Pikk ootamine on läbi ning juba neljapäeva õhtul antakse start tänavusele rallihooajale. Tegelikult on uskumatult uhke tunne kirjutada – maailmameistrid Tänak – Järveoja asuvad tiitlit kaitsma.
Maailmameistrid Tänak – Järveoja asuvad tiitlit kaitsma
Käes on uus hooaeg ning tööd alustatakse nullist, kuid kui seni on Eesti mehed olnud jälitajad, siis seekord saavad nad hooaega alustada valitsevate maailmameistritena. Tiitel, mida rallifännid on harjunud omistama Sebastien nime kandvatele härradele. Lisaks uuele rollile tuleb Tänakul ja Järveojal kohaneda ka uue meeskonnaga – täpselt nii nagu kaks aastat tagasi Toyota meeskonnaga liitudes. Kaks aastat tagasi oli debüüt edukas, ma usun, et ka sel korral suudavad eestlased kohe head minekut näidata ning kohanevad meeskonnaga kiiresti.
Õigemini – kiiresti on suhteline ning kindlasti kulub mitu rallit, et õige sõidutunne leida, kuidnad on valitsevad maailmameistrid, kes teavad, mida teevad. Sarnaselt eelmisele korrale võtavad ka kõikvõimalikud “eksperdid” sõna, kuidas Tänakul läheb autoga kohanemine keeruliseks ning tema kohal on mitmed küsimärgid. Põnev on aga jälgida, et hoopis vähem on see teemaks Sebastien Ogieri liikumisega Toyotasse. Olgu, Ogier on varemgi meeskondasid vahetanud ja võitnud, kuid arvestades Oti ja Martini Toyota debüüti, siis ma usun, et liigselt ei pea fännid muretsema.
Hyundai raskekahurvägi
Maailmameistrite kodumeeskond Hyundai paneb sel hooajal välja tõelise raskekahurväe – lisaks Otile ja Martinile jätkavad meeskonnas ka Thierry Neuville ning sõitjakohta jagavad Sebastien Loeb ja Dani Sordo. Lisaks nimetatud meestele võivad episoodiliselt kaasa teha ka Craig Breen ning Andreas Mikkelsen, kes pole enam esimesed valikud, kuid eelmisel hooajal suutis Hyundai meeskond mitmel korral üllatada sõitjate nimetamisel. Kui hooaja teises pooles on mõnel rallil selge eelis tagant tulijal, siis kruusarallidel võiks Mikkelseni või Breeni kasutada küll, et lõigata kasu stardipositsioonist.
Sellise meeskonnaga ei saa olla väiksemat eesmärki, kui tiitlite võitmine – meeskondlikult võideti lõppenud hooajal tiitel, kuid kindlasti tahab meeskond edu korrata ning lisaks tulla meistriks ka individuaalselt. Ma julgen pakkuda, et mõlemal Hyundai põhisõitjal on selleks kõik võimalused olemas – Neuville tahab tõestada, et ta pole igavene teine ning Tänak soovib tiitlit kaitsta. Mina ootan Hyundai sisemist võitlust huviga. Saab põnev olema.
Kas Ogier viib Toyota Montes võidule?
Kuuekordne maailmameister Sebastien Ogier on Monte-Carlos võidutsenud viimasel kuuel korral, kas ta suudab sellel aastal varasemat edu korrata ja tüürida rallivõitjaks ka Toyota roolis? Prantslasest on olnud tunduvalt vähem juttu autoga kohanemisel, kuid võib arvata, et temalgi ei kulu kaua aega autoga kohanemiseks. Selge on, et mõned rallid selleks kindlasti kuluvad aga Ogier on varasemalt näidanud, et suudab võrdlemisi kiiresti kohaneda. Lisaks on Monte-Carlo ralli, kus ei võida kiireim vaid sõitja, kes suudab oludest maksimumi võtta, õigel ajal suruda ning targemaid rehvivalikuid teha. Just rehvivalik ongi üks Monte Carlo ralli võtmekohtasid. Seda kunsti valdab Ogier tipptasemel, ta suudab peaaegu alati õiged valikud teha ning tarkuse abil ikka ja jälle esimeseks jõuda.
Toyota meeskonnas on sel hooajal teisigi põnevaid sõitjaid – esmalt on huvitav näha, millist kiirust suudab näidata nooruke Kalle Rovanperä aga veelgi enam huvitab mind, kuidas kohaneb uue rolli ja autoga Elfyn Evans. Waleslane on terve karjääri M-Sportis veetnud, Toyota on aga talle esimene tehasemeeskond. Kindlasti oli ka M-Sporti auto konkurentsivõimeline, sest Ogier tuli ju kahel korral sellega maailmameistriks, kuid Toyota on ilmselt siiski veidi parem. Eelmine hooaeg oli Evans heas hoos, Rally Estonial saadud vigastus muutis hooaja lühemaks. Esitused olid aga piisavad, et Toyotas leping teenida ning ootan suure huviga, millist kiirust ta näidata suudab.
Soomlaste löögirusikas ehk M-Sport panustab soomlastele
Briti meeskond M-Sport on sel hooajal kokku pannud tõelise soomlaste löögirusika, lisaks varasemalt meeskonnas olnud Teemu Suninenile liitus selleks hooajaks nendega ka Esapekka Lappi, kes jäi peale Citroeni loobumist töötuks. Võib öelda, et M-Sport teenis tõelise jackpoti Lappi palkamisega, sest mees on kiire, kuid palka maksab talle veel Citroen. Vähemalt nii spekuleeritakse.
Esapekka eelmine hooaeg Citroeni roolis ei kulgenud just parimal viisil – hooaja teisel rallil Rootsis oli ta küll teine aga sealt edasi oli hooaeg pettumus. Pisut leevendust pakkus Türgi ralli, kus ta oli lausa võidukonkurentsis aga loovutas koha meeskonnakaaslasele Ogierile, kes maailmameistri tiitli nimel heitles. Suures plaanis oli hooaeg pettumus ning sarnaselt Ogierile ei leidnud ka tema Citroeniga kindlustunnet. Sellel hooajal on tal justkui uus võimalus tõestada, et ta suudab endiselt kiire olla. Ma väga loodan, et sellel aastal tal asjad õnnestuvad ning me näeme taas “Happy-Lappit”.
Lisa kommentaar