Rootsi ralli võitis Elfyn Evans, kes domineeris kogu võistluse juhtides võistlust esimesest kiiruskatsest alates. Teisena lõpetas Ott Tänak ja kolmandana üllatuslikult Kalle Rovanperä, kes alistas duellis meeskonnakaaslase Sebastien Ogieri.
Waleslane Evans võidutses britilikus Rootsis
Rootsi ralli oli sel korral mitmes mõttes eriline – waleslane Evans teenis karjääri teise etapvõidu, Rovanperä jõudis esimest korda poodiumile olles noorim, kes seda suutnud ning olud meenutasid Walesi rallit. Kindlasti ei saa öelda, et Evans oleks aeglasem olnud lumel – juba Montes oli Evans kiire ning Rootsis tegi ta Montele suurepärase vigade paranduse vahetades kolmanda koha esimese vastu.
Vaadates kalendrisse, ei tohiks juttugi olla – Rootsis sõidetakse lumel! Reaalsuses aga sõideti kruusa-lume-jää-muda pudrus. Kiiruskatsete arvu vähendati esmalt kümnele, ralli käigus otsustasid korraldajad veel ühe katse tühistada ning sõita punktikatset vaid ühel korral. Üheksast kavas olnud kiiruskatsest võitis Evans tervelt viis ning juhtis võistlust algusest lõpuni. Eestlased lõpetasid waleslase selja taga, kuid reaalselt ei omanud võimalusi võidu püüdmiseks – korraks jõuti küll Evansi kannule, kuid napid kilomeetrid Hyundaiga ei lubanud riskipiiril kihutada.
Imeline kohanemine (ja avanemine) on Evansil olnud Toyota meeskonnas, kuid kindlasti ei tohiks öelda, et tema kiirus on vaid tänu Toyotale. Vahetus konkurentsis edestas ta muuhulgas ka Sebastien Ogieri, kes pole veel Toyotaga nii harjunud. Monte kolmanda ja Rootsi ralli esikohaga tõusis Evans punktiarvestuses esimeseks jagades kohta Thierry Neuvillega. Mehhikos tuleb mehel vastu võtta järgmine katsumus ja puhastada teistele teed.
Tänakult soliidne tulemus
Hooaja avaetapp Monte-Carlos tuli eestlastel varajase väljasõidu tõttu pooleli jätta ning vajalikke kilomeetreid uue autoga ei olnud võimalik koguda. Rootsis valitsesid hoopis teistsugused olud, kuid üleüldise tunnetuse mõttes oleks neid kilomeetreid siiski tarvis läinud. Rootsis on Tänak alati kiire olnud ning vaatamata uuele autole, loodeti head tulemust ka sel korral. Ainsaks teguriks ja mureks olid olud – enne rallit polnud võimalik ennustada, mis juhtuma hakkab ning kellel eelis võiks olla.
Eestlased said olusid arvestades hakkama oivaliselt, üheksast kiiruskatsest teeniti võit kahel ning ralli lõpetati teisel kohal. Arvestades tingimusi ja suuremat pilti, võeti seekord maksimum. Esikohast jäädi pisut kaugele, kuid kõige olulisem on, et meie mehed teavad, mida tuleb auto juures muuta. Peale võistlust tõdes Tänak, et Monte õnnetusest taastumine võttis kaua aega ning päris terved pole nad veel praegugi – mõni teine mees oleks nii enne, kui ka ralli ajal kurtnud, kuidas keha endiselt haiget teeb!
Esimese kahe ralli pealt on selge, et Hyundai vajab endiselt tööd kiiretel lõikudel, kuid varasemad aastad on näidanud, et igal autol on omad tugevad ja nõrgad küljed, näiteks järgmine Mehhiko ralli peaks Hyundaile oluliselt paremini sobima. Narr oleks arvata, et kui Hyundai lisaks mootorile jõudu, edestaks nad kiiretel lõikudel Toyotat, kuid minu meelest on kõige olulisem, et meeskond ja sõitjad pole rahul – see on edasiviivaks jõuks!
Maagiline Kalle Rovanperä
Noorukese soomlase Kalle Rovanperä jaoks oli Rootsi ralli alles teiseks MM ralliks WRC autoga, kuid juba suutis ta ralli poodiumil lõpetada. Ja mitte ainult lõpetada – seejuures alistas ta vahetus duellis kuuekordse maailmameistri ja meeskonnakaaslase Sebastien Ogieri. Kirsiks tordil oli punktikatse võit. Uskumatu ja põnev ühteaegu, Rovanperä on noorim rallisõitja, kes kunagi poodiumile jõudnud. Juba esimesel rallil Montes näitas ta küpset ja tarka sõitu, Rootsis jõudis poodiumile ning esimese kahe ralli pealt on selge, et Kalle on rallimaailma tulevikutegija.
Rallifännina on praegune seis MM sarjas uskumatult põnev – suure kolmiku õlale koputavad teised mehed ning noored andekad sõitjad murravad jõuliselt püünele. Madalamatest klassidest on samuti tulemas mitmeid huvitavaid sõitjaid, seega tulevik tundub helge.
Ebastabiilne Thierry Neuville
Kummaline oli jälgida avaetapi võitjat Thierry Neuvillet, kes Rootsis ei leidnud kuidagi rütmi ega ka hoogu. Belglane pidi esimesel päeval teed puhastama, kuid kogu tema olek oli tujutu ning nõutu. Uskumatult kummaline, et mees, kes edestas kõiki Montes, oli Rootsis nii aeglane. Kummaline tundub ka jutt, kuidas ta ei leia õigeid seadistusi või auto juures tuleb üht või teist asja muuta – talle on käesolev hooaeg Hyundai roolis juba kuues ehk kogemust on Hyundaiga enam, kui meeskonnakaaslastel. Reedel pidi ta küll teed puhastama, kuid näiteks teisena läinud Ogier kaotas tunduvalt vähem ning kolmandalt kohalt alustanud Evans juhtis võistlust algusest peale.
Belglane on absoluutses tipus sõitnud juba aastaid, kuid stabiilsusega on endiselt pisut probleeme – kohati on ta väga kiire, näiteks Montes või eelmisel hooajal Kataloonias. Headele rallidele võib aga järgneda täiesti tujutu ralli, kus ta hoogu üles ei saa. Eks kõigil sõitjatel tuleb selliseid hetkesid ette.
Sebastien Ogieri ei saa veel maha kanda
Kuuekordse maailmameistri Sebastien Ogieri hooaeg ei ole alanud soovitud moel – kuigi Montes teenis ta soliidse teise koha, siis Rootsis alistus ta noorele meeskonnakaaslasele Kalle Rovanperäle. Tõenäoliselt leidis ta end pisut ootamatust olukorrast – kõigis teistes meeskondades oleks sellises olukorras antud noorele sõitjale käsk tagasi hoida, kuid Toyota meeskonnajuht Tommi Mäkinen on korralduste andmises üsna liberaalne. Vastupidiselt ootustele ei tulnud käsku ning mehed said omavahel mõõtu võtta.
Montest teenitud teise ning Rootsi neljanda kohaga pole punktitabelis kuuekordse maailmameistri seis halb, kuid autoga kohanemine pole olnud nii sujuv, kui Evansil. See on üllatav. Kui prantslane 3 hooaega tagasi M-Sporti kolis, oli ta kohe üsna kiire ning suutis autoga harjuda, Toyotaga on see aga keerulisem. Küll aga ei saa prantslast veel maha kanda – ma olen täiesti kindel, et lõpuks suudab ta oma kogemused maksma panna ja leiab Toyotaga ühise keele.
Lisa kommentaar