Kahekuuline ootus on läbi ning õigepea algab Horvaatia ralli, mis on hooaja kolmas etapp ja sõidetakse vaatemängulistel vahelduva pinnasega asfaltteedel.
Tänak-Järveoja vajavad head tulemust
Hooaja kahe esimese ralliga on eestlased kogunud kõigest viis punkti Rootsi MM ralli punktikatse võidu eest ning vahe liidritega on juba üle 40 punkti. Hooaeg on alles kolmanda ralli juures, kuid siiski ei saa Eesti rallipaar endale katkestamist enam lubada. Eestlased on asfaldil alati kiired olnud, kuid suurim küsimärk on hoopis, kui heaks on Hyundai oma auto vahepealsel ajal saanud, arvestades, et hooaja kahel esimesel rallil oldi konkurentidest ikkagi pisut maas. Kindlasti on ka konkurendid edasi arenenud, kuid arvestades, et Rootsis suutis Ott kuni hübriidajami probleemideni sõita võidukonkurentsis, on autol kindlasti palju potentsiaali. Varasemal kahel hooajal on Otile just asfalt enim probleeme valmistanud, loodame, et uue autoga on asfaldil klapp parem.
Usun, et iga tippsõitja eesmärk on vähemalt poodiumile jõuda igal rallil ning väiksemad eesmärgid ei ole ka eestlastel, kuid tõenäoliselt oldaks rahul ka väiksemate punktidega – kõigest viie punkti kõrvale oleks hädasti vaja ralli lõpetada. Eelmine aasta suudeti vaatamata probleemidele võtta neljas koht.
Sõitjaid on ootamas keerulised olud
Horvaatia on keeruline ralli, eriti sel aastal, mil esimeseks võistluspäevaks lubatakse korralikku vihmasadu ning seega saavad olud olema väga väljakutsuvad. Horvaatia ralli teepinnas on vahelduv – ühel katsel on erineva pidamisega lõigud ning sõitjad peavad oludega väga hästi kohanduma. Vihmasaju valguses muutub rehvivalik väga oluliseks, kuid samas on võimalik õige valiku ja kavaldamise abil suurem vahe sisse teha. Näiteks suutsid eestlased 2017. aasta Saksamaa rallil just tänu õnnestunud rehvitaktikale piisavalt suure vahe teistega sisse sõita ning võitsid ralli tänu sellele.
Horvaatias on eestlaste väljakutse kraadi võrra keerulisem – tänu kahele ebaõnnestunud rallile saavad eestlased rajale kaheksanda autona ning asfaldirallidel on vastupidiselt kruusarallidele tagant poolt kehvem startida. Asfaldil lõikavad sõitjad kurve ning iga lõikamisega satub asfaldile kruusa, mis muudab pidamise järgmisele autole kehvemaks. Kui juhtub sadama vihma, saab kruusast muda ning pidamine on veelgi halvem. Samas tuleb igasuguste oludega hakkama saada ning ralli on pikk.
Kas MM sarja liider Rovanperä peab pingele vastu?
Sarnaselt eelmisele aastale läheb Horvaatia rallil liidrina rajale soomlane Harri Rovanperä, kes katkestas eelmisel aastal juba esimesel kiiruskatsel. Huvitav on jälgida, kuidas parimates oludes rajale minev Rovanperä saab hakkama pingega ning kas ta suudab hoida head tempot ning mitte viga teha. Teisena läheb rajale Thierry Neuville, kelle eesmärgiks on kindlasti võit ning ta tahab hakata suruma esimesest katsest. Kindlasti on soomlane koos tiimiga välja mõelnud taktika ja usun, et eesmärgiks on igal juhul lõpetada ralli, et punkte koguda ja seeläbi tiitliheitluses hea positsioon säilitada.
M-Sporti meeste tõetund
Hooaja avaralli võitsid suurepärase sõiduga Sebastien Loeb Isabelle Galmiche M-Sporti Ford Pumaga, kuid suured lootused olid ka teistel M-Sporti meestel. Montes oli Breen kolmas, kuid Rootsis alles kaheksas ning tempo pole olnud ehk selline, mis peaks olema meeskonna esisõitjal. Tippsõitjatest on Craig Breen üks väheseid, kes pole MM rallit võitnud, kuid see ei takistanud julgemaid ralliajakirjanikke (enamasti briti rahvusest..) panustama Breene tiitlivõidule. Kahtlemata on Breen kiire ja vääriks võitu, kuid tiitlist rääkida tundub imelik. Kui Breen peaks olema tiitlisoosik, peaks näitama tunduvalt paremat hoogu ning kindlasti M-Sporti meeskond seda ka Horvaatias ootab. Esimese stardi teeb MM võistlustel M-Sporti autoga Pierre-Louis Loubet, kellelt võiks oodata asfaldil head kiirust. Eelnevatel aastatel osales ta MM rallidel Hyundai WRC autoga, kuid ei leidnud kunagi head rütmi ja enesekindlust. Saame näha, kas M-Sporti autoga suudab noor prantslane oma aktsiaid tõsta.
Teised eestlased võistlustules
Lisaks Tänakule ja Järveojale sõidavad Horvaatias WRC2 arvestuses Georg Linnamäe-James Morgan ning JWRC arvestuses Robert Virves-Aleks Lesk. Mõlemale mehele ei ole asfaldiralli võõras, kuid Linnamäel on kogemust siiski pisut enam ja seetõttu ootan temalt stabiilset kasvava tempoga sõitu. Juuniorite arvestuses rajale tulevad Robert Virves-Aleks Lesk vajavad sarnaselt Tänakule-Järveojale lõpetamist, et teeninda punktilisa ja säilitada lootus sarjavõidule. Hooaja avaetapp algas ilusalt – Robert oli esimesel katsel kiireim, kuid juba järgmisel sõitis rajalt välja ning rallit tuli jätkata super rally süsteemis.
Lisa kommentaar