Autoralli maailmameistrivõistluse esimest etapist, Monte Carlo rallist on möödas nädal ning nüüd on paras aeg kokkuvõtete tegemiseks, mida Monte meile näitas ning mida uuelt hooajalt oodata võib. Selge on see, et tõsise tormihoiatuse andsid M-spordi noored sõitjad Tänak ning Evans, kes näitasid Montes väga head kiirust ning oskust oludega kohaneda.
Volkswageni ülemvõim
Monte Carlo rallil näitasid oma ülemvõimu Volkswageni piloodid nagu see juhtus väga paljudel kordadel eelmisel aastal, kui Sebastian Ogieri võidus ei kahelnud paljud, siis Latvala küpse ning kontrollitud sõit tõi talle teise koha ning Mikkelsen tõi Volkswagenile kolmanda poodiumi astme. Latvala näitas kogu ralli väga head kiirust ning kuigi ta ehk kaotas natukene aega nii Ogierile, kui ka Loebile, siis Montes ei maksa vaid kiirus. Latvala on tuntud oma uljaspäisusega, ta on endal mitmed head sõidud ära rikkunud liigse kihutamisega, vead on saatnud teda terve karjääri ning ehk just seetõttu pole MM sarja üks andekamaid piloote veel maailmameistriks kroonitud. Arvestades Monte esitust ja silmas pidades järgnevat hooaega, tuleb rõhutada sõna veel. Usun, et kui Latvala suudab Rootsis võidu võtta ning aasta jooksul sama stabiilset minekut näidata, siis võivad aasta lõppedes olla kaks esimest küll Volkswagenid, kuid mitte Ogieri juhtimisel.
Valitsev maailmameister jättis Montes küll kõik konkurendid selja taha, kuid pigem jäi ta meelde sellelt rallilt vinguva ning torisevana. Ta tundub olema selline sõitja, et kui asjad on pahasti, on kogu maailm süüdi tema hädades ning kui võidab, siis on kõik hästi. Montes tegi ühekordse comebacki Sebastian Loeb, kes näitas esimese katse suure võiduda, et oskused pole kuskile kadunud. Need kaks meest võitlesid ralli esikoha nimel ning seda oli tõeliselt nauditav vaadata, kord üks, siis teine peal aga kahjuks lõppes see üsna pea. Nimelt pingutas Loeb ühes kohas üle ning rikkus oma auto tagavedrustuse ning oli sunnitud katkestama. Ralli lõpuks jõudis ta küll tänu rally2 reeglitele kaheksandale kohale, kuid võiduks sellest enam ei piisanud.
Citroenil ja Hyundai sõitjatel on potensiaali
Citoreni meeskonnast näitas terve ralli head minekut noor britt Kris Meeke, kuid kahjuks röövisid mõned eksimused temalt hea koha üldkokkuvõttes. Samas kui ta suudab oma kiiruse juures ka stabiilsuse leida, ei pruugi heade asjade kokkulangemisel ralli võit utoopiline olla. Eelmisel hooajal oleks see tal peaaegu Saksamaal ka õnnestunud, kuid väljasõit liidrikohalt rikkus selle lootuse. Ralli lõppedes oli taas parimal kohal norrakas Mads Östberg, kes eelistab rallisid läbida tasa ja targu tuues kindlad vajalikud punktid meeskonnale koju. Potensiaali tal oleks aga tundub, et mehel jääb kohati enesekindlusest puudu ning seetõttu ei suuda 100% kiirusega ralli võidu nimel kihutada.
Hyundai piloodid valmistasid minu jaoks kerge pettumuse, ootasin Neuvillelt ja eriti Dani Sordolt natukene enamat. Neuvillel on küll Montest kogemusi üksjagu, kuid ta on senini igakord katkestanud ning seetõttu võttis ta kindla peale, et lõppu jõuda. Noh jah, kuivõrd üldse Montes on võimalik nö. „kindla peale“ võtta eks. Dani Sordot seevastu kimbutasid erinevad probleemid, mis olid tingitud nii tehnikast, kui ka enda eksimustest. Ehk rootsis näitavad nad paremat minekut.
Tänak ja Evans andsid tormihoiatuse
Tõeliselt positiivse üllatuse pakkusid aga M-Spordi noored kuked, kuigi ka nemad rikkusid oma ilusa esituse teelt väljasõiduga, mis juhtusid küll halbade asjade kokkulangemisel, kuid siiski – väljasõit on väljasõit. Ott Tänak näitas ralli esimsel katsel Sebastian Loebi järel teist aega ning teise päeva hommikul tõusis korraks lausa kolmandale kohale. Meeskonnakaaslane Evans oli kohe selja taga. Päeva lõppedes oli Tänak küll neljandaks kukkunud, kuid positsioon lubas head tulemust ralli lõppedes. Seda enam, et tegelikult polnud Tänaku eesmärk üldse nii kõrgel olla – kui sul Montest kogemusi pole, siis on targem võtta rahulikumalt. Täpselt sama kehtis ka Evansi kohta, kuid kahjuks polnud antud Otile seda õnne, mis osadele teistele – ta vajus laupäeva hommikusel 50km pikal kiiruskatsel ühes kohas teelt välja ning tagasi teele saamiseks kulus peaaegu 20 minutit. Väljasõit on väljasõit, kuid pardakaamerate võrdlusest on näha, et eespool sõitnud Kris Meeke läbis kurvi GPSi andmetel sama kiiresti, kui Tänak, lihtsalt temal oli tee veel puhas, Oti läbimiseks olid aga eelmised autod kruusa teele toonud. See pole muidugi eriline vabandus, kuid samas võiksid osad ajakirjanikud analüüsida rohkem võistlust ning siis oma arvamust avalda -> tõeliselt kahju, et pidime lugema taaskord Eesti meediast asjatundmatuid pealkirju „Kraavi Ott tegi seda taas..“. Ainsana suutsid ETV ning Postimees asja analüüsida ning leida, et alati ei näita lõpptulemused ainuõiget tõde.
Meie, rallifännide ning ka Tänaku õnneks jäi M-Spordi meeskonnajuht Malcolm Wilson Oti esitusega rahule ning kandis väljasõidu samuti ebaõnne arvele. Tõenäoliselt seda seepärast, et tegelikult näitas Ott väga küpset sõitu ning tegi seda väga hea kiiruse juures. Selline esitus pani südame kiiremini põksuma nii mõnelgi rallifännil ehk Rootsi rallil võib poodium üsnagi reaalne olla. Portugalis toob Ford välja oma uue võistlusauto, mida peetakse läbiaegade kiiremaiks Fordi ralliautoks, koos Tänakuga võib see osutuda sama edukaks, kui omal ajal oli Markko Märtin Ford Focus 03 roolis.
Lisa kommentaar