Null koma seitse sekundit on tavapärane esimese ja teise koha vahe F1 sarjas aga mitte autorallis, kus võistlejad läbivad üle 300 kilomeetri erinevaid kiiruskatseid. Just sellise vahega lõpetasid Thierry Neuville ning Sebastien Ogier Sardiinia ralli, kusjuures enne viimast kiiruskatset edestas Ogier Neuvillet veel 0,8 sekundiga.
Thierry Neuville võimas sõit
Sardiinia ralli avapäev meenutas olude poolest pigem hilissügisel peetavat Walesi rallit, sest vihm muutis teed mudaseks ning libedaks. Esimesena startis rajale MM sarja üldliider Thierry Neuville, kes tänu oludele ei pidanud teistele teed puhastama aga kaotas keerulistes oludes siiski aega. Parima stardi tegi Andreas Mikkelsen, kelle järel haaras teise koha eestlane Ott Tänak, kuid paraku ei saanud norralane esikohal sõitmist pikalt nautida, sest kuuendal kiiruskatsel kaotas ta käigukasti probleemide tõttu kõvasti aega. Norralase ebaõnne järgselt tõusis liidriks Sebastien Ogier, kelle selja taga pidasid võitlust teisele ja kolmandale kohale Neuville ning Tänak. Paraku ei saanud ka see duell pikalt kesta, sest päeva viimasel kiiruskatsel maandus Tänak trampliinilt liiga ninale ning tema Toyota Yarisel purunes radiaator.
Teist päeva alustas Neuville ligi kahekümne sekundilise kaotusega Ogierile, kuid belglane võitis ühe kiiruskatse teise järel ning vahendas päeva lõpuks vahe 3,9 sekundile. Viimasel päeval vähendas Neuville vahet sekundikümnendike haaval ning viimase kiiruskatse eel oli kahe esimese mehe vahe 0,8 sekundit Ogieri kasuks. Viimasel kiiruskatsel pingutasid mõlemad, et esikoht endale saada ning seekord väljus esikoha duellist võitjana Belglane Neuville. Belglasele oli Sardiinia rallivõit kolmas etapivõit sel aastal, kokku on ta võitnud üheksa MM etappi.
Neuville pidas pingele vastu
Valitsev maailmameister Sebastien Ogier oli enne Sardiinia rallit enda jaoks harjumatus olukorras, sest sai startida rajale teiselt kohalt ning ta ei pidanud tegema strateegiat, kuidas püsida võimalikult heal positsioonil ralli avapäeval. Tavaliselt on pidanud prantslane esimesena rajal olles teistele teed puhastama ning on kaotanud hoogu. Enne rallit spekuleeriti, et Neuville jaoks on tegemist samuti harjumatu olukorraga ning kaheldi, kas belglane tuleb pingega toime – eelmisel hooajal liidrina alustades ebaõnnestus tal ralli täielikult.
Seekord aga läks teisiti ning Hyundai esisõitja näitas kõigile skeptikutele, et on tõeline pretendent MM tiitlile. Belglane ei kuulu ka minu lemmik sõitjate hulka, kuid tuleb tunnistada, et kui ta suudab sellise sõiduga MM tiitli võita, siis ei ole midagi öelda – väga hea sõit! Hyundai esisõitja tunnistas ka Eesti ajalehele antud intervjuus, et läheb vahel vingumisega liiale, mille tõttu teda paljud ei salli, kuid samas on seegi üks osa vaatemängust, mis autoralli MM sarjaga kaasas käib.
Toyotad lagunesid taas
Peale Argentina krahhi lootis Toyota ebaõnne pöörata eduks, kuid paraku polnud Toyota sõitjatel õnne ka seekord. Eestlane Ott Tänak alustas rallit hästi võideldes poodiumikohtade eest, kuid avapäeva viimasel kiiruskatsel maandus ta ühelt trampliinilt nina peale ning tema Toyota Yarisel purunes radiaator. Tegemist oli selge ebaõnnega, sest antud olukorras ei saanud sõitja midagi teha, sest Ott ei sõitnud võrreldes konkurentidega selles kohas kiiremini ega hüpanud liigselt riskeerides. Videode pealt on näha, et konkurendid eesotsas Hyundai sõitjatega maandusid veelgi „raskemalt“, kuid nende autod jäid terveks ehk siis Toyota meeskonnal seisab ees üksjagu peamurdmist, kuidas muuta Yaris vastupidavamaks.
Ebaõnne koges ka soomlane Jari-Matti Latvala, kelle hooaeg on niigi kiiva kiskunud erinevate probleemide tõttu. Soomlane on ka ise vigasid teinud, kuid seekord purunes meeskonnakaaslase Esapekka Lappiga kolmanda koha eest võideldes tema Toyota generaator ning soomlasel tuli enne teise päeva viimast kiiruskatset katkestada. Pisut leevendas meeskonna muresid Lappi kolmas koht, kuid kui kolmest autost kaks katkestavad tehniliste probleemide tõttu, ei saa meeskond ralliga rahul olla.
Tänaku MM tiitli võitmise võimalused kahanesid
Ott Tänak kaotab peale kahte ebaõnnestunud rallit üldliider Thierry Neuvillele juba 72 punktiga, seejuures on eestlane kogunud ise 77 punkti ehk MM tiitliheitlus on sisuliselt lõppenud. Reaalselt lõpeb heitlus muidugi siis, kui tiitli võitmine on matemaatiliselt võimatu aga sisuliselt peaks Neuville ebaõnnestuma kuuest järele jäänud rallist kolmel ning seejuures peaks Ott need võitma. Eestlane sõnas ka ise, et edaspidi keskendub ta rallide võitmisele ning tiitlist enam ei mõtle.
Teine koht on püütav, kuid see ei ole kindlasti eesmärk omaette – sellisel tasemel sõitjad püüavad võitu, ülejäänud on sisuliselt statistika „teenistuslehel“. Teisel kohal on valitsev maailmameister Sebastien Ogier, kes kaotab liidrile 27 punktiga ning isegi selle vahe tagasi sõitmine on äärmiselt keeruline. Muidugi ei saa Neuvillele veel tiitlit anda, sest juhtuda võib mida iganes aga kindlasti on belglane viimase kahe ralliga teinud tugeva avalduse MM tiitlile.
Citroen ei leia oma kohta ega kiirust
Sardiinia ralli eel Kris Meeke vallandanud Citroeni meeskond palkas britti asendama kogenud norralase Mads Östbergi, kes lõpetas sündmusterohke ralli viiendal kohal. Norralane ei sõitnud poodiumikonkurentsis, kuid oli stabiilselt kiire ning suutis vigasid vältida. Ilmselt oli ka see meeskonna juhis selline, et auto tuleb igal juhul lõpuni tuua, sest Prantsuse meeskond vajab stabiilsust. Just stabiilsuse tõttu teatas meeskond peale rallit, et Östberg sõidab järele jäänud kuuest rallist viiel – Korsika ralli jääb Sebastien Loebi osalemise tõttu vahele, kuid ülejäänud rallidel on Östberg stardis.
Ma usun, et Östberg on võimeline veel poodiumikoha eest võitlema, kuid eelkõige on tema väärtus stabiilsus ja võime punktid „koju“ tuua. Järgmiseks aastaks pole Citroeni meeskonnal lepingut ühegi sõitjaga – senise teise sõitja Craig Breeni leping lõpeb selle aasta lõpus ning pole üldse kindel, et seda pikendatakse. Iirlane on näidanud kohati päris head kiirust aga samas pole sellist eredat sähvatust või arengut näha olnud. Meeskond on sihikule võtnud Sebastien Ogieri, kelle ümber võiks tuleviku meeskonna ehitada, kuid samas on Ogier öelnud, et ta jätkab kas M-Sporti meeskonnas või lõpetab karjääri.
Tegelikult polegi Citroenil väga häid variante – võimalus oleks püüda senist Hyundai kolmandat-neljandat sõitjat Hayden Paddoni, kellel on küll ka järgmiseks aastaks kehtiv leping Hyundaiga aga ilmselt oleks meeskond nõus teatud tingimustel selle lõpetama. Korea autotootja on kolmanda auto sel hooajal ära jaganud Hayden Paddonile ning Dani Sordole ja tõenäoliselt järgmisel hooajal sellist skeemi jätkata ei taheta. Samas lõpeb leping ka Toyota sõitjal Jari-Matti Latvalal, kelle siirdumine Citroeni on siiski vähetõenäoline.
Lisa kommentaar