Järgmine ralli on justkui hüpe tundmatusse, mai teisel nädalavahetusel sõidetakse Tšiili ralli, mis on kavas esmakordselt. Kas uus etapp annab võimaluse särada väiksema kogemustepagasiga sõitjatel või jagavad võidu taas omavahel Neuville, Ogier või Tänak?
Tšiili on teiste rallide hübriid
Võib öelda, et Tšiili ralli on justkui teiste rallide hübriid – olud on kohati väga sarnased klassikalisele Walesi rallile, sest parasjagu on Lõuna-Ameerika mandril sügis. Kiiruskatsedki on Walesile sarnased, samas meenutavad need kohati ka Uus-Meremaa, Mehhiko või Austraalia teid ehk võrreldes Argentinaga on tulemas korralik kruusaralli. Argentina teed olid pigem tehnilised ning autot lõhkuvad, Tšiilis on teed rohkem “voolavad” ning teedel on palju lahtist kruusa.
Uute rallide puhul on olud sõitjatele märksa võrdsemad – kogenud sõitjad ei saa kasutada eelmiste aastate kiiruslegende vaid loeb see, kuidas rajaga tutvumisel katsed kirja saavad. Rallidel, mis on kavas igal aastal, kasutavad sõitjad legendi täpsemaks kirjutamiseks eelnevate aastate legende – kiiruskatsed ei pruugi üks-ühele samad olla aga lõikude infot saab kasutada. Uuel rallil on teed kõigile uued, kuid samas läheb kogemusi vaja ka sellistes tingimustes ehk ma arvan, et see ei saa määravaks. Olukorrast võivad kasu lõigata Teemu Suninen või Esapekka Lappi, kes mõlemad vajavad head tulemust.
Thierry Neuville puhastab teed
Eelmisel rallil, Argentinas, vedas esimesena teele läinud Thierry Neuvillel ilmaga – olud olid märjad ning seetõttu ei pidanud ta teistele teed puhastama. Tšiilis on ilm samuti märjem olnud, kuid olud on paranemas ning kui avapäevaks veidi vihma lubab, siis ilmselt on katsed siiski üsna kuivad.
Belglane on võitnud kaks rallit järjest ning järjest kasvava enesekindlusega muutunud vägagi ohtlikuks – küsimus on, et kas ta suudab head hoogu ka Tšiilis jätkata? Kuivade olude puhul on võit ilmselt võimatu aga kaval olles võib ta poodiumile jõuda. Belglase peamised konkurendid Sebastien Ogier ja Ott Tänak lähevad rajale vastavalt teise ja kolmandana ehk suurel kolmikul pole häid olusid kellegil.
Andreas Mikkelsen loodab head minekut jätkata
Argentina rallil jõudis poodiumile norralane Andreas Mikkelsen, kes lõpetas teisel kohal ning ühtlasi oli see üle pika aja esimene korralikum tulemus. Norralane ei ole Hyundaiga kuidagi kohaneda suutnud ning kiiruse poolest on ta selgelt meeskonnakaaslastele alla jäänud. Loomulikult töötab kogu meeskond Neuville nimel, kuid võimete poolest ei tohiks Mikkelsen Neuvillest nii palju maha jääda.
Argentinas oli mees küll teine aga puhtalt kiiruse pealt päris poodiumikonkurentsis ta olla ei suutnud. Loomulikult võib öelda, et tulemuse saamiseks peab lõpetama aga kas see ka mehe tegelikku kiirust näitab, kui koht tuleb teiste ebaõnne arvelt? Olgu, kuidas on, kuid loodetavasti annab see tulemus talle motivatsiooni ning uue hingamise ja Tšiilis näeme teda juba poodiumikonkurentsi kiirusel võistlemas.
Citroeni seadistuse mured
Sellel aastal on Sebastien Ogier näinud kurja vaeva Citroeni seadistustega, eriti keeruline on kiiretel kruusarallidel ning ilmselt pole Tšiili siinkohal erand. Prantslane ei ole Citroeniga rahul – muret valmistab vedrustus ning diferentsiaalid ehk kokkuvõtvalt auto juhitavus. Iseenesest pole seegi uudis, sest see sama mure on kollitanud ka eelmistel aastatel.
Meeskond loodab Ogieri abil mured lahendada, kuid kas Ogier suudab sellises olukorras tiitlikonkurentsis püsida? Viiest rallist kahel on suutnud Ogier kiireim olla ning kahel poodiumil lõpetada, kuid peale Tšiilit tulevad kruusarallid, mis autole nii hästi sobida ei suuda. Prantslane on suutnud tänu kogemustele end konkurentsis hoida, kuid Citroeni meeskond peab üsna kiirelt midagi välja mõtlema, et olukorda parandada.
Loodetavasti Toyota kestab!
Eesti rallifännidel on Tšiili rallieel vaid üks soov – loodetavasti Toyota kestab ja kui kestab, siis on Tänak-Järveoja võidufavoriit. Tore, et eestlased on jõudnud tasemele, kus neid võib igal rallil favoriitideks pidada, kuid auto vastupidavus tekitab muret. Meeskond selgitas küll eelmise ralli katkestamise põhjuse välja, kuid Tšiilis sõidetakse sama auto ja tehnikaga ehk loota tuleb heale õnnele.
Olud ning kiiruskatsed peaksid Otile väga hästi sobima – Walesi, Soome ning Mehhiko teedel on Ott alati kiire olnud, samas läheb tagantpoolt tulijatega väga keeruliseks. Eestlane saab rajale kolmandana, mis pole kaugeltki ideaalne, samas on ta võimeline selliselt positsioonilt esikoha konkurentsis püsima. Tšiilis on esimene päev määrava tähtsusega, sest esimese päeva kiiruskatsed on pisut tehnilisemad, kus on võimalik vahet sisse teha. Teisel ja kolmandal päeval on katsed kiiremad ning vahed ilmselt seetõttu väiksemad.
Must hobune Sebastien Loeb
Imelik on öelda üheksakordse maailmameistri kohta must hobune, kuid kahtlemata on ta üks, kes võib Tšiili ralli võita. Prantslase stardipositsioon on üheksas, temast tagantpoolt tulevad WRC meestest vaid Teemu Suninen ja Lorenzo Bertelli. Sisuliselt on Loebil võidukonkurentsi arvestades parim stardipositsioon ning kogenud prantslane soovib selle kindlasti ära kasutada.
Lisa kommentaar