Mehhiko rallil teeb tagasituleku MM sarja kõige edukam rallisõitja Sebastien Loeb, kes osaleb sel hooajal veel Korsika ja Kataloonia rallidel. Belglase Thierry Neuville Rootsi ralli võidu järgselt on MM sarjas punktivahed väga väiksed ning Mehhiko ralli pakub kindlasti fännidele taaskord põneva vaatemängu.
Olud segavad kaarte
Mehhiko ralli on sarnaselt hooaja kahele esimesele rallile üsnagi spetsiifiline seal valitsevate olude poolest. Ralli sõidetakse mägedes, kus on õhk hõredam ja seetõttu on autode mootoritel tunduvalt vähem võimsust, kui tavalistes oludes. Vähem võimsust tähendab, et sõitjad peavad sõitma sujuvalt ning puhtalt ja iga eksimus röövib tunduvalt rohkem aega, kui tavaliselt. Tegemist on hooaja esimese kruusaralliga ning seega peavad MM punktitabeli esimesed mehed teistele taas teed puhastama. Rootsis hoolitseid puhastamise eest Sebastien Ogier ja Ott Tänak, kuid Mehhikos teeb seda Thierry Neuville, kes tõusis Rootsi ralli võidu järel esimeseks. Teisena läheb rajale Sebastien Ogier, tema järel Jari-Matti Latvala, neljandana Esapekka Lappi ning viiendana Ott Tänak.
Tõenäoliselt segab Mehhikos tee puhastamine pisut vähem, kui Rootsis, kuid poodiumile jõudmine on Neuvillel siiski üsna keeruline, sest MM sõitjate ja meeskondade tase on väga ühtlane. Ühtlane tase tähendab seda, et sisuliselt kaotades esimesel päeval minuti, on poodiumile juba keeruline jõuda. Pisut paremad võimalused poodiumil lõpetamiseks on Ogieril, kuid üsna ideaalsed olud peaksid olema hoopis Ott Tänakul, kes sarnaselt Ogierile kaotas samuti Rootsis aega.
Ott Tänak vajab head tulemust
Mehhiko on Tänaku jaoks esimene kruusaralli Toyotaga ning seetõttu on tal vaja uute seadistusega harjuda, kuid ma usun, et see teda väga ei häiri. Tegelikult sõideti ka Rootsi lumel kruusaseades autoga, kuid kruusal käitub auto siiski pisut teisiti. Rallieelsed testid läksid hästi ning eestlane on enesekindel ja minimaalseks eesmärgiks on jõuda poodiumile. Tänu ebaõnnestunud Rootsi rallile langes eestlane viiendaks, kuid punktivahed on esimestega väiksed ning startides peale peamisi konkurente, on tal võimalus liidritega vahet vähendada.
Eelmisel hooajal oli eestlane hädas tehniliste probleemidega, kui avapäeval kaotati liidritele üle minuti tänu mootori ülekuumenemise hoiatusele. Vaatamata tehnilistele probleemidele näitas Ott ülejäänud rallil head kiirust ja lõpetas neljandana. Usun, et kui ta suudab probleeme vältida, siis on ta võimeline võidukonkurentsi sekkuma, kuid kindlasti ei saa see kerge olema, sest Mehhikos on alati kiire olnud ka Citroeni sõitja Kris Meeke, kes võitis ralli eelmisel aastal.
Toyota loodab probleemid alistada
Võtmeküsimus Oti konkurentsivõimes on, kas Toyota on eelmise hooaja tehnilised mured seljatanud. Eelmisel hooajal olid kõik Toyota sõitjad hädas tõrkuva tehnikaga – meeskond ei suutnud kohaneda kõrgmäestikus valitsenud oludega ning autode mootoritel oli võrreldes konkurentidega veelgi vähem jõudu. Sellel aastal on meeskonnajuht Tommi Mäkineni sõnul probleemid lahendatud, sest kõrgmäestiku tingimusi püüti simuleerida Jaapanis testides ning stendis mootorit häälestades.
Soomlane Jari-Matti Latvala läheb rajale kolmandana ning tema jaoks peaks tee üsna puhas olema või vähemalt nii puhas, et saab võidukonkurentsis kaasa rääkida. Soomlane võidutses Mehhikos kaks aastat tagasi ning kindlasti läheb ta seekordki võitu püüdma. Hooaja esimesel etapil Monte Carlos edestas Tänak Latvalat, samuti oli eestlane Rootsis puhta sõiduga kiirem, kuid kokkupõrke järgselt lõpetas ta Latvala selja taga. Siiski on eestlase senine kiirus piisav olnud, et panna Soome meedia muretsema ning kuigi Latvala muret välja ei näita, siis kindlasti on tal pinge peal ning ta tahab iga hinna eest Otti edestada.
Vanameister Loeb taas stardis
Rallifännid ootavad põnevusega, milliseks kujuneb üheksakordse autoralli maailmameistri Sebastien Loebi tagasitulek ralliradadele MM sarjas. Prantslane on peale rallisõitja karjääri lõpetamist väiksematel rallidel oma lõbuks kaasa teinud, kuid viimane MM start jääb kolme aasta tagusesse aega, mil ta osales Monte Carlo rallil. Kolm aastat tagasi hoidis vanameister esimest kohta kuniks tegi väikse sõiduvea ning langes konkurentsist, prantslane suutis küll ralli kaheksandal kohal lõpetada, kuid ilmselgelt tulemusega ta rahul polnud.
Keeruline öelda, kas Loeb on Mehhikos konkurentsivõimeline või mis kohal ta võiks lõpetada, sest vahepeal on MM sarjas kasutusele võetud uue generatsiooni WRC autod, millega võistluskogemust Loebil pole. Vanameister on kätt soojas hoidnud rallikrossi MM sarjas osaledes, kuid MM tasemel ralli on siiski midagi muud. Ma usun, et poodiumikonkurentsis suudab ta siiski olla, kuid võitu pigem ennustada ei julgeks. Prantslane stardib peale teisi ning omab seega häid rajaolusid, kuid siiski usun, et auto ning kiirustega harjumiseks läheb pisut aega. Kindlasti on ta konkurentsivõimelisem järgmistel rallidel, kus ta stardib ning mis sõidetakse asfaldil, kuid kruusal läheb pisut enam aega.
M-Sport sihib poodiumit
Valitseval maailmameistril õnnestus hooaja esimene etapp Monte Carlos võita, kuid tänu sellele pidi ta Rootsis teistele teed puhastama ning leppima tagasihoidliku punktisaagiga. Oluliselt paremini ei läinud meeskonnakaaslastel Elfyn Evansil ega ka Teemu Suninenil, kellest esimene oli esmalt hädas erinevate probleemidega ning hiljem ei leidnud sõidurütmi ja pidi teed puhastama. Andekas soomlane Suninen alustas Rootsis hästi, kuid hakkas siis tasapisi rütmi ja enesekindlust kaotama ja lõpetas ralli esikümne lõpus. Tänu tihedale konkurentsile tähendas Rootsis ebaõnnestumine M-Sporti kukkumist konstruktorite arvestuses viimasele kohale ning seega on meeskonna eesmärgiks kindlasti positsiooni parandamine.
Mehhikos stardib Ogier teiselt kohalt ning seega ta ilmselt võidukonkurentsi ei sekku, kuid Evansil peaks see võimalus olema. Iseasi on muidugi, kas Evans suudab võidukonkurentsis sõita ning seda ma pigem ei usu. Varasemast on Evansil Mehhikost ette näidata kaks neljandat kohta ehk kindlasti on ta võimeline poodiumikonkurentsi pakkuma ning seega loodab M-Sport Mehhikost tugevat tulemust.
Lisa kommentaar