Austraalia rallit juhib peale avapäeva soomlane Jari-Matti Latvala, kelle edu on teisel kohal oleva briti Kris Meeke ees 2 sekundit, kolmandaks tõusis viimase katsega valitsev maailmameister Sebastian Ogier, kes on terve päeva teistele teed puhastanud. Eestlane Ott Tänak alustas rallit hästi olles esimesel katsel kolmas ja järgmisel katsel neljas, kuid siis kaotas aega nii vale rehvi valiku, kui ka mõne väikse sõiduvea tõttu.
Tolm segab sõitjaid
Austraalia rallil on avapäeval suurimaks probleemiks olnud sõitjate jaoks tolm katsetel, kui esimesed autod peavad teistele teed puhastama ja kaotavad sellega natukene aega, siis tagantpoolt tulijad peavad hakkama saama tolmuga, mis ei kao teelt piisavalt kiiresti ära. Viimase kiiruskatse lõpus tunnistas britt Kris Meeke, et kaotas väga palju aega, sest sõites kuuenda käiguga, ei näinud ta kaugemale oma auto kapotist ning see on väga ohtlik. Briti sõnul peaksid kaaluma korraldajad stardivahede suurendamist, sest homme õhtul sõidetakse üks katse ka õhtuhämaras, mis koos suure tolmuga oleks väga ohtlik. Tolm on paljudel kruusarallidel probleemiks, kuid Austraalias on see eriti suur probleem, sest looduse eripära tõttu jääb tolm puude vahele „kinni“ ning igal järgmisel sõitjal on järjest halvem nähtavus.
Otil tehnilised probleemid
Ott Tänak koos kaardilugeja Raigo Mõlderiga tulid Austraalia rallile enesekindlatena – kuigi mehed pole varem Austraalias WRC autoga sõitnud, sobib kruus neile kindlasti rohkem, kui eelmise ralli asfalt. Samuti näitas Ott Poolas, et uuel Fordil on väga palju potensiaali ning see andis lootust heaks kohaks rallil. Esimese päeva esimestel kiiruskatsetel näitaski Ott väga head kiirust, kuid siis läks rehvivalikuga alt ning hiljem tegi mõne väikse vea, näiteks kuuendal kiiruskatsel tuli katse alguses spinn ning kaotas Latvalale 13,6 sekundit. Järgmistel katsetel hakkas Ott kurtma auto juhitavuse üle, sest auto ei püsinud puhtas sõidujoones isegi sirgel teel – kord kaldus vasakule ning siis paremale, lisaks arvas Ott, et kohati vedasid vaid auto tagumised rattad. Viga ei avaldanud igal korral ning seega ei kaotanud ta niipalju aega, kui tema meeskonnakaaslane, kel purunes ühel katsel rehv ning on olnud hädas õige rütmi ja kiiruse leidmisega. Eestlane arvas avapäeva viimase kiiruskatse lõpus, et ilmselt on tema Fordil probleeme diferentsiaaliga, kuid ilmselt saab meeskond selle teeninduses korda. Kiiruskatsetel, kus auto tehnilised probleemid Otti ei seganud, oli ta poodiumikohtade konkurentsis, kuid paraku röövisid need probleemid temalt väärtuslikku aega ning Ott lõpetas avapäeva kaheksandal kohal kaotades liider Latvalale 40,1 sekundit, viimasele poodiumikohale kaotab ta 36 sekundit.
Usun, et kui meeskond saab Oti auto homseks korda ning tal õnnestub suuremaid vigasid vältida, siis ta kindlasti tõuseb kõrgemale, kuid poodiumikohtade püüdmine on juba üsna raske. Siiski rallil on veel kaks päeva ees ning kõike võib juhtuda, tuleb vaid ise kiire olla. Homme on kavas kokku neli kiiruskatset, millest kahel on pikkust 50,80 kilomeetrit. Otil kasutas avapäeval peamiselt kõva rehvisegu, seega ilmselt läheb ta homsele pikale katsele vastu pehme rehviseguga, mis võib osutuda väga heaks otsuseks aga samas võivad rehvid ka ära kuluda ning siis kaotab ta juba päris palju aega.
Teise päeva esimene kiiruskatse sõidetakse Eesti aja järgi 03.18 öösel vastu Laupäeva.
Lisa kommentaar