Kas Otile jätkub veel usalduskrediiti!?

Autori Margus Kaldma avatar

Lõppenud autoralli maailmameistrivõistluste etapp Mehhiko ralli pakkus pealtvaatajatele ning osalejatele palju närvikõdi ning teravamaid elamusi. Kõige eredamalt jääb kõigile meelde kindlasti Ott Tänak ning M-sport, esimene pigem negatiivse, teine vägagi positiivse poole pealt. Ralli esimesel täispikal kiiruskatsel pidurdas teeaugus Ott rattad blokki, mille tagajärel purunes auto esivedrustus ning järgmises lauges vasakkurvis olid Tänak ja ta kaardilugeja Mõlder juba reisjad autos. Auto rullus teepervest alla ning maandus veehoidlas, mõlemal mehel õnnestus kiiresti autost välja saada ning auto vajus vähem, kui 20 sekundiga veehoidla põhja. Meeskonnal õnnestus auto õhtupoolikul põhjast kätte saada ning meeletu tööga 3 tunniga ka auto parandada ehk Ott sõitis päeva lõpus ralli kinnisesse parki, et hommikul ralli teist päeva alustada. Paraku rikkus suurepärase M-Sporti mehhaanikute töö vigane sensor, mille tõttu oli Tänak peale hooldusest väljasõitmist ikkagi katkestama. Sensor vahetati, auto vaadati üle ning Ott läbis ralli viimasel päeval kõik katsed.

M-Sporti kangelaslikud mehhaanikud ning Eesti meeste eluterve huumor hoidsid Fordi  terve nädalavahetuse pildil, Ott teenis omapärase hüüdnime „TiTänak“ kuulsa Titanicu laeva järgi ning sotsiaalmeedia vallutasid erinevad pilapildid meie meeste seiklustest. Asjale pani punkti maski ja snorklitega varustatud meeste ilmumine ralli lõpu poodiumile, see näitab nende pühendumist ning keskendumist – isegi peale eluohtliku situatsiooni läbimist säilitasid mehed professionaalsuse ning tegid oma töö lõpuni. Mehhaanikutele ja meeskonnale tõi nende suur vaev tasuks ühe väärtusliku meeskondliku punkti. Otile jäi aga 84 katsekilomeetrit ning suplus veehoidlas.

Kõrged ootused ning lootused

Tegemist oli kolmanda etapiga ning aasta esimese kruusaralliga, Ott tuli rallile Rootsi neljanda koha tuules ja vaimus, tema õnnestunud testid ning Rootsis näidatud stabiilsus kruttisid ootused kõrgeks. Paraku lõppes nende ralli sisuliselt ennem, kui alatagi jõudis. Tema väljasõit oli mehe enda sõnade järgi tema sõiduviga kuna pidurdades lasi autol rattad blokki ning kuna see juhtus augu koha peal, rikkus löök auto esivedrustuse. Siiski videost vaadates tundus see olema üsna sentimeetrite mäng ning loll juhus, kuid tõesti, teised ju ei eksinud. Videost on kuulda, kuidas Raigo ütleb Otile „ära lõika“. Rootsis lõpetas Ott küll kõrgel neljandal kohal, kuid koht oleks võinud ilmselt paremgi olla, kui Ott poleks ralli alguses teinud väikest sõiduviga, mis röövis temalt enesekindluse ning seetõttu ka tunnetuse suruda. Koht oli küll rallilt hea, kuid näidatud kiirus mitte nii muljeltavaldav, kui näiteks eelmisel aastal. Montes rikkus ta samuti enda hea tulemuse väikese eksimuse tõttu, mille kohta ütlesid paljud spetsialistid ning fännid, et tegemist oli ebaõnnega. Ebaõnne võib tuua välja tuua kõigi kolme eksimuse juures, kuid küsimus on selles, et mida arvab asjadest M-sporti meeskonnajuht Malcolm Wilson, tehes pidevalt väikseid vigasid võib Oti jaoks tuua kaasa samasuguse tulemuse, kui 2012 aastal. Oti meeskonnakaaslane Elfyn Evans sõnas peale ralli lõpetamist neljandal kohal, et eesmärgiks oli ralli läbida ilma vigadeta ning ta sai sellega suurepäraselt ka hakkama, tõenäoliselt olid ka Oti eesmärgid sarnased.

Kas ainult pühendumisest piisab?

Vaatamata eksimustele on Ott ja Raigo näidanud sel aastal hoopis teistsugust suhtumist ning sõitu, kui varasemalt. Mõlemad mehed on pühendunud oma tööle ning liiguvad rallialas ringi enesekindlalt ning rõõmsalt. Meeskonnajuht Wilson on öelnud, et kui varasematel aastatel oli Ott pigem endasse tõmbunud, siis sel hooajal on ta justkui uus mees. Kui nende Fiesta veehoidlas maandus, ujus Raigo veel korraks auto juurde, haaras sealt legendivihiku ning asus hiljem hotellitoa põrandal neid kuivatama. Sellel ajal, kui meeskond meeste autot parandas, olid nõu ja jõuga nii Ott, kui ka Raigo neil abis. Oti sõit on muutunud vähem rapsivamaks ning enesekindlamaks, enam ei lähe ta igale katsele silmad punnis kihutama vaid rahulikumalt ning lisab kiirust vastavalt enesetundele roolis. Siiani pole ta väga pidanud kellegagi koha eest võitlema ning küsimus ongi selles, et kui selline olukord tekib, kas ta siis suudab ka vigadeta sõita. Loodetavasti suudab.

Ott Vs teised noored

Otti võib võrrelda Citroeni sõitja Kris Meekega, kes on varasemalt kuulunud lühikeseks jäänud Mini WRC meeskonda ning olnud Urmo Aava tuliseks konkurendiks JWRC sarjas. Viimased kaks hooaega on britt sõitnud Citroeniga ning oli lähedal eelmisel aastal ka oma esimesele etapivõidule, kuid kaotas ratta ning mattis lootused võiduks. Citroen seadis mehele eesmärgi näidata, et ta on meeskonna vääriline ning kuna ta suutis eelmise hooaja viimastel etappidel näidata head sõitu, teenis lepingupikenduse sellekski hooajaks. Hooaega alustas ta suurte lootustega, kuid sarnaselt Tänakule on temagi teinud kõigil rallidel totakaid vigasid, mis on head tulemused rikkunud. Mõlemal mehel kiirust jagub, kuid lahti on vaja saada neist vigadest.

Paljudele eestlastele meeldiks Oti tegemisi võrrelda pigem Neuvillega, kellega võrdlus tuletaks meelde omaaegse Solbergi ning Märtini heitlused, kuid paraku jääb Ott Neuvillest veel maha. Belglane tegi sarnaselt Otile oma esimese hooaja WRC autol kaasa 2012. aastal, näidates sarnaselt Otile head kiirust, kuid samal ajal ka uljaspäisust, mistõttu lõppesid paljud sõidud võpsikus.  Järgmiseks aastaks teenis Neuville lepingu Fordi meeskonda, Otile kohti enam ei jätkunud. Järgmisel hooajal tulid esimesed poodiumikohad ning 2014 aasta hooajal sai temast värskelt liitunud Hyundai esipiloot. Edulugu ei lasknud end kaua oodata, esimene poodium Hyundaile tuli kolmandal etapil Mehhikos ning esimene võit Saksamaal. Ott teenis selleks hooajaks uue võimaluse WRC autoga ning kui kiiruse poolest ta Neuvillest ehk maha ei jäägi, siis kogemuste osas on vahet ikkagi tunda. Eks kõik Eesti rallifännid (ning ka Ott ise) lootsid, et 2012. aastal alanud WRC karjäär kulgeb samamoodi nagu belglasel siiani. Nüüd on talle antud uus võimalus ning loodetavasti läheb edasi kõik paremini, kui siiani..


Kommentaarid

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga