Augusti kolmandal nädalavahetusel sõidetakse Saksamaal MM etapp, mis on traditsiooniliselt esimeseks asfaldiralliks autoralli maailmameistrivõistluste kalendris. Saksamaa ralli on paljude sõitjate lemmikuks, kuna kiiruskatsed on vaheldusrikkad ning nõuavad juhilt palju. Sisuliselt sõidetakse ühe ralli sees kolm päevast rallit, sest päevade kiiruskatsed on väga erinevad.
Kas Ogier naaseb võidulainele?
Valitsev maailmameister Sebastien Ogier võidutses viimati Rootsi rallil ning on peale seda pidanud leppima kehvemate kohtadega. Loomulikult pole prantslase sõiduoskus kuskile kadunud või enesekindlus kõikuma löönud vaid edaspidistel kruusarallidel on ta pidanud esimesena startides teistele teed puhastama, millega on kaotanud tohutult palju aega. Puhastades teistele kaks päeva teed, on viimase päevaga sisuliselt võimatu kaotatud aega tagasi teha ning Poola rallil tuli tal leppida isegi kõigest kuuenda kohaga. Hooaja esimeses pooles on Ogier väljendanud pettumust öeldes, et tal pole olnud sisuliselt võimalust võidu nimel heidelda, kuid sellegi poolest on ta kogunud stabiilselt punkte ning juhib meeskonnakaaslase Andreas Mikkelseni ees 45 punktiga.
Saksamaa ralli sõidetakse asfaldil ning kindlasti tuleb valitsev maailmameister starti võidumõtetega, sest asfaldirallil tuleb esimesena startimine pigem kasuks. Asfaldil sõidetaval rallidel toob iga sõitja teed lõigates natukene kruusa ja mulda teele ning seega muutuvad rajaolud iga järgmise autoga natukene kehvemaks. Siiski ei anna see Ogierile nii suurt eelist, et teistel võimalust poleks, sest ralli on pikk ning olud vahelduvad kiiresti. Paljud rallifännid on prantslast sel hooajal kritiseerinud tema kommentaaride pärast ning sõna on võtnud ka Hyundai sõitja Hayden Paddon, kes sõnas, et tema ei saa Ogieri virinast stardipositsiooni osas aru. Siiski on Paddon viimasel ajal sel teemal vähem sõna võtnud, sest ta on pidanud peale Argentina ralli võitmist samuti teistele teed puhastama ja sarnastes oludes on ta valitsevale maailmameistrile ikkagi alla jäänud.
Saksamaal võidutsemine ei saa Sebastien Ogieril kindlasti kerge olema, sest lisaks teiste meeskondade sõitjatele tuleb jagu saada ka sel hooajal väga head hoogu näidanud meeskonnakaaslastest. Eriti heas hoos on sel hooajal norralane Andreas Mikkelsen, kes võidutses dramaatilise lõpuga Poola rallil ning kes on asfaldil samuti üsna head hoogu näidanud. Samuti ei saa maha kanda Volkswageni teist sõitjat Jari-Matti Latvalat, kes on samuti asfaldil üsna kiire olnud ning kui soomlasel närv vastu peab, suudab ta kindlasti Ogieri ohustada.
Hyundai meeskond sihib võitu
Saksamaa rallile tuleb Hyundai meeskond võidumõtetega, sest varasemalt on näidatud, et nende uus auto on väga hea ning Thierry Neuville ja Dani Sordo on asfaldil alati kiired olnud. Õigupoolest pärineb nii Hyundai meeskonna, kui ka mõlema mehe esimene võit just Saksamaa rallilt ning seda lähevad nad püüdma kahtlemata ka sel hooajal. Belglase Neuville jaoks on tegemist peaaegu kodu ralliga ning mees ootab raja äärde palju kaasaelajaid. Hispaanlase Sordo kasuks räägivad kogemused, sest Saksamaa ralli on väga nõudlik ning rohked kogemused aitavad olukordadega paremini kohaneda. Hispaanlane on sel hooajal olnud üsnagi stabiilne aga jäänud kiiruse poolest Thierry Neuvillele ja Hayden Paddonile alla, kuid esimesel asfaldietapil soovib ta kindlasti näidata, et on veel võimeline võidu nimel kihutama.
Argentina rallil võidutsenud Hayden Paddon sellel rallil ilmselt poodiumikonkurentsi ei sekku, sest mees ei tunne end asfaldil veel nii kindlalt, kui kruusal. Siiski on Uus-Meremaa rallisõitja näinud vaeva ja teinud enne rallit korraliku ettevalmistuse nii Saksamaa teedel testides, kui ka ringrajal asfaldil sõiduvõtteid lihvides. Loomulikult õnne korral võib ta poodiumile jõuda, kuid esimesed kolm kohta jagavad pigem Volkswageni mehed ja Neuville ning Sordo.
Dmack toob rajale uued asfaldirehvid
Saksamaa ralliks toob Dmacki meeskond rajale uued asfaldirehvid, mis on meeskonna sõnul tunduvalt konkurentsivõimelisemad, kui varem kasutada olnud rehvid. Varasemalt on Dmackil olnud kõige rohkem probleeme just asfaldil ning näiteks Monte-Carlos pidid Ott ja Raigo tohutult palju vaeva nägema, et rajal püsida, sest rehvid ei pakkunud just väga head pidamist. Kindlasti ei saa Monte-Carlo rallit õigeks asfaldiralliks, sest sõitjad peavad hakkama saama ka jää ja lumega, kuid mingi pildi see siiski andis.
Saksamaa rallil on aga meeskonna kasutada uued rehvisegud ning meeskonnajuht Dick Cormack tunnistas, et ootavad uutelt rehvidelt tunduvalt paremat võimekust, kuid loomulikult on veel palju tööd teha. Raske öelda, kui head need rehvid on, kuid ma arvan, et edasiminek ei ole nii suur, kui kruusarehvide puhul nägime, sest head asfaldirehvi on keerukam arendada. Siiski võiksid need rehvid olla piisavalt head, et Ott ja Raigo ei peaks terve nädalavahetuse võitlema rehvidega, et autot teel hoida.
Aste madalamas sarjas on Ott Tänak asfaldirallisid võitnud, kuid WRC autoga pole ta sarnast kiirust näidata suutnud. Neli aastat tagasi õnnestus tal WRC autoga mõned kiiruskatsed Saksamaal võita, kuid eelmisel aastal M-Sporti meeskonnas ei õnnestunud tal kuidagi õigeid seadistusi leida. Lisaks sõitis ta üsna ralli alguses rajalt välja ning ei suutnudki ralli lõpuni enesekindlust leida. Eelmisel aastal tuli tal alustada sisuliselt nullist, sest kolm hooaega oli WRC autoga vahele jäänud, kuid sel aastal saab ta kasutada esmakordselt asfaldil eelmise aasta kogemusi, mis tulevad kindlasti kasuks. Samas on tema auto all teised rehvid, mis käituvad teistmoodi. Usun, et Ott ja Raigo suudavad uute Dmacki rehvidega paremat hoogu näidata, kui Monte-Carlo rallil ning lõpetavad ralli TOP6 hulgas, kuigi see saab raske olema. Kõige tähtsam on läbida võimalikult palju katsekilomeetreid, et meeskond saaks uute rehvide kohta tagasisidet.
Kas Eric Camilli näitab Saksamaal potentsiaali?
Rallifännid ootavad põnevusega, mida suudab prantslane Eric Camilli asfaldil näidata, sest see teekate peaks talle rohkem sobima, kui kruus. Hooaja alguse rallid kulusid prantslasel koolirahaks, kuid siiski on ta hakanud tasapisi näitama paremat kiirust ja ka stabiilsust edestades kruusal ka kogenud meeskonnakaaslast Mads Östbergi. Asfaldil pole Camilli samuti varem WRC autoga sõitnud, kuid arvestades potentsiaali, võiks ta üsna head kiirust näidata.
Vaatamata kogemuste puudumisele WRC autoga suudab ta ilmselt edestada meeskonnakaaslast Mads Östbergi, kelle jaoks ei ole asfaldirallid eriti hästi sujunud. Peaaegu iga kord kurdab norrakas seadistuse üle ning ei suuda kuidagi rütmi ja enesekindlust leida. Mehel on juba päris palju kogemusi ning nende arvelt võiks ta poodiumikonkurentsis olla, kuid pigem jääb siiski sellest heitlusest kõrvale. Siiski peab Mads Östberg pingutama, sest viimasel ajal on ka meeskonnajuht Malcolm Wilson olnud tema suhtes üsna kriitiline, sest mees pole suutnud ka kruusal näidata seda kiirust, mida meeskond ootab. Viimastel rallidel on olnud Ott Tänak võidukonkurentsis, kuid Mads Östberg pusib viimase poodiumiastme nimel ning jääb sellestki pigem ilma.
Lisa kommentaar