Thierry Neuville

Korsika 2017 – Thierry Neuville suutis lõpuks võita

Autori Margus Kaldma avatar

Käesoleval hooajal on kahel korral katkestanud esikohalt Hyundai esisõitja Thierry Neuville, “kinkides” võidud konkurentidele, kuid sel korral oli pisut õnne hoopis tal. Eestlaste jaoks valmistas Korsika ralli suure pettumuse, sest Ott Tänak sõitis esimesel päeval rajalt välja ning edaspidi kimbutasid tema autot ka tehnilised probleemid. Hooaja avastardi tegi JWRC arvestuse Miko-Ove Niinemäe, kes oli samuti hädas tõrkuva tehnikaga.

Purunenud mootor jättis Kris Meeke võiduta

Korsika ralli esimeses pooles näitas parimat minekut Citroeni esisõitja Kris Meeke, kes jätkas Korsikal sealt, kust Mehhikos lõpetas ehk domineeris võistlust üsna selgelt. Britt liikus kindlalt võidu suunas, kuid laupäevase teise kiiruskatse järel kadus tema Citroeni mootorist jõud ning britt oli sunnitud katkestama. Kris Meeke katkestamise järel tõusis ralli liidriks Thierry Neuville, kes edestas valitsevat maailmameistrit Sebastien Ogieri kõigest 2,2 sekundiga. Paraku ei näinud rallifännid võitlust esikoha nimel, sest järgmisel katsel tabasid Ogieri autot tehnilised probleemid ning prantslane kaotas peaaegu 40 sekundit belglasele.

Raske öelda, kas Neuville oleks sõiduga Ogierile vastu saanud, sest seni olid need kaks meest üsna võrdselt sõitnud – kord üks, siis teine peal. Oleme sel hooajal näinud, et Hyundai on väga hea auto valmis ehitanud ning Neuville on tänu sellele enesekindel, kuid samas on Ogieri alati raske edestada. Usun, et nende meeste vahel oleks olnud kõva võitlus, kuid lõpuks oleks belglane siiski prantslast edestanud, sest tõenäoliselt jääb M-Sporti poolt ehitatud Ford Fiesta WRC pisut alla tehasemeeskonna Hyundai i20 WRC autole.

Põnev hooaja algus

Maailmameistrivõistluse hooaeg on alanud ülimalt põnevalt – sõidetud on 4 rallit ning igal võistlusel on olnud võitja erinevast meeskonnast, mis näitab, et konkurents on väga tihe. Esimeste rallide järel võib öelda, et parima auto on ehitanud Hyundai, kuid teised ei jää neist palju alla. Prantuse autotootja Citroen on olnud hädas sobivate seadistuste leidmisega, kuid kui olud sobivad, on Citroeni sõitjad head hoogu näidanud.

Autoralli maailmameistrivõistluse sarja naasnud Toyota näitas kõigile skeptikutele, et nad on väga hea auto ehitanud ning muretsemiseks pole põhjust. Meeskonna juht Tommi Mäkinen lootis poodiumile jõuda hooaja keskel, kuid poodiumile jõuti juba esimesel rallil Monte Carlos ning Rootsis suutis Jari-Matti Latvala juba võita. Meeskondlikku arvestust juhib M-Sporti meeskond, kel on raske suurte tehasemeeskondadega sammu pidada, kuid Ott Tänaku sõnul pole Briti meeskond kunagi nii palju auto arendustööga hooaja vältel tegelenud.  Lisaks on M-Sportil parim koosseis, Sebastien Ogier on ühe ralli võitnud ja kõigil teistel poodiumil lõpetanud, Ott Tänakul on ette näidata poodium neljast rallist kahel.

Ott Tänak maadles probleemidega

Eestlaste Ott Tänaku ja Martin Järveoja jaoks algas ralli hästi – esimese kahe kiiruskatse järel lahutas neid poodiumikohast vaid 1,6 sekundit ning tundus, et eelmiste aastate kehv kiirus on ajalugu. Mõlema katse järel kurtis Ott, et auto ei käitu väga hästi, kuid loodetavasti õnnestub hoolduspausil autot paremaks häälestada, et siis rünnata. Paraku olid saatusel teistsugused plaanid, sest Oti Ford Fiesta WRC sattus ühes pikas kurvis kruusale, mis kandis auto kraavi, kust mehed enam omal jõul välja ei saanudki. Selleks päevaks oli ralli läbi, kuid kuna auto jäi terveks, siis lubasid mehed järgmisel päeval stardis olla ning eesmärgiks võeti esmalt kogemuste hankimine ning siis punktikatsel ründamine, et teenida mõned punktid.

Ott ja Martin naasid rajale laupäeva hommikul, kuid paraku kollitasid nende autot tehnilised probleemid – taaskord tõrkus auto elektroonika, mille tõttu töötas mootor 2 silindriga. Katsete vahel suutis Ott auto peaaegu korda teha vahetades ära hulga juppe ning katsete teisel läbimisel näitas ta üsna head kiirust. Pühapäeval oli Oti eesmärgiks teenida punkte punktikatselt, kuid paraku hakkas paar kilomeetrit enne kiiruskatse lõppu rehv tühjenema ning lõpuks tuli leppida kuuenda kohaga, seejuures jäädi Thierry Neuvillele alla 0,1 sekundiga.

Ralli tulemusi vaadates võiks öelda, et Oti jaoks ralli ebaõnnestus, kuid tegelikult on väga julgustav, et Ott suutis asfaldil head hoogu näidata ning varasemate aastate kramplikus ja rapsimine on asendunud sujuva ja puhta sõidujoonega. Pisut tekitab muret asjaolu, et Oti autol on igal rallil erinevad probleemid olnud, mis kipuvad ka korduma. Uute autode puhul ei saa eeldada, et need oleksid sama töökindlad, kui varasemad, kuid tundub, et auto elektroonika on M-Sporti autode nõrk külg – probleeme on esinenud kõigil Fordi sõitjatel.

Miko-Ove Niinemäe alustas hooaega

Korsikal alustas hooaega teine eestlane Miko-Ove Niinemäe koos kaardilugeja Martin Valteriga, mehed sõidavad sel aastal uuenenud JWRC sarjas Ford Fiesta R2T võistlusautol. Sarjas osalevad rallisõitjad võistlevad identsete Ford Fiestadega ning hooaeg koosneb 6 võidukihutamisest. Varasemalt sai sarja võitja auhinnaks 7 rallit WRC2 sarjas Dmacki meeskonnas R5 autoga, kuid sel aastal on süsteemi pisut muudetud, et võimaluse saaksid erinevad piloodid. Süsteem on ülesehitatud selliselt, et rallid on jagatud paaridesse ja kahe ralli peale enim punkte teeninud sõitja saab kaks rallit WRC2 sarjas järgmisel aastal. Sarja üldvõidu eest saab ühe WRC2 sarja ralli.

Hooaega alustati Korsikal, mis on klassikaline asfaldiralli ning seega läksid Eesti mehed starti mõtetega harjuda kõigepealt pinnasega ning seejärel hakata tasapisi kiirust kasvatama. Paraku lõppes ralli meeste jaoks sisuliselt enne, kui see alatagi jõudis. Esimesel katsel hakkas tõrkuma Niinemäe Ford Fiesta R2T turbo ning kuigi katse lõppu jõuti suure ajakaotusega, tuli ralli siiski pooleli jätta. Laupäeval olid mehed taas stardis ning taaskord kummitasid nende autot tehnilised probleemid. Sisuliselt sai Niinemäe võistluskiirusel läbida 4 kiiruskatset, millel suutis ta võrdlemisi head tempot näidata arvestades, et Korsika teed on väga spetsiifilised, mida on kogemuste puudumisel väga raske läbida.

Usun, et kui edaspidistel rallidel suudavad mehed vigasid vältida ning auto töötab probleemideta, võib kruusarallidel Niinemäe olla kindlasti poodiumikonkurentsis ja edaspidistel asfaldirallidel sõita TOP 6 piiril. Juuniorite sarja ajaloost, eestlastest sarjas ning Miko-Ove Niinemäe konkurentidest kirjutas põhjaliku ülevaate Rauno Rallihullu sõidupäevikus.


Kommentaarid

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga