Portugali ralli eelvaade - kas Hyundai taktikamängud toovad neile edu

Portugal 2019 – Kas Hyundai taktikamängud toovad neile edu?

Autori Margus Kaldma avatar

Hyundai meeskond otsustas Portugali ralliks asendada Andreas Mikkelseni Sebastien Loebiga kuna norralase hoog Tšiilis oli väga kesine. Kas Hyundai taktikamängud toovad meeskonnale ja esisõitjale Thierry Neuvillele loodetud edu?

Hyundai taktikamängud

Sellel hooajal on Hyundai juba ühe korra taktikamänge mänginud – Korsika rallil asendati Mikkelsen samuti ning tema asemel pääses rooli hispaanlane Dani Sordo. Tollal põhjendati otsust sellega, et hispaanlane tunneb end asfaldil paremini, kuid nüüd asendati norralane klassikaliseks kruusaetapiks. Tegelikult ei saa meeskonna otsusele etteheiteid teha – Mikkelsen ongi väga kehv olnud – Argentinas õnnestus tal küll poodiumil lõpetada, kuid seda pigem konkurentide ebaõnne, kui enda kiiruse tõttu. Loomulikult tuleb poodiumi teenimiseks lõpetada, kuid puhtalt kiiruse pealt ei olnud norralane poodiumikonkurentsis.

Tšiili rallil kaotas Mikkelsen ralli võitnud Ott Tänakule üle nelja minuti ning seda puhta sõiduga – norralasel ühtegi tehnilist probleemi ei olnud. Mõnel kiiruskatsel suutis ta napilt edestada WRC2 sarja võistlejaid, kes sõidavad tunduvalt lahjemate R5 autodega. Muidugi võib öelda, et mees pole autoga kohanenud ja seetõttu ei leia kiirust, kuid sellisel tasemel ei tohiks auto tundma õppimine võtta 1,5 hooaega. Korsika rallilt eemale jätmine mõjus norralasele turgutavalt, loodetavasti mõjub ka seekordne käik ning Sardiinias suudab ta natukenegi rohkem konkurentsivõimelisem olla.

Ott Tänak jahib teist järjestikust võitu

Eestlased Ott Tänak ja Martin Järveoja tulevad Portugali rallile hea enesetundega – viimasel rallil Tšiilis domineerisid nad võistlust ning ei andnud konkurentidele võimalustki, kindlasti loodavad mehed Portugalis sarnast hoogu jätkata. Ott on Portugalis alati head kiirust näidanud, kuid paraku on viimaste aastate rallidel kuhjaga tehnilisi probleeme olnud, mis loodetavasti selleks korraks on korda tehtud. Eelmisel aastal purunes juba teisel kiiruskatsel radiaator, üleeelmisel aastal purunes vedrustus, mis eestlase võidukonkurentsist kukutas.

Kahtlemata alustab Ott Portugali rallit peamise võidufavoriidina, kuigi teiselt kohalt startides on kuivades oludes keeruline tagumiste meestega samas tempos püsida. Tagantpoolt on tulemas eelkõige kolmandana alustav Thierry Neuville aga ka Tšiilis heas hoos olnud vanameister Loeb. Lisaks neile on Portugalis kindlasti kiired ka teised Toyota mehed Jari-Matti Latvala ning Kris Meeke, kes janunevad hea tulemuse järgi. Mõlemad mehed on sel aastal pisivigade ning tehniliste probleemidega kimpus olnud, kuid kui kõik sujub, suudavad nad kindlasti konkurentsis püsida.

Kas õnnetus mõjutab Neuville hoogu?

Hyundai esisõitja Thierry Neuville elas Tšiili rallil üle enda karjääri ühe raskeima õnnetuse, kui sõitis rajalt välja ning käis 7-8 korda üle katuse. Õnneks pääsesid Neuville ja kaardilugeja Gilsoul väiksemate põrutustega, kuid küsimus on, kas see õnnetus mõjutab kuidagi meeste hoogu? Ma arvan, et pigem ei mõjuta, sest tegemist on professionaalsete rallisõitjatega, kes ei lase end sellest häirida, kuigi alateadvust see kahtlemata mõjutab.

Sellel hooajal on belglane võitnud kaks rallit järjest olles kiireim Korsikal ning Argentinas, kuid kuna Tšiili rallilt punktilisa teenida ei õnnestunud, langes ta Portugali eel esikohalt kolmandaks. Hooaeg on alles jõudmas poole peale ning Portugalis on tagantpoolt startimine eelis, seega läheb ta rajale kindlasti võidumõtetega.

Keeruline ralli Citroeni jaoks

Valitsev maailmameister Sebastien Ogier on hädas olnud lahtisel pinnasel ehk lumel ja kruusal autole sobiva seadistuse leidmisega. Sisuliselt võib öelda, et tegemist on tüüpilise Citroeni veaga – samasuguse probleemi üle kurtsid omalajal ka C3 WRCga sõitnud Mads Östberg ja Kris Meeke. Meeskond tegeleb Ogier’i vedamisel meeleheitlikult probleemile lahenduse leidmisega, kuid sel ajal ei maga ka konkurendid ehk kui teised saavad autot edasi arendada, peab Citroen maadlema olemasolevate probleemidega.

Vaatamata auto seadistuse muredele on Ogier suutnud siiski kaks rallit võita ning konkurentsis püsida, kuid seda kõvasti riskeerides. Tšiilis oli näha, kuidas ta suutis isegi autole mitte nii hästi sobivates oludes maksimumi võtta ning Loebi enda selja taga hoida. Ma ei usu, et ta Portugalis võita suudaks – esimesena teel olles kaotab ta teed puhastades liiga palju aega, kuid kui ta suudab esimesel päeval mõnda konkurenti edestada, annab see teiseks päevaks pisut parema positsiooni ning siis saab juba rünnata. Ütleksin, et poodium on maksimum, mida püüda, kuid kokkuvõttes oleneb kõik sellest, mis kohtadel lõpetavad peamised konkurendid Ott Tänak ja Thierry Neuville.

M-Sport panustab noortele

Hyundai taktikamängud toovad Portugali rallile põnevust, kuid ka M-Sporti meeskond on Portugalis pisut erineva koosseisuga. Portugalis teeb WRC autol debüüdi nooruke britt Gus Greensmith, kes on seni kihutanud M-Sporti toel WRC2 ja WRC2-Pro sarjades. Noor britt on näidanud järjest paremat hoogu ja küpsemat sõitu ning kindlasti loodab meeskond, et debüüt tuleb korralik.

Soomlase Teemu Sunineni ainus poodiumikoht WRC autoga MM etapilt pärineb just Portugalist, eelmisel hooajal lõpetas ta kolmandal kohal ning poodium on kindlasti eesmärgiks ka sel aastal. Hooaja alguses näitas Suninen väga head kiirust, kuid küpsusest jäi puudu ning ilusad tulemused jäid sõiduvigade tõttu realiseerimata. Korsikal, Argentinas ning Tšiilis seati Teemule eesmärgiks igal juhul lõpetada ehk kogemusi koguda, kuid tõenäoliselt just Tšiilist lootis meeskond ja ka mees ise pisut paremat tempot. Tšiilist saadi kirja viies koht, kuid kiirus oleks võinud parem olla. Loodetavasti suudab ta Portugalis teel püsida ning poodiumikonkurentsis sõita.

Kindlasti saab olema põnev jälgida ka meeskonna esisõitja Elfyn Evansi edenemist, britt oli Korsikal lähedal oma karjääri teisele võidule, kuid sellele järgnenud kruusarallidel ei suutnud ta samasugust hoogu korrata. Portugal peaks talle aga oluliselt paremini sobima ning kindlasti läheb ka tema rallile poodiumimõtetega.

Stardis teinegi Eesti rallisõitja

Lisaks Toyota meestele Ott Tänakule ja Martin Järveojale on Portugali ralli stardis teinegi Eesti rallisõitja, kelleks on Georg Linnamäe ning kes sõidab Peugeot 208 R2 võistlusautoga. Eestlase kaardilugejaks on ukrainlane Korsia Volodymyr ning mehed osalevad Peugeot Rally Cup Ibérica sarjas, mis on Portugali ja Hispaania Peugeot esinduste toetatud rallisari. Sari koosneb kuuest etapist, millest kaks sõidetakse koos WRC sarjaga. Ahvatlevaks muudab sarjas osalemise soliidne auhinnafond, mille peaauhinnaks on tasuta hooaeg R5 autol Hispaania või Portugali meistrivõistlustel.


Kommentaarid

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga