Ogier kindlustas tiitli, Ott näitas potentsiaali

Autori Margus Kaldma avatar

Valitsev maailmameister Sebastian Ogier kindlustas Austraalia ralliga enda kolmanda autoralli maailmameistrivõistluste tiitli, millega jääb ta küll veel alla oma kaasmaalase Loebi saavutustele, kuid kahtlemata on Ogieril potensiaali Loebi üheksat tiitlit rünnata. Ralli ajaloos on Ogierist rohkem tiitleid võitnud vaid kolm meest, Loeb on võitnud üheksa tiitlit, soomlased Juha Kankkunen ning Tommi Mäkinen kumbki neli ning ilmselt nende meestega ühele pulgale jõudmine on ka Ogieri järgmiseks eesmärgiks.

Austraalias lõpetas teisel kohal soomlane Jari-Matti Latvala, kes peale avapäeva rallit juhtis, kuid pidi teise päeva lõpuks meeskonnakaaslase paremust tunnistama. Tänu Ogieri võidule ja Latvala teisele kohale, kindlustas Volkswagen tiitli ka meeskondade arvestuses. Ralli viimast päeva alustas teiselt kohalt britt Kris Meeke, kes kaotas Ogierile 0,3 sekundit ning see tõotas viimaseks päevaks tulist heitlust, kuid paraku ei suutnud Meeke liidrite tempos püsida ning leppis lõpuks kolmanda kohaga. Neljas oli Volkswageni kolmas sõitja Andreas Mikkelsen, kes võinud ka poodiumil lõpetada, kui poleks hooldusalasse hilinemise eest teeninud 10 trahvisekundit. Viiendana lõpetas selleks ralliks Hyundai teiseks sõitjaks edutatud Hayden Paddon ning tema järel kuuendana parima Fordi sõitjana Ott Tänak.

Kas Meeke lunastas endale järgmiseks aastaks koha?

Endiselt on käimas Citroeni „sisevõistlused“ ning Meeke vajas Austraaliast head tulemust nagu õhku, sest tema koht on meeskonnas vaatamata Argentiina ralli võidule kõikuma löönud ning midagi kindlat järgmiseks aastaks pole. Siiani on Meeke võistkonnakaaslane Östberg britti edestanud, kuid Austraalia ralliga näitas mees, milleks ta võimeline on ning teenis meeskonnajuhtide silmis kindlasti boonuspunkte. Otsest võrdlust Mads Östbergiga aga ei saanud tekkida kuna norralane oli sunnitud Austraalia ralli vahele jätma kuna tegi rajaga tutvumisel avarii ning arstid ei lubanud teda starti peale meditsiinilist ülevaatust. Norralase autoga tuli starti prantslane Lefebvre, keda on pakutud Meeke või Östbergi asendajaks järgmisel aastal. Prantslane oli Austraalias vaid selleks, et tulevikku silmas pidades rajalegendi koostada, kuid ei öelnud ära võimalusest viimasel hetkel rallil osaleda. Ennem Austraalia rallit oli noor prantslane sõitnud kruusal vaid 25 kilomeetrit ning tänu kogemuste puudumisel sõitis ta reedel rajalt välja ja jätkas rallit super rally reeglite järgi. Siiski näitas ta sõidetud katsetel, et tal on potentsiaali ning tulevikus ta ilmselt ka Citroeni tehasemeeskonda kuulumas on. Järgmiseks aastaks ei julge teda veel meeskonda pakkuda, sest ilmselt saab ka mees ise aru, et peab veel kogemusi koguma – ideaalne oleks sõita pooled rallid WRC autoga ning ülejäänud WRC2 arvestuses, et kohaneda kiirustega. Siiski on Citroenil veel variante ning Meeke ning Östberg peavad edasi võitlema enda koha eest meeskonnas.

Ott näitas potentsiaali

Eestlane Ott Tänak koos kaardilugeja Raigo Mõlderiga näitas väga head kiirust ja stabiilsust lõpetades ralli kuuendal kohal vaatamata auto tehnilistele probleemidele avapäeval. Mees seadis koos meeskonnaga eesmärgiks näidata head kiirust ja lõpetada TOP5, kuid usun, et ka kuues koht täis eesmärgi enamvähem ära arvestades seda, et Ott oli Austraalias varem sõitnud vaid R5 autoga. Avapäeval näitas Ott väga head kiirust olles kiiruskatsetel korra teine ja kolmas, kuid kahjuks hakkas päeva teises pooles auto tõrkuma ning ka mees ise lasi sisse mõne vea, mis kokkuvõttes andis kaheksanda koha. Teisel päeval õnnestus Otil stabiilsemalt sõita tänu paremale seadistusele ning tal õnnestus mööda tõusta kahest Hyundai sõitjast Neuvillest ja Sordost lõpetades päeva kuuendana. Viimasele päevale minnes lubas ta gaasi põhja vajutada, kuid tõenäoliselt vaadati meeskonnaga tulemused üle ning pigem läks ta viimasel päeval rajale koha kindlustamise mõtetega. Meeskonnajuht Wilson oli meeste kuuenda kohaga rahul, sest Ott pole WRC autoga varem Austraalia rallil osalenud. “Nägime meeskonnaga sel nädalavahetusel julgustavaid aegu Otilt ning arvestades, et ta pole Austraalias varem WRC autoga sõitnud, näitab see, et tal on tohutult potentsiaali.” Oti meeskonnakaaslane Evans võitles kogu nädalavahetuse autoga ning ei suutnud kuidagi oludega kohaneda, seega jäi ta Otile selgelt alla nii kiiruses, kui ka stabiilsuses.

Saksamaal ei suutnud Ott kuidagi autoga kohaneda, kuid näitas sellele vaatamata üsna head kiirust, mis on kindlasti eeliseks Evansi ees, lisaks sõitis Evans WRC autoga eelmisel aastal Austraalias ning meeskond ootas temalt tunduvalt paremat sõitu. Ott täitis eesmärgi peaaegu vigadeta, Evans mitte ning usun, et tulevikku silmas pidades on see Otile väga kasulik. Lisaks oli ka mees ise väga enesekindel viidates võimalikule lepingupikendusele, kui sõnas, et seekordne Austraalia ralli kogemus tuleb tulevikus kasuks.

Paddon taas Hyundai parim

Uus-Meremaa rallisõitja Hayden Paddon näitas taaskord suurepärast kiirust edestades mõlemat oma Hyundai meeskonnakaaslast. Saksamaa ralli eel väljendas meeskond rahulolematust Neuville vormi üle ning nõudis temalt paremat esitust, Saksamaal oli ta viies edestades Paddoni, kuid Austraalias oli ta alles seitsmes. Austraalia ralliks anti Paddon üles meeskonna teise sõitjana ning mees tõi meeskonnale viienda koha punktid näidates kohati väga head kiirust ning mis kõige tähtsam – olles Neuvillest ja Sordost selgelt kiirem. Usun, et Hyundai meeskond on tema arengu ja kiirusega väga rahul ning küllap pakutakse mehele järgmiseks aastaks tehasemeeskonna teise sõitja kohta Sordo asemel, samas võib ka Sordo oma koha säilitada meeskonnas, kuid seda pigem kolmanda autoga valitud etappidel. Tegelikult peaks ka Neuville olema võimeline tunduvalt paremaks, sest hooaja alguses näitas ta väga head kiirust, kuid hooaja teises pooles on hakanud tema sära tuhmuma. Võib-olla on selle põhjuseks liigne mugavus ja enesekindlus, sest mees ise kriitikat ei tunnistanud ning Austraalias sõnas lausa, et enda meelest sõidab ta väga hästi kuigi ajad ei ole head. Usun, et Hyundai teda veel minema ei löö, kuid samas pole autospordis midagi kindlat isegi kui sul on kehtiv leping.


Kommentaarid

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga