Eeloleval nädalavahetusel sõidetakse Austraalia ralli, mis on maailmameistrivõistluste kümnendaks etapiks ning peale Austraaliat on jäänud sõita veel kolm rallit, millest kaks on kruusal. Austraalia ralli eel on suurimaks küsimuseks autospordi ringkondades, et kas Ogieril õnnestub Austraalias tiitel kindlustada, sest selleks on tal neli rallit ennem lõppu väga head võimalused. Tiitli võitmiseks peab prantslane lõpetama eespool meeskonnakaaslasi Latvalat ja Mikkelseni või teisena Latvala järel. Meeskonnakaaslaste edestamine ei saa kindlasti kerge olema, sest mõlemad mehed võitlevad kindlasti võidu nimel, kuid samas on Ogier näidanud Austraalias väga head kiirust ning kui asjad sujuvad, siis ilmselt ta tiitli ka kindlustab.
Meeskondade arvestuses on Volkswagen teistest peajagu üle, kuid teistele kohtadele on võitlus üsna tihe. Teisel kohal on Hyundai 161 punktiga, Citroenil on 148 ning M-Spordil 138 punkti ehk viimastel on võimalus hea ralliga tõusta Citroenist mööda. Usun, et pigem jagavad teised kaks kohta omavahel ära Citroen ning Hyundai, kuid kindlasti oleks nende kahe edestamine M-Spordile suur saavutus ning võibolla ka heaks argumendiks järgmise aasta sponsorite leidmisel. Erameeskonnana on neil selgelt vähem raha kasutada, kui tehasemeeskondadel.
Omapärane teepinnas
Austraalia ralli võistluskeskus asub mereäärses Coffs Harbouri linnas, mille ümbruses ka ralli toimub. Sõitjad peavad Austraalias kohanduma natukene teistsuguste oludega, kui teistel kruusarallidel, sest Austraalia teepinnas on kruusa ja liiva segune ning Austraaliale omapäraselt punakat tooni. Teekate on natukene libedam, kui teistel kruusarallidel, kuid üldiselt leiavad sõitjad rütmi üsna kergelt. Teisalt on Austraalias väga tähtis täpne legend, sest kui teistel rallidel saab kurvi asukohta eeldada mägede või looduse järgi, siis Austraalias on teel puuvarjud, mis muudavad teepinna kirjuks ning sõitja peab väga täpselt kuulama kaardilugeja juhiseid. Üldiselt valitsevad Austraalias head ilmastikuolud ning tingimused on pigem kuivad, kuid mõnel korral on rallit külastanud ka paduvihmad, mis muudavad teed väga raskesti läbitavaks. „Need on kõige hullemad olud, mida ma iialgi näinud olen,“ tunnistas 2003. aasta autoralli maailmameister Petter Solberg 2011. aastal Austraalias, kui teed olid paduvihmade tulemusel mudamülkaks muutunud.
Ralli esimesel päeval läbitakse kaheksa kiiruskatset kogupikkusega 125.12 kilomeetrit ning tegemist on sõitjate jaoks peamiselt uute kiiruskatsetega võrreldes eelmiste aastatega. Kõige tuttavam on 4/8 kiiruskatse, mille 29,5 kilomeetrist on uus osa 6,5 kilomeetrit. Teisel päeval on kavas kõigest neli kiiruskatset, kuid kahel korral läbitakse lausa 50 kilomeetri pikkust kiiruskatset. Suures plaanis on tegemist samade kiiruskatsega, mis 2013 ja 2014 aastatel, seega sõitjatele tuttav, kuid kindlasti on 50 kilomeetri pikkune kiiruskatse sõitjatele väljakutseks. Ralli viimasel päeval on kavas 5 kiiruskatset kogupikkusega 68,76 kilomeetrit.
Must hobune Paddon
Kuna kavas on palju uusi kiiruskatseid, siis pole kogenud sõitjatel uute ees nii suurt eelist ning head kiirust võivad näidata nii Hayden Paddon, kui ka Ott Tänak, kes näitas Poola rallil väga head kiirust, kus kavas olid uued kiiruskatsed. Just Uus-Meremaa rallisõitjat Paddoni peetakse Austraalia rallil mustaks hobuseks, kes võib näidata väga head kiirust, sest Austraalia teed on talle üpris kodused. Uus-Meremaa rallisõitja kiiruses ei kahtle keegi, kuid peale suurepärast Argentiina rallit on tal natukene probleeme olnud stabiilsusega, samas usuvad temasse Hyundai meeskonnajuhid, sest Hayden sõidab Austraalias meeskonna teise autoga. Senine teine sõitja Dani Sordo pidi oma koha loovutama, kuid stardib rallil siiski kolmanda autoga.
Ott on ensekindel
Saksamaa ralli ei õnnestunud eestlastel Otil ja Raigol väga hästi, probleeme oli nii teelpüsimise, kui ka õigete seadete leidmisega ning Austraalias pole Ott varem WRC autoga sõitnud, sest 2012. aastal oli selle asemel kavas Uus-Meremaa ralli. Eelmisel aastal osales Ott Austraalias SWRC arvestuses R5 autoga, kuid erilist hoogu näidata ei suutnud tänu rohketele tehnilistele probleemidele. Vaatamata vähestele kogemustele on Oti väljavaated siiski päris head, sest kuigi Volkswagenite edestamine on raske, siis teistega võib võidu sõita küll ning TOP6 koht on vägagi reaalne. Uus Ford ei näidanud asfaldil soovitud kiirust ning Austraalias ei ole päris tavalised kruusaralli olud, kuid siiski peaks need teed Otile paremini sobima ning loodetavasti suudab ta paremat tempot hoida. Austraalias on väga tähtis täpne legend ning kaardilugeja kuulamine ning sellega on meie meestel varasemalt probleeme olnud, kuid kuna tegemist on juba kümnenda ralliga, siis loodetavasti meestel probleeme ei teki. Mees ise on enesekindel ning pole lasknud Saksamaa ebaõnnestumistel enda motivatsiooni rikkuda, „Väga hea on tagasi kruusal olla, see teekate on mulle tuttavam ning ma tean, et suudame sel pinnasel kiired olla, seega ootan rallit väga,“ sõnas Ott meeskonna pressiteenistuse vahendusel.
Vaatamata vähestele kogemustele Austraalia rallil, loodab mees kiire olla ning on võtnud minimaalseks eesmärgiks lõpetada esiviisikus, mis on üsna reaalne. Soodsate tingimuste puhul võib Ott ka poodiumikoha konkurentsis olla, kuid seda ei tasuks liigselt oodata. Võimalik on see kindlasti ja fännid ning ka mehed ise seda loodavad, kuid küllap oleks meeskond rahul ka TOP5 kohaga.
Kubica ja Prokop jätavad Austraalia vahele
Erasõitjad Robert Kubica ja Martin Prokop on otsustanud Austraalia ralli vahele jätta, kuna see asub nii kaugel ning kulud läheksid väga suureks. Poolakas oli Saksamaa rallil hädas õige seadistuse leidmisega ning sõitis ka mitmel korral rajalt välja, mistõttu pidas ta mõistlikumaks Euroopas testida, sest peale Austraalia ralli on jäänud sõita veel kolm etappi, millest kaks on asfaldil. Samadel põhjustel jääb Austraaliast eemale ka traditsiooniline erasõitja Martin Prokop, kes oli samuti Saksamaal hädas õigete seadistuste leidmisega.
Lisa kommentaar