuväli, mille kõrval asub ka võistluse hoolduskeskus.
Väljakutse sõitjatele, katsumus kaardilugejatele
Korsika rallit kutsutakse 10 000 kurvi ralliks ning see on tõeline katsumus kaardilugejatele, sest teed on käänulised ning infot, mida ette lugeda, on äärmiselt palju. Olukorra muudab keeruliseks asjaolu, et ka aknast välja vaatamiseks ei jää aega ning seega peavad kaardilugejad väga täpselt tunnetama, kus parasjagu ollakse. Sisuliselt pole kiiruskatse ajal puhkehetke – mitte, et teistel rallidel oleks väga palju aega, kuid siiski infot on Korsikal kindlasti rohkem. Eelmisel aastal eksis Paul Nagle ühe kurvi kirjeldamisel ning seetõttu sõitis Kris Meeke rajalt välja ehk üks väike viga võib lõppeda kurvalt. Õigemini mehed vaidlevad tänaseni, kas Meeke kuulis või Nagle ütles valesti, kuid kahtlemata on Korsika teed halastamatud.
Korsika rallil on asfaldirallile omaselt lubatud ka esiautode kasutamine ehk igal ekipaažil on oma esiauto meeskond, mis koosneb juhist ja kaardilugejast. Esiauto meeskond läbib kiiruskatse paar tundi enne võistlejaid ning teevad legendi parandusi, mis antakse enne katse algust kaardilugejale. Esiautod on lubatud vaid asfaldirallidel ning seda ohutuse eesmärgil – asfaldil lõigatakse kurve ning iga mööduv auto toob eelmisega võrreldes teele rohkem kruusa, mis muudab tee libedamaks. Eriti oluline on nende töö seega just kiiruskatsete korduvläbimiste eel, kui kõik võistlusautod on katse esimest korda läbi sõitnud. Ott Tänakule teevad seekord esiautos tööd Markko Märtin ning Kuldar Sikk.
Ott Tänakul parimad olud
Mehhiko rallile startis esimest korda esimeselt positsioonilt Ott Tänak, kes kaotas teistele teed puhastades tublisti aega, kui Korsika asfaldil on hoopis Otil teiste ees eelis. Asfaldirallidel muutuvad olud iga autoga keerulisemaks, sest sõitjad toovad lõigates teele kruusa ning see muudab pidamise halvemaks. Eelmisel aastal suutis Ott ilusa ralli teha ning lõpetas Sebastien Ogieri järel teisel kohal, kuid tegelikult enne eelmist aastat tal Korsika rallid pigem ebaõnnestusid.
Eelmisel aastal oli pisut probleeme autoga, kimbutasid nii tehnilised, kui ka seadistusega seotud probleemid ning see ei lubanud eestlasel võidukonkurentsis kihutada. Samuti oli eestlase jaoks eelmisel aastal tegemist esimese asfaldiralliga Toyotaga ning seega kuluski pisut aega auto tundma õppimisele. Nüüd on kogemusi tunduvalt rohkem ning usun, et Ott on üks favoriitidest rallivõidule. Tegelikult võib täna juba öelda, et Ott on igal rallil favoriit – MM sarja juhtivalt mehelt lihtsalt ei saagi vähemat oodata.
Konkurentsitihe heitlus
Korsika on keeruline ralli nii sõitjatele, kui ka kaardilugejatele, kuid kiireid mehi on palju ning see muudab võidukonkurentsi tihedaks. Võib öelda, et võidu nimel võitlevad sisuliselt kõik meeskonnad. Neljast meeskonnast on sel aastal ehk väiksemad võimalused M-Sportil ja Elfyn Evansil, kuid kindlasti ei lähe ka tema kaotama. Eestlase Tänaku esimene eesmärk on muidugi edestada peamiseid konkurente – Sebastien Ogieri ning Thierry Neuvillet, kuid Korsikas on head kiirust näidanud ka Oti meeskonnakaaslane Kris Meeke. Samuti ei saa unustada üheksakordset maailmameistrit Sebastien Loebi või Dani Sordot.
Saab näha, mida suudab Meeke Toyotaga – asfaldil on ta alati kiire olnud. Hooaja algus on Meeke jaoks kujunenud raskeks – auto ja meeskonnaga on ta hästi kohanenud, kuid igal rallil on teda kummitanud probleemid, mis pole siiski tema enda põhjustatud olnud. Vaatamata probleemidele on algus Toyotas olnud stabiilne ning ka kiirus on hea, seega võib ta just Korsikas oma selleaastase võiduarve avada.
JWRC sari jätkub
Korsikas jätkub ka JWRC sari, kus on sel aastal stardis lausa kaks Eesti meeskonda – avaetapil teise koha saanud Roland Poom ja Ken Järveoja ning MM tiitli jahil olevad Ken Torn ja Kauri Pannas. Tavapärase kaardilugeja asemel istub Torni kõrval Pannas, sest Sikk sõidab koos Märtiniga Tänakule esiautot. Eelmisel aastal oli Korsika Torni jaoks esimeseks stardiks asfaldil ning seega kaotas ta igal katsel tublisti aega, kuid suutis ralli lõpetada korralikul kuuendal kohal. Usun, et see aasta suudab ta tänu kogemustele pisut kiirem olla, kuid kuna hooaja avaetapp Rootsis ebaõnnestus, tuleb mõelda ka hooaja kokkuvõttes ning mitte liigselt riskeerida.
Avaetapil teise koha saanud Poomi jaoks on tegemist esimese asfaldiralliga ning seega läheb ta kogemusi koguma. Loodetavasti õnnestub tal sarnaselt Tornile eelmisel aastal läbida kõik kiiruskatsed ja nii kogemusi omandada. Asfaldil võistlemine on Eesti sõitjate jaoks keeruline, sest Eestis pole ühtegi asfaldirallit ning seetõttu saadaksegi esmased kogemused just rahvusvahelistelt rallidelt.
Lisa kommentaar