Rallisõitjaid ootab hooaja raskeim katsumus, milleks on Türgi ralli, kus sõitjatel tuleb hakkama saada kõrgete temperatuuride ning ränkraskete teedega. Eestlased Tänak ja Järveoja olid Türgis parimad eelmisel hooajal, kuid kahtlemata on sellel aastal võidu kaitsmine väga raske.
Hooaja raskeim katsumus
Kuigi võib öelda, et iga etapp autoralli maailmameistrivõistluste kalendris on omamoodi väljakutse ning isesugune, eristub Türgi nendest selgelt. Teeoludelt on tegemist üliaeglase kruusaralliga, kus teel on suured kivid. Teed meenutavad pisut Sardiinia katseid, kuid on aeglasemad ning tehnilisemad, lisaks tõusevad temperatuurid 40 kraadini ja vihma eriti palju ei saja, isegi septembris.
Eestlased Ott Tänak ja Martin Järveoja lähevad rajale esimestena ning meie meeste tööpäev saab väga keeruline olema, sest esimesel päeval tuleb teed puhastada lausa enam, kui pool ralli üldpikkusest. Esimene päev saab olema keeruline, kuid samas võivad tehnilised kivised teed pakkuda Tänakule võimaluse eesotsas püsida, sest iga auto võib rajale juurde tuua kivisid ning sõidujoon ei püsi puhas. Lisaks võib kaarte segada tolm, näiteks eelmisel hooajal juhtis esimesena alustanud Thierry Neuville avapäeva järel rallit teisena alustanud Sebastien Ogieri ees.
Vaatamata eelmise hooaja võidule on sellel aastal Tänakul ja Järveojal väga keeruline võitu korrata, sest kui eelmisel aastal oli tegemist uue ralliga ning autot säästev tempo tõi edu, siis sellel korral on konkurendid kodutöö kindlasti ära teinud. Eelmisel korral polnud Toyota Türgi teedel kiireim, kuid probleemidest hoidumine tõi edu.
Neuville ja Ogier peavad riskeerima
Eestlased juhivad neli rallit enne hooaja lõppu lähimate jälitajate Thierry Neuville ja Sebastien Ogieri ees soliidse eduga ehk vastavalt 33 ja 40 punktiga, kuid “laual” on veel 120 punkti. Eelmist hooaega meenutades ei saa kindlasti öelda, et Tänakul oleks tiitel käes – piisab ühest ebaõnnestunud rallist, et seis oleks taas peaaegu viigis. Autoralli on ala, kus ei piisa vaid heast autost või kindlast sõidust, tegemist on tehnikaspordiga ning kõike võib juhtuda.
Samas on Toyota ning Oti kombinatsioon sellel aastal peaaegu võitmatu olnud, mis tähendab, et Neuville ja Ogier peavad Türgis riskeerima, et Tänakuga vahet vähendada. Türgis riskeerimine suurendab oluliselt katkestamise ohtu, sest see on ralli, kus iga viga on väga suure kaaluga. Saksamaal oli Neuville Hyundaiga väga kiire ning kruusarallidel on ka Citroen hakkama saanud, seega kindlasti ei saa Tänakul kerge olema. Toyota meeskond toob Türgi ralliks välja uue vedrustuse, mis on varasemaga võrreldes kergem ning peaks muutma autot Türgi tehnilistel teedel kiiremaks.
Latvala sõidab meeskonna ja lepingu nimel
Sarnaselt eelmisele hooajale on soomlase Jari-Matti Latvala hoog aasta teises pooles paremaks muutunud ning ka Türgis on eesmärgiks poodiumile jõudmine. Kogenud soomlase jaoks on ülimalt oluline vigasid vältida ning tuua auto lõpuni võimalikul heal positsioonil. Ilus tulemus tuleks kindlasti kasuks järgmise aasta lepingu läbirääkimistel, mis tema mänedžeri sõnul on hetkel liikumas positiivses suunas. Vaatamata ebaõnnestunud hooaja algusele on Latvala näol tegemist emotsionaalselt karismaatilise rallisõitjaga, kes annab MM sarjale palju juurde – koledalt kahju oleks, kui ta järgmiseks hooajaks sõitjakohta ei leiaks.
Kui soomlasel Latvalal on lootused lepingu sõlmimiseks säilinud, siis tundub, et Kris Meekel tuleb Toyotaga selle hooaja lõpus hüvasti jätta. Praegu on ka keeruline näha, et mõni teine meeskond oleks temast huvitatud – Citroen ei ole kindlasti variant ning Hyundail on stabiilsemaid variante isegi, kui Dani Sordo peaks otsustama mõne muu meeskonna kasuks. Avantüürina võiks pakkuda Meeket M-Sporti, kuid pigem võiks briti meeskond keskenduda Elfyn Evansi ning andeka soomlase Teemu Sunineni meeskonnas hoidmisele.
Teemu Suninen sihib poodiumit
Türgi rallil võib mustaks hobuseks osutuda soomlane Teemu Suninen, kes oli eelmisel etapil Saksamaal sunnitud katkestama juba ralli avapäeval tehniliste probleemide tõttu. Andekas soomlane sai Rally2 reeglite alusel võistlust jätkata ning teenis punktikatselt 4 punkti, kuid kindlasti oleks ta võinud Saksamaal ilusa tulemuse teha. Kruusal on soomlane sama head kiirust näidanud ning M-Sporti auto on üsna vastupidav, seega loodetakse temalt ilusat rallit.
Teemu kõrval sõidab M-Sporti teise autoga Pontus Tidemand, kelle jaoks on tegemist kolmanda stardiga WRC autol sel hooajal. Rootslane tuleb WRC autoga starti ka järgmisel, Walesi teedel sõidetaval MM rallil. Paljudele võib tunduda Türgi ralli valik kummalisena, kuid kui mees suudab auto vigadeta lõpuni tuua, teenib ta suure tõenäosusega väga head punktid. Eelmisel hooajal lõpetas Türgis vaid 4 sõitjat ilma super rally süsteemita, seega tehti panus ilmselt just punktide teenimisele.
Kahjuks on endiselt puudu senine M-Sporti esisõitja Elfyn Evans, kes ravib Rally Estonialt saadud seljavigastust. Kui algselt loodeti, et vahele tuleb jätta vaid Soome ralli, siis koos Türgiga on rallide arv kasvanud juba kolmeni, kuid kodusel Walesi rallil on mees taas stardis. Ma väga loodan, et lepingu läbirääkimistes ei mõjuta need kolm rallit seisu, sest mees on end varasemalt tõestanud aga kindlasti oleks Evans võinud olla Saksamaal poodiumikonkurentsis.
Lisa kommentaar