Portugal 2022 - Hooaja esimene kruusaralli

Portugal 2022 – Hooaja esimene kruusaralli tõotab põnevat heitlust

Autori Margus Kaldma avatar

Hooaja esimene kruusaralli tõotab tulla väga põnev, sest lisaks tavapärastele sõitjatele teevad kaasa ka kaks legendaarset prantslast – üheksakordne maailmameister Sebastian Loeb ja kaheksakordne meister Sebastien Ogier.

Võidusoosikuid on palju

Tavaliselt räägitakse rallieel ühest-kahest suurfavoriidist, kuid hooaja esimesel kruusarallil on neid sõitjaid lausa neli-viis, mööndustega ehk isegi kuus. Tõenäoliselt esimesena rajale minevad Kalle Rovanperä, Thierry Neuville või Craig Breen võidukonkurentsi ei sekku, kuid ülejäänud meestel on reaalne võimalus. Neljandana stardib Sebastien Loeb, kes suudab kindlasti kiire olla vaatamata sellele, et peale Monte-Carlo võitu pole ta rohkem startinud sel hooajal. Kohe Loebi taga saab rajale Ott Tänak ning kuigi neljas-viies pole ka päris ideaalne lähtekoht, on sellelt positsioonilt võimalik end sõita esimesse poolde, et tagada laupäevaks konkurentsivõimeline stardikoht.

Usun, et suurim favoriit võidule on Sebastien Ogier või ka Elfyn Evans, kuigi viimasel on see hooaeg totaalselt ebaõnnestunud – esimese kolme ralliga on suutnud waleslane koguda vaid 17 punkti. Kindlasti sihib head tulemust ka Rally1 autol debüüdi tegev Dani Sordo, kes vahetas välja hooaja esimesed kolm rallit kaasa teinud Oliver Solbergi. Noor rootslane sõidab Portugalis WRC2 arvestuses.

Hyundai vastupidavus võib saada saatuslikuks

Kahtlemata kuuluvad favoriitide hulka ka eestlased Ott Tänak ja Martin Järveoja, kes on varasemalt Portugalis ka võitnud ning näitasid ka eelmisel hooajal head kiirust kuniks auto ära lagunes. Just auto vastupidavus võib olla võtmekohaks- hooaja esimestel rallidel on pidanud mehed autoga kõvasti võitlema ning Portugali kruusateed ja ilmastik on kindlasti autole karm.

Rallieel on keeruline oletada, milline on Hyundai kiirus võrreldes M-Sporti Puma Rally1 auto või Toyota Yaris Rally1 autoga, kuid samas Horvaatias ei olnud vahe nii suur, kui arvati. Horvaatias suutis Thierry Neuville sõita üpris samas tempos, kui ralli võitnud Kalle Rovanperä. Arvestades, kui palju hiljem Hyundai meeskond sai alustada auto arendamist ning testimist, siis on tegelikult head tööd tehtud. Ma usun, et koostöös inseneridega suudetakse lõpuks kokku panna hea pakett, millega taas MM tiitli nimel heidelda. Vähemalt järgmisel hooajal.

M-Sport paneb välja 5 Rally1 autot

Kui Hyundai loeb varuosasid ja autosid, mida kasutada testimiseks ning auto arendamiseks, toob M-Sporti meeskond Portugalis rajale viis Rally1 autot. Briti meeskond alustas uue auto arendamist esimesena ning seetõttu nad jõudnud autosid rohkem toota. Usun, et M-Sporti sõitjatest on Sebastien Loebil suurim võimalus taas rallivõidu nimel heidelda, kuid kindlasti tahab korraliku esituse teha ka Craig Breen, kuigi tema läheb rajale kolmandana ja peab nägema kurja vaeva, et tagantpoolt tulijatega samas tempos püsida. Hooajal kõvasti autosid lõhkunud Adrien Fourmaux ei saa endale enam vigasid lubada ja peab kindlasti ralli lõpetama. Noor prantslane ei ole näidanud kiirust ja stabiilsust, mida temalt oodati ja M-Sporti meeskond ei ole asjade käiguga üldse rahul. Usun, et kui prantslane peaks ka Portugalis välja sõitma, võib ta mõneks ajaks Rally1 autoga hüvasti jätta.

Meeskonnas on teinegi prantslane, Pierre-Louis Loubet, kes vahetas sel aastal Hyundai M-Sporti Puma Rally1 auto vastu, kes sarnaselt rahvuskaaslasele peaks ralli kindlasti lõpetama. Rallieel lubas Gus Greensmith bravuurikalt, et Portugalis tahab ta poodiumikonkurentsis olla, kuid kahtlen sügavalt, et tal selleks kiirust jagub isegi arvestades, et britt läheb rajale seitsmendana.

Kõva konkurents WRC2 arvestuses

Portugali rallil jagub kindlasti põnevust ka WRC2 arvestusse, kus tõotab tulla suur lahing esikohale – suurfavoriitidena lähevad rajale Oliver Solberg, Andreas Mikkelsen aga ka hooaja avastarti tegev Teemu Suninen. Soomlane osaleb sel aastal WRC2 sarjas Hyundai meeskonnas ning kindlasti soovib soomlane vaatamata uuele autole heidelda tiitli eest. Portugalis osaleb ka Georg Linnamäe koos kaardilugeja James Morganiga, kes ilmselt poodiumikonkurentsi ei sekku, kuid sellises konkurentsis oleks ka punktikoht hea saavutus.

Ideaalsed olud põnevaks võitluseks

Eelmisel rallil Horvaatias segas ilm kõvasti kaarte, Ott Tänakul õnnestus tänu heale rehvivalikule ka esikohta ohustada, kuid Portugalis ilmselt ilm kaarte segama ei hakka. Nädalavahetuseks lubatakse head ralli ilma – palav ja kuiv, mis tähendab muidugi sõitjatele ja autodele karmi nädalavahetust, kuid vähemalt ei pea katsetel õnnemänge mängima. Kindlasti saab ka Portugalis rehvivalikuga taktikat teha, kuid kuivades oludes on käike oluliselt vähem.

Saab olema põnev jälgida, kuidas uued hübriidautod peavad vastu Portugalis valitsevale kuumusele, eriti laupäeval, mil on kavas kaks pea neljakümne kilomeetrist kiiruskatset.


Kommentaarid

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga