Nädalavahetusel sõideti Soome MM ralli, mis pakkus pealtvaatajatele vaatemängu ning sõitjatele närvikõdi. Rallifännid nägid Ott Tänaku esituses uskumatut võitlusvaimu aga samas tunnistasid ka eestlase tohutut ebaõnne. Teist ralli järjest saab kirjutada, et kui ei oleks olnud probleeme, oleksid Ott ja Raigo võidu ees kihutanud, paraku olid saatusel teised plaanid. Siiski näitasid mehed tõelist võitlejahinge.
Kris Meeke kindel võit
Enne rallit oli suurimaks favoriidiks sel aastal valitud etappidel sõitev britt Kris Meeke, kes viimati võistles Portugali rallil, mille ta ka võitis. Britti peeti suurimaks favoriidiks seepärast, et ta sai rajale kaheksandana ning seega olid tal paremad rajaolud võrreldes teiste võidusoosikutega. Enne rallit sõnas Volkswageni meeskonna juht Jos Capito, et ilmselt pole Krisil probleeme ralli võitmisega ning nii ka läks – mees juhtis algusest lõpuni ning ei andnud konkurentidele mingit võimalust. Ainus mees, kes britile vastu sai oli eestlane Ott Tänak, kuid paraku rikkusid eestlase lugematud probleemid võidu võimalused.
Teiseks suurimaks favoriidiks peeti soomlast Jari-Matti Latvalat, kes on Soomes võidutsenud kahel eelneval aastal, kuid ralli kestel ei suutnud soomlane soovitud kiirust näidata. Soomes on väga raske kaotatud aega tagasi sõita ning sisuliselt tehes ühe vea on juba peaaegu võimatu võidu eest võidelda. Soomlane tegi selle ühe saatusliku vea üsna ralli alguses, kui tal üks kurv pikaks läks ning küljega vastu valli vajudes rehvi lõhkus. Kaotust kogunes küll vaid umbes ~20 sekundit, kuid see oli piisav, et võidumõtted puhta sõiduga reaalsed oleks. Loomulikult peab sellises olukorras proovima, kuid ikkagi ei suutnud Latvala näidata Kris Meekega võrreldavat kiirust.
Soome rallil saavutatud võiduga sai Kris Meeke nende meeste „klubisse“, kes on mitte Skandinaavlased ning suutnud Soomes võita – enne britti on seda suutnud Didier Auriol, Carlos Sainz, Markko Märtin, Sebastian Loeb ja Sebastian Ogier. Soomes võitmine oli varalahkunud rallilegend Colin McRae unistuseks, kuid võiduni ta jõuda ei suutnud, kuid tema õpilane Meeke jõudis ning mentor oleks kindlasti rahul.
Ulmeline poodiumikonkurents
Kirjutasin poole hooaja kokkuvõttes, et senine hooaeg on olnud põnev, sest sisuliselt on kõigi meeskondade kõik sõitjad võimelised poodiumile jõudma. Erandina tõin välja Citroeni noored Stephan Lefebvre ja Craig Breen ning M-Sporti kollanoka Eric Camilli, kes võiksid poodiumikohta püüda hooaja teises pooles. Soome MM rallil aga juhtus täpselt see, milleks rallifännid valmis ei olnud – kindla ja kiire sõiduga jõudis iirlane Craig Breen poodiumile lõpetades võistluse kolmandal kohal. Loomulikult ei olnud see lihtne eriti arvestades mehe väheseid kogemusi WRC autoga – tegemist oli mehe 4. ralliga WRC autoga ehk arvestades kogemusi on tegemist väga hea saavutusega.
Konkurents kolmandale kohale oli väga tugev, sest meeste vahed olid väiksed, kuid Breen suutis edukalt tõrjuda teiste rünnakuid. Poodiumikohta püüdsid Hyundai sõitjad Thierry Neuville ja Hayden Paddon ning Volkswageni kolmas sõitja Andreas Mikkelsen. Võimalus poodiumit püüda oli ka Mads Östbergil, kuid jäi siiski pigem teistele alla. Poodiumi nimel sõitis ka eestlane Ott Tänak, kes võitles terve nädalavahetuse probleemidega, kuid jõudis siiski poodiumile üsna lähedale, paraku sõitis ta viimasel päeval Breenet püüda üritades rajalt välja ja katkestas.
Ott Tänak näitas võitlejahinge
Eestlased Ott Tänak ja Raigo Mõlder jäid Poola rallil ebaõnne tõttu esimest MM etapivõidust ilma ning mehed tulid Soome rallile eesmärgiga viga parandada. Soome ralli on küll natukene spetsiifilisem ja raskem, kui Poola, kuid siiski selline, mis peaks meie meestele sobima. Esimeste katsete järel mehed näitasidki, et suudavad Kris Meekega ühes tempos sõita, kuid paraku olid saatusel teised plaanid. Eestlased jõudsid britist 0,7 sekundi kaugusele, kuid siis läks Fordil esimene amortisaator katki ning Tänak tegi suurel kiirusel spinni ja katselõpus kogunes kaotust peaaegu 20 sekundit. Katkise autoga tuli sõita veel üks kiiruskatse ning seega oli võitmine võimatu. Isegi poodiumikoht tundus sellel hetkel üsna lootusetu, kuid Ott ei andnud alla ning surus peale hoolduspausi gaasi põhja, paraku purunes mõne katse järel Oti autol rehv ning kogu võidetud edu oli kadunud.
Eestlastel tuli alustada poodiumikoha püüdmist sisuliselt samast kohast kust varemgi, kuid ka seekord ei jätnud eestlased jonni vaid vähendasid paari katsega vahe 8,3 sekundini. Arvestades Oti kiirust, tundus, et päeva viimaste katsetega suudavad nad Paddoni ja Breene kinni võitta, kuid päeva eelviimasel katsel purunes Oti autol veel üks rehv ja nullis kogu töö kolmandat korda. Mees oli löödud ja rallifännid küsisid, kui palju võib ühel mehel ebaõnne olla.
Eestlased alustasid viimast päeva 9.1 sekundilise kaotusega Craig Breenele ning sõita olid jäänud vaid üsna lühikesed katsed ehk mees tunnistas ka ise, et iirlase püüdmine ei ole eriti reaalne, kuid ometigi suutis ta esimese katsega vahet vähendada 4,3 sekundi jagu ning poodium tundus juba reaalne. Esimese katse lõpus tunnistas Ott, et surub ning tagasi ei hoia, iirlane seevastu ütles, et teeb kõik, mis võimalik, kuid teeb oma sõitu. Järgmisel katsel oli Otil võimalus kolmandaks tõusta, kuid paraku tegi ta ühes kiires kurvis väikse sõiduvea, kaldus rajalt välja ning sõitis vastu kivi. Väljasõit oli üsna õnnelik, sest kivi tabas auto tagumist paremat külge – oleks kokkupõrge toimunud natukene eespool, oleks võinud Raigo jaoks õnnetus kurvalt lõppeda.
Ebaõnne vastu ei saa
Poola ja Soome ralliga näitasid Ott ja Raigo, et suudavad sõita esikoha nimel ning varasem ebastabiilsus on asendunud rahuliku oleku ning stabiilsusega. Poolas jäi võidust puudu üks kiiruskatse, kuid isegi sellise olukorra järel suutsid mehed end koguda ning asuda Soomes uuesti võitu püüdma nagu polekski Poolas mingit draamat olnud. Soome rallil oli eestlastele varuks veelgi suurem ebaõnn, kuid ka see ei löönud mehi rööpast välja, iga ebaõnnestumise järel suutsid mehed võidelda end taas poodiumikoha piirile ehk kui poleks olnud probleeme, oleks võinud Ott ja Raigo Soome ralli võita. Kahjuks oleksid ei maksa, kuid kindlasti toob selline sõit meestele kasu.
Viimasel päeval tehtud sõiduviga ei saa meestele ette heita, sest nad läksid kolmandat kohta püüdma ehk tagasi end ei hoidnud ning Soomes on sellises olukorras vaja õnne, et lõpuni puhtalt tulla. Õnne aga meie meestel polnud ning seega jäi ilus tulemus vormistamata. Nüüd ootavad mehi ees asfaldirallid, kust pole ilmselt midagi head loota, sest Dmack ei ole keskendunud asfaldirehvide arendusele, kuid ma olen täiesti kindel, et Ott ja Raigo pingutavad ka sellistes olukordades maksimaalselt. Paljud fännid on Otti kritiseerinud Soome väljasõidu tõttu, kuid unustatakse ära, mis olukorras Ott ja Raigo sel hooajal on ning kui palju nad tegelikult tööd on teinud.
Karl Kruuda katkestas
Sarnaselt Ott Tänakule ei sujunud ka teise eestlase – Karl Kruuda ralli nii nagu mees oleks soovinud. Eestlane alustas rallit hästi ning sõitis tõusvas tempos olles neljandal kohal, mis on arvestades võistluspausi väga hea. Poodiumile tõusmine oli võimalik, kuid paraku tegi mees sõiduvea ning kaotas kaks minutit kaotades siiski vaid ühe koha. Viimasel päeval ei olnud tal enam kedagi püüda, kuid viimasel katsel sõitis ta rajalt välja ning oli sunnitud võistluse katkestama.
Karl Kruuda sai Dmacki meeskonnas võimaluse kuna senised sõitjad Sander Pärn ja norralane Marius Aasen polnud näidanud meeskonnale sobivat kiirust. Norralane jäeti meeskonda, kuid Sander Pärn vahetati Kruuda vastu ning Sardiinias saavutaski Kruuda kolmanda koha ning ka Poolas näitas head kiirust. Raske öelda, kas Dmacki projekt saab jätku, kuid kindlasti näitas Kruuda, et suudab vajadusel ka peale pausi kiiresti sõita ning on kindlasti konkurentsis.
Lisa kommentaar