Korsika 2015 – Latvala näitas võimu, Evansilt eluralli

Autori Margus Kaldma avatar

Lõppenud Korsika ralli pakkus taaskord rallifännidele midagi sellist, mille pärast rallit jälgitakse. Ralli avapäeval valitsesid Korsika saarel tõeliselt rasked ilmastikuolud ning võimalus, et ralli avapäev ära jääb, oli päris suur. Paar katset kogu ralli peale jäidki ära, kuid see ei muutunud vaatemängu põrmugi igavamaks. Esimese katse järel juhtis rallit Sebastian Ogier ning kõik tundus minevat vaatamata rasketele oludele vanaviisi, kuid esimese üllatuse pakkus Robert Kubica, kes sõitis valitseva maailmameistriga sama aja ning tõusis Ogieriga kohta jagama. Teine katse jäi tormikahjustuste pärast sõitmata, kuid kolmandal ehk viimasel katsel hakkas taas juhtuma, kui rallit tõusis juhtima üllatusmees Elfyn Evans. Avapäeva lõpetaski liidrikohal M-Spordi sõitja Evans, kes edestas teisel kohal olnud Kevin Abbringi 18.7 sekundiga, kolmas oli Jari-Matti Latvala, kes oli kindlasti üllatunud kahe esimese mehe kiirusest. Avakatse järel rallit juhtinud Sebastian Ogier oli sunnitud käigukasti rikke tõtttu katkestama ning Robert Kubica kukkus viiendaks. Ajal, kui Oti meeskonnakaaslane juhtis rallit, oli meie mees tõeliselt liimist lahti ning lõpetas avapäeva 11. kohaga.

Latvala näitas võimu

Ralli teise päeva esimene katse jäi ära ning seega sõideti teisel päeval samuti kaks kiiruskatset, kuid kuna tegemist oli üsna pikkade kiiruskatsetega, siis jõudsid mehed kohti vahetada omajagu. Esimesel sõidetud kiiruskatsel edestas Latvala Evansit 21,2 sekundiga, kuid Evansil õnnestus liidrikoht säilitada 1,7 sekundiga, norrakas Mikkelsen tõusis Kevin Abbringust mööda kolmandaks. Järgmisel katsel oli kiireim Sebastian Ogieril, kel üldarvestuses siiski enam midagi püüda olnud, kuid Latvala suutis Evansit niipalju edestada, et tõusis 2 sekundilise eduga ralli liidriks. Kolmandal kohal jätkas norrakas Mikkelsen, kes seadis kolmanda päeva eesmärgiks püüda kinni teisel kohal olnud Evans, kes omakorda läks rallivõitu püüdma. Meeste motivatsioon ning meeskondade poolt antud vabad käed tõotasid vinget vaatemängu, kuid kahjuks ei suutnud Evans samasugust hoogu näidata nagu avapäeval ning jäi Latvalale alla lõpuks 43,1 sekundiga. Mikkelsen üritas ja ühel hetkel tundus, et tal õnnestubki ralli teine koht endale napsata, kuid natukene jäi siiski puudu. Neljandana lõpetas Kris Meeke, viies oli taaskord parima Hyundai sõitjana Paddon ning kuues Östberg. Seitsmendaks tõusis viimaste kiiruskatsetega Dani Sordo, järgnesid asfaldispetsialistid Bouffier ja Sarrazin ning siis viimasel punktikohal Ott Tänak.

Ott võta see kogemus ja unusta see ralli!

Ott Tänak tuli Korsika rallile selge eesmärgiga näidata asfaldil paremat hoogu, kui Saksamaal, kus tal eriti miski ei õnnestunud, kuid Korsika ralli kujunes tema üheks hullemaks ralliks kogu karjääris. Ralli avapäeval valitsesid Korsika saarel tormised ilmastikuolud – vihm uputas maaala, tuul murdis puid ning mägedest alla voolvav tulvavesi viis endaga osa teisest kiiruskatsest. Eestlane otsustas sellistes oludes võtta pigem rahulikult ning vaadata, mida konkurendid ees teevad, mis tollal tundus õige otsus – kui enesekindlust pole, siis pole mõtet riskida. Lisaks kurtis Ott legendi täpsuse üle, nimelt kurtis ta, et esiauto ei anna piisavalt palju infot ning seega ta ei tea olukorda, mis teedel valitseb. Asfaldirallidel saavad meeskonnad kasutada nii nimetatud “esiautosid” ehk meeskonnal on abis rallisõitjad, kes sõidavad paar tundi enne katse algust terve tee läbi ja teevad märkmeid, mis edastatakse kaardilugejale. Varasemalt kasutati esiautosid ka kruusarallidel, siis keelati need sootuks, kuid rallisõitjate protestite peale lubati esiautod taas kruusarallidel. Avapäeva lõpetas Ott  vaevu 11. kohal ning kindlasti lootis mees teisel päeval natukene paremat hoogu näidata.

Ralli teisel päeval valitsesid rallil tunduvalt paremad olud – vihmasajud ja marutuul olid rahunenud ning tee hakkas kuivama, kuid ka nüüd ei suutnud Ott paremat hoogu näidata kurtes endiselt legendi täpsuse üle. Viimasele päevale läks ta taaskord vastu ootustega natukene paremat kiirust näidata, kuid paraku ei kujunenud ka kolmas päev paremaks, tal õnnestus punktikohale jõuda suurte raskustega ning oleks ka selle koha peaaegu kaotanud. Ralli lõpuks oli mees tõeliselt nõutu ning tunnistas, et ilmselt oli tegemist ühe halvima ralliga tema karjääris, sest lihtsalt mitte ükski asi ei toiminud.

Kas ja kuidas see etteaste võiks mõjutada Oti järgmise aasta kohta WRC sarjas, teab ilmselt vaid M-Sporti meeskonnajuht Wilson, kes oli Austraalias Oti hooga väga rahul ning kritiseeris Evansit, kellega peeti maha tõsine vestlus. Ralli kestel Wilson Otist väga palju ei rääkinud, kuid midagi kriitlist ta välja ei öelnud – vähemalt mitte avalikult. Ilmselgelt oli Wilson eufoorias Evansi hoost ning peale Poola rallit, kus Ott napilt rallivõidust ilma jäi, oli Ford taas ralli eesotsas. Rallifännid jagunesid nädalavahetuse kestel kaheks – nõutus oli ühine nimetaja, kuid ühed kirusid Otti maa põhja, teised püüdsid leida asjadele mingit seletust, kuid kellel õigus oli, ei oska mina öelda. Ott on viimastel rallidel hakanud rääkima, et võtab pigem rahulikumalt ralli alguses ning teisel päeval proovib hoogu lisada, kuid tihtipeale on selleks ajaks juba rallil kõrgetele kohtadele võitlemine läbi ja hoo lisamise jutt asendub sellega, et pole mõtet riskida ning toon punktid koju. Stabiilsus on hea ning selle pealt saab edasi liikuda ning järgmiseks sammuks peakski Oti jaoks olema proovida olla stabiilselt kiire. Otil on selleks võimeid, selles ei kahtle mitte keegi, kuid vaadates Korsika tulemust, loodan ma siiralt, et Ott teab oma tuleviku kohta midagi rohkemat, kui meie, rallifännid ning seetõttu sai ta rahulikumalt võtta mitte liigselt tulemusele mõelda.

Parim Hyundai mees taaskord Paddon

Korsika rallil tahtis Hyundai esisõitja Neuville näidata kõigile, et ta on endiselt “mängus” sees ning suudab head kiirust näidata, kuid paraku oli ta sunnitud  katkestama juba ralli avakatsel. Belglane sõitis vastu silda, lõhkus auto vedrustuse ning oli sunnitud ralli katkestama. Avapäeva lõpetas parima Hyundai sõitjananooruke Abbring, kes oli Evansi järel teisel kohal. Uus-Meremaa sõitja Paddon oli kümnes ning Dani Sordo lausa 13. kohal, kes oli avakatse järel neljas, kuid riivas päeva viimasel katsel kivi ning katse lõpetas ta katkise rehviga. Ralli lõpuks õnnestus Sordol tõusta seitsmendale kohale, kuid parim Hyundai mees oli taaskord Paddon. Viimase päeva teisel kiiruskatsel sai ralliunelm läbi Kevin Abbringu jaoks, kes sõitis rajalt välja ning kaktestas tugevalt viiendalt kohalt, kuid ilmselgelt näitas nooruke hollandlane, et on temagi tulevikutegija.

Arvestades Paddoni selle aasta tulemusi ning vaadates Abbringu arengut, ei saa kumbki Hyundai põhisõitja end väga kindlalt tunda, sest kui noored põhisõitjaid järjepidevalt edestavad, saavad nad üsna kindlasti põhimeeskonda. Ma ei usu, et Hyundai mõlemad sõitjad välja vahetaks, kuid tundub, et Sordo aeg Hyundais hakkab vaikselt lõppema, sest Paddon suudab juba peaaegu sama stabiilselt lõpetada, kuid samas suudab ka väga head kiirust näidata. Kogenud hispaanlane Sordo on säravat kiirust sel aastal näidanud pigem episoodiliselt.

Ott tuleb koju enesekindlust taastama

Otti ja Raigot saavad Eesti rallifännid näha juba nädala pärast, sest mehed stardivad legendaarsel Saaremaa rallil, kuid mitte tavapärase sõiduvahendi Fiesta WRC autoga vaid hoopiski vana Toyota Starletiga. Saaremaa rallil osalemine sai selgeks enne Korsika rallit, kuid loodetavasti saavad mehed kodusaare rallist hea emotsiooni ning lähevad järgmisele MM rallile vastu parema tujuga ning suudavad Korsika fiasko unustada.

Saab olema huvitav, kõrgele Ott vana Starletiga suudab jõuda, tagasi mees end kindlasti ei hoia, loodetavasti peab auto valule vastu. Kindlasti ei maksa otsida Toyotaga startimisest mingeid vihjeid Oti meeskonna vahetamisest, sest Saaremaal Toyotaga osalemine ei ole kindlasti seotud kuidagi Toyota WRC sarja naasmisega.


Kommentaarid

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga