Autoralli maailmameistrivõistlustel sõidetakse eeloleval nädalavahetusel Walesi ralli, mis on üks raskemaid rallisid MM kalendris. Ralli muudavad raskeks keerulised olud ning kiired, kuid tehnilised kiiruskatsed. Ralli kuulub klassikaliste rallide hulka ning pakub igal aastal rallifännidele nii draamat, kui ka hulgaliselt emotsioone. Eestlaste jaoks on ralli pakkunud samuti nii häid, kui ka halvemaid emotsioone – just sel rallil jõudis Märtin 2002. aastal esmakordselt poodiumile ning Ott Tänak sõitis 2011. aastal esimest korda WRC autoga, kuid samas hukkus 2005. aastal traagiliselt Märtini kaardilugeja Michael Park.
Keerulised olud vaatamata ilmaennustusele
Käesoleva aasta ralliks ennustab ilmateenistus kuiva ilma, mis on Suurbritannias üsna haruldane, sest saareriigis sajab peaaegu koguaeg. Suurbritannia ralli on tuntud mudaste, kuid kiirete ja tehniliste teede poolest, mis vihmaga muutuvad väga libedaks, kuid ka kuivades oludes ei oota sõitjaid ees lihtsad olud. Olemuselt on tegemist kruusaralliga, kuid teekate ei ole sarnane tavalisele kruusale, millega Eesti rallifännid harjunud on – Suurbritannias on tavapärase kruusa asemel pigem pooleldi savine tumedat värvi pinnas, mis muutub vihmaga väga libedaks.
Teiseks oluliseks faktoriks on udu, mis kummitab eriti päeva esimesi kiiruskatseid ning muudab katsete läbimise sõitjatele väga raskeks. Ilmaennustus ei luba vihma, kuid olud võivad väga kiiresti muutuda ehk tegemist on Monte-Carlole sarnase ralliga – sõitjad ei saa kunagi kindlad olla, millised olud neid ees ootavad.
Dmackil võimalus kodus särada
Kuivad olud sobiksid kõige paremini eestlastele Ott Tänakule ja kaardilugeja Raigo Mõlderile ning nende kasutada olevatele Dmacki rehvidele, sest Dmacki rehvid on kuivades oludes konkurentsivõimelisemad, kui märgades oludes. Poolas ja Soomes hästi töötanud rehvid on Michelini rehvidest pisut pehmemad ning seega pakuvad kuivades oludes natukene paremat pidamist, samas kuluvad ja kaotavad sooritusvõime kiiremini. Teiseks eeliseks eestlastele on kuivades oludes nende stardipositsioon – eestlased lähevad rajale alles kaheksandana ehk kuivades oludes tähendab see puhtamat teed. Eestlaste järel stardib britt Kris Meeke, kellega võitles Ott Soomes esikoha nimel kuniks eestlast tabasid probleemid. Kuivades oludes on eestlasel uus võimalus britile koht kätte näidata kuigi see saab väga raske olema, sest Krisi jaoks on tegemist koduralliga.
Usun, et kui olud püsivad kuivad, siis on Ott ja Raigo võimelised esikoha nimel kihutama, kuid kui isegi esikohta ei õnnestu püüda, oleks peale ebaõnnestunud asfaldirallisid ka poodiumile jõudmine väga hea. Õigemini ei saa öelda, et asfaldirallid oleks ebaõnnestunud – pigem ei saanud Ott ja Raigo võidu sõita vaid pidid hoolitsema selle eest, et lõppu jõuda kuna rehvid kuumenesid kiiresti üle ja ei pakkunud piisavalt pidamist. Eestlased ei pea enam tõestama enda kiirust, kuid kindlasti on Suurbritannias parem võimalus hea tulemus teha, kui hooaja viimasel rallil Austraalias.
Heitlus teisele kohale
Hispaania rallil tiitli kindlustanud Sebastien Ogieri selja taga käib MM arvestuse teisele kohale tihe rebimine, sest enne kahte viimast rallit jagavad teist kohta võrdsete punktidega sõbrad Thierry Neuville ja Andreas Mikkelsen. Mõlemal mehel on kogunenud 127 punkti ning kahe ralliga on võimalik teenida veel 56 punkti.
Hispaania ralli eel juhtis norralane Mikkelsen belglase Neuville ees üsna turvalise 15 punktiga, kuid kuna norralane katkestas ning belglane lõpetas kolmandana, siis on nad enne kahte rallit viigis. Mõlemad mehed on sel hooajal võitnud ühe ralli, Neuville oli kiireim Sardiinias ning Mikkelsen Oti rehvipurunemise järel Poolas. Lisaks võidule on mõlemad jõudnud hooaja jooksul neli korda poodiumile ning loodavad Walesis ja Austraalias samuti head hoogu näidata. Raske ennustada, kes nendest hooaja lõpus eespool lõpetab, kuid omad võimalused on ka neljandal ja viiendal kohal olevatel Hayden Paddonil ja Dani Sordol, kel punkte vastavalt 114 ning 111.
Mads Östberg loodab kiirust näidata
Norralane Mads Östberg lubab Walesi rallil kiirust näidata, sest see pinnas sobib talle paremini kui asfalt, kus toimusid viimased kolm rallit. Asfaldirallidel rääkis Östberg, et õpib endiselt asfaldil sõitmist ja ei leia kuidagi rütmi, kuid samas ei ole ta suutnud head hoogu näidata peaaegu mitte ühelgi rallil sel aastal. Rallide eel lubab mees näidata head tempot, kuid ralli ajal võitleb ta ikkagi väheste kogemustega meeskonnakaaslasega TOP10 piiril otsides iga kiiruskatse lõpus erinevaid vabandusi, miks ta liidritega ühes tempos ei suuda sõita.
Tihti on norralane süüdistanud ka autot ja M-Sporti meeskonda, kuid samas suudab Ott samasuguse autoga kiire olla ning oleks peaaegu ka ralli võitnud, kui rehv poleks purunenud ehk autos ei saa viga olla. Võib-olla on tõesti teatud oludes M-Sporti ettevalmistatud Ford Fiesta RS WRC kehvem, kui tehasemeeskondade Hyundaid, Volkswagenid või Citroenid, kuid kindlasti saab ka Fordiga võidu nimel kihutada.
Kiirust loodab näidata ka teine M-Sporti sõitja Eric Camilli, kes eelmise aasta Suurbritannia ralli järel teenis lepingu M-Sportiga. Prantslane ei suutnud asfaldirallil näidata seda hoogu, mida temalt oodati või õigemini – ta oleks pidanud isegi vaatamata kogemuste puudumisele asfaldil pisut paremat minekut näitama. Meeskonnajuht oli avalikult rahul, kuid ma arvan, et prantslaselt oodatakse Walesi rallil ikkagi edasiminekut ja märke arengust, sest järgmisel aastal tuleb juba tulemust näidata.
Lisa kommentaar