Sardiinia rallil sai Eesti rallifännide ootus lõpuks läbi, sest Ott Tänak ja Martin Järveoja lõpetasid võistluse võidukalt. Meeste viimane võit pärines 2021. aasta algusest, kui võidutseti Lapimaal. Ühtlasi oli see esimene võit Hyundai Rally 1 autole.
Kindel ja kontrollitud sõit
Sardiinia on ralliautodele ja sõitjatele üks keerulisemaid rallisid – teed on rasked, palju on tolmu ja kivisid ning ilm on palav ehk olud pole meeldivad kellegile. Eestlaste Tänaku ja Järveoja karjääri esimene võit teeniti samuti Sardiinias, kuid vaatamata sellele polnud rallifännide ootused enne rallit väga kõrged. Portugalis, hooaja esimesel kruusarallil, ei leidnud eestlased autoga sugugi klappi ning Hyundai tehnilised probleemid andsid oma panuse.
Esimestest kilomeetritest oli aga selge, et siit võib midagi tulla ning tuligi! Ott ja Martin heitlesid taas ralliauto rooli istunud Esapekka Lappiga, kuid peale tema katkestamist said Ott ja Martin juba tempot kontrollida. Õigemini, läks ka seekord napilt, nimelt hakkas esimese päeva lõpus eestlaste auto veovõll tõrkuma, kuid seekord oli rallijumal eestlaste poolt, sest päeva 2 viimast kiiruskatset jäeti ära ning eestlased aega ei kaotanud. Teisel päeval võitsid mehed enamuse kiiruskatsetest ning kindlustasid viimaseks päevaks 46 sekundilise edu Craig Breene ees. Viimasel päeval võeti juba rahulikumalt ning tasuks meestele teenitud esikoht, mis oli hooaja rasket algust arvestades palsamiks nii meestele, kui ka meeskonnale.
Lappi tõestas, et tal on kiirust
Sardiinias sai Toyota kolmanda auto rooli taas Esapekka Lappi, kes lõpetas ralli avapäeva Ott Tänaku ees liidri kohal. Eestlane ja soomlane pidasid tulist heitlust ning rallifännid ootasid põnevusega teist päeva. Esimesed vaheajad teise päeva esimesel kiiruskatsel kaldusid eestlasele, kuid vahed olid siiski väiksed. Võitlus oli pinev hetkeni, mil Lappi sõiduvea tegi ning oli sunnitud auto rajaäärde parkima. Vingelt alanud võistlus sai kurva lõpu. Olgu sõiduveaga, kuidas on, kuid mees näitas ilmekalt, et temasuguse mehe koht peaks olema püsivalt WRC sarjas. Eelmine hooaeg M-Sporti Ford Fiestaga ei näidanud tema tegelikku kiirust – auto oli lihtsalt niivõrd palju nõrgem.
Ma väga loodan, et Lappil õnnestub sel hooajal mõnel rallil taas võidukonkurentsis kihutada ja miks mitte ka võit võtta. Andekas soomlane on mitmeid aastaid MM sarjas sõitnud, kuid võite on seni vaid üks – debüüthooajal teenitud koduse Soome ralli võit.
Evansi õuduste hooaeg jätkub
Kui Hyundai ja Ott Tänaku ning Martin Järveoja hooaeg pole kulgenud soovitud rada, siis veelgi hullemas seisus on Elfyn Evans. Viimastel aastatel MM tiitlikonkurentsis sõitnud mees on sel hooajal tõeliselt ebaõnnestunud – kord laguneb auto, siis teeb ise vea. Sardiinias oli kord jälle autol – avapäeval asus ta võistlust juhtima, kuid oli siis sunnitud katkestama tehniliste probleemide tõttu.
Saame näha, kas tuleval Keenia rallil suudab Evans ebaõnne enda kasuks pöörata ning olla taas võidukonkurentsis, kuigi tiitel on üpris kindlasti läinud. Võistkonnakaaslane Kalle Rovanperä edestab juba teisel kohal asuvat Thierry Neuvillet 55 punktiga, Evans kaotab peaaegu saja punktiga. Usun, et võib üsna muserdav olla, kui sama autoga meeskonnakaaslane juhib sarja, eriti olukorras kus Evans on viimastel aastatel sekkunud tiitlimängu ning nüüd peab kõrvalt vaatama, kuidas noor meeskonnakaaslane domineerib.
Neuville võitles auto ja endaga
Sardiinias on belglane alati kiire olnud, kuid seekord algasid tema jaoks probleemid sisuliselt esimesest kilomeetrist. Avapäeval oli tema autol probleeme käigukastiga ning veovõlliga ehk kõrgest kohast tuli suu puhtaks pühkida. Teisel päeval alustas Neuville marulist tagasitulekut – võidust ja poodiumist ei tasunud unistada, kuid arvestades, et Sardiinia rallil alati juhtub, võib ka lõpetades korralikud punktid teenida.
Paraku oskas Neuville seekord üle pingutada keerates auto katusele ning sellega oli kõrgete punktide jaht lõppenud.
Lisa kommentaar