Sardiinia on ralli, mille teeolud on sõitjate jaoks väga keerulised – teedel on väga palju lahtist kruusa ja liiva, suured kivid ning tohutu tolm. Sõitjad peavad olema ettevaatlikud, kuid samas kiired, sest konkurents on tipus väga terav.
Sõitjaid ootavad keerulised teeolud
Sardiinias on sõitjate jaoks keerulised teeolud, võib ilmselt öelda, et tegemist on ühe raskeima kruusaralliga, kui olud on kuivad. Eelmisel aastal “nautis” esimesena teele läinud Thierry Neuville mudaseid olusid, mis muutsid tingimused veelgi keerulisemaks aga samas andis esimesena teele läinud belglasele suure eelise. Sellel aastal on olud kuivad ning oodata on ka kõrgeid temperatuure, seega ei saa kindlasti esimesena minevatel Sebastien Ogieril ning kaardilugeja Julien Ingrassial kerge olema.
Tavaliselt kaotavad kruusarallidel esimesena startijad palju, kuid Sardiinias on esimeselt kohalt minnes sisuliselt peaaegu võimatu võita. Oleme seda varasemalt näinud, kuid sellel aastal tundub see väga ebatõenäoline, sest konkurents on nii tihedaks läinud. Lisaks lahtisele teepinnasele on Sardiinas teedel palju kivisid, mille vältimine on isegi õiges sõidujoones väga keeruline, seega peab võitmiseks ka pisut õnne olema.
Suurfavoriit Thierry Neuville
Suurfavoriidiks võib Sardiinias pidada belglast Thierry Neuvillet, kes oli kiireim eelmisel aastal. Belglane edestas pingelises duellis Sebastien Ogieri kõigest 0.7 sekundiga ning võttis võidu viimasel kiiruskatsel. Eelmise aasta võit oli tema jaoks Sardiinias teine – veel on ta kiireim olnud 2016 aastal ning Hyundai esisõitja on avaldanud, et üritab ka sel aastal võidukonkurentsis olla. Mees pääseb rajale kolmandalt kohalt, mis pole halb, kuid siiski parem, kui peamistel konkurentidel Ott Tänakul ning Sebastien Ogieril. Portugalis jäi Neuville teisena startinud Tänakule alla, kuid usun, et Sardiinias on kolmandalt kohalt startides eelis suurem.
Võistlustules olevatest meestest on Sardiinias võidutsenud koos Neuvillega neli meest, Jari-Matti Latvala oli kiireim kümme aastat tagasi, kuid on Sardiinias alati kiire olnud. Valitsev maailmameister Ogier võitis kolm aastat järjest, kui oli kiireim 2013-2015. aastatel ning 2017 aastal jõudis debuutvõiduni Ott Tänak. Kindlasti ei saa Neuvillel kerge olema, kuid sellegipoolest on tal head võimalused võidu võtmiseks.
Ott Tänak ja Toyota sihivad kaabutrikki
Tšiilis ja Portugalis võidutsenud Ott Tänak ja Martin Järveoja proovivad saavutada kaabutriki võites ka Sardiinias. Eelmisel hooajal õnnestus meestel kaabutrikk ehk võita kolm rallit järjest korra olles kiireim Soomes, Saksamaal ning Türgis. Sardiinias on see väga keeruline, kuid arvestades, kui kiire suutis Tänak olla Portugalis teisena startides, suudab ta maksimumi võtta igasugustest oludest. Tegelikult võib öelda, et Tänak on favoriit sisuliselt igal rallil, sest eestlane on jõudnud tasemele, kus ta suudab olla stabiilselt kiire igal pinnasel.
Küsimus on, et kas Toyota peab vastu – eelmisel aastal liikusid eestlased võidukursil, kuid olid sunnitud katkestama, kui hüppelt maandudes põhjakaitse purustas jahutusradika. Põhjakaitse purunemisega oli Toyota hädas terve eelmise aasta, kuid sel aastal tundub, et meeskond on probleemist jagu saanud. Sellel aastal on Toyotal probleeme olnud elektroonikaga, mis sai Tänakule saatuslikuks Argentinas ja rehvipurunemistega, kuid loodetavasti saavad sõitjad Sardiinias probleemivabalt sõita.
Kas M-Sport on probleemid seljatanud?
Portugalis olid M-Sporti sõitjad väga heas hoos, Elfyn Evans ja Teemu Suninen sõitsid poodiumikonkurentsis kuniks mõlema autot tabasid erinevad tehnilised probleemid. Meeskonna esisõitjal Evansil on Sardiiniast head mälestused, sest mees tegi 6 aastat tagasi Sardiinias debüüdi WRC autol lõpetades sõidu kuuendal kohal. Poodiumikohale pole Evans Sardiinias jõudnud, kuid kindlasti on ta selleks võimeline ning usun, et vähemalt poodiumikonkurentsis on ta sellelgi aastal.
Soomlane Teemu Suninen on sellel aastal näidanud väga head kiirust ning ka stabiilsus on tasapisi paranema hakanud. Rallidel on saatuslikuks saanud pigem tehnilised probleemid, mis pole lubanud kiirel soomlasel esimestega konkurentsis püsida, kuid Sardiinias on ta kindlasti poodiumikursil.
Andreas Mikkelsen taas rajal
Portugali ralli vahele jätnud Andreas Mikkelsen on tagasi Hyundai meeskonnas ning soovib näidata, et meeskond eksis teda kõrvale jättes. Norralasel on väga hea stardipositsioon ning vabandusi mitte kiire olemiseks enam ei ole. Võib öelda, et üks vahele jäänud ralli võib mõjutada sõidukindlust, kuid norralane on nii kogenud, et see paus ei tohiks teda segada. Hyundai meeskonnale on olulised meeskonnapunktid ning katkestamine oleks halvim variant, kuid õnneks on stardis ka Dani Sordo, kes eksib harva.
Mulle tundub, et Mikkelsenil ei ole väga variante öelda, et ta tuleb kindla peale ning kindlustab meeskonna tagalat ajal, kui Sordo ja Neuville võitlevad esiotsa meestega. Arvestades Hyundai käike sel aastal, oodatakse temalt selgelt kiirust ja tulemust. Esmalt on olulised meeskonnapunktid, kuid sama oluline on aidata ka esisõitjat Neuvillet napsates konkurentidelt punkte. Ideeliselt peaks Mikkelsen selleks võimeline olema, kuid millegipärast pole ta uue generatsiooni WRC autodega kindlat kiirust näidanud.
Poodiumile on ta küll jõudnud, kuid mehe viimati võit pärineb 2016. aasta Austraalia rallilt, mis oli viimaseks ralliks Volkswagenile. Ralliringkondades on arutatud, kas uued autod eeldavad sõitjalt rohkem, kui varasemad, kuid vaadates seda sama Austraalia rallit, siis suutis ta samasuguse autoga sõitnud Ogieri edestada. Keeruline öelda, mis teda täpselt segab, kuid kui norralane tahab ka järgmisel aastal WRC tasemel sõita, tuleb tal tulemusi hakata näitama.
Lisa kommentaar