Vihm, muda, rööpad, libedus on omadused, mis on iseloomulikud sügisel sõidetavale klassikalisele Walesi rallile, kuid mitte Argentina. Sel aastal on aga just ilm see, millest rallieel räägitakse. Kiiruskatsed on sel aastal suuresti samad, mis eelmisel aastal, kuid ilm muudab raske ralli veelgi keerulisemaks.
Keerulised olud
Tavalisel kruusarallil on esimesena startijal raskem, kui teistel, sest ta peab teed puhastama – teedel on palju lahtist kruusa ning auto libiseb palju. Erand pole ka üldiselt Argentina, kuid märgades oludes muutub esimene stardipositsioon hoopis plussiks. Keeruline on ennustada, kui katki või mudased need teed on, kuid kindlasti ei ole Neuville Tänaku ja Ogieriga võrreldes nii kehvas seisus, kui kuivades oludes.
Ilmaennustuse järgi ei tohiks ralli ajal vihma juurde sadada, seega olud väga palju keerulisemaks ei muutu, kuid samas “kraabivad” WRC autod teepinnast ning katsetele tekivad kiiresti rööpad. Rööpad muudavad teistkordse kiiruskatse läbimise raskeks, välja tulevad teravad kivid, millele vastu sõites võib rehvi lõhkuda. Sõitjate jaoks muudab olukorra veelgi keerulisemaks asjaolu, et rööpad on tihti vett täis ning kivisid pole näha.
Sellistes oludes võistlemine muutub kiiresti loteriiks ning võita ei pruugi sõitja, kes on kõige kiirem vaid see, kes suudab tark olla. Loomulikult on tarvis õnne, sest olud on nii keerulised, et kõik ei sõltu vaid sõitjast.
Argentina sobib Hyundaile
Argentina ralli on läbi aastate Hyundaile väga hästi sobinud, kolm aastat tagasi võidutses Hayden Paddon, kaks aastat tagasi Thierry Neuville. Eelmisel aastal oli kiireim Ott Tänak, kuid teise ja kolmanda koha hõivasid Hyundai sõitjad Neuville ja Sordo. Tegelikult on Argentina ettearvamatu ralli – viimasel kuuel rallil on olnud 6 erinevat võitjat. Viimati suutis Argentinas mitu korda järjest võita Sebastien Loeb.
Märgades oludes tõusis Neuville poodiumikonkurentsist võidukonkurentsi – kuival poleks tal võidule lootust olnud, kuid kui teepuhastamine langeb ära, võib ta täiesti võidukonkurentsis sõita. Keeruline on ennustada, kas ja kui palju kellegil oludest kasu on, kuid kindlasti sobib vihm talle paremini. Hyundaid on üldiselt sellistes oludes alati kiired olnud, pigem on probleeme olnud kuival kruusal ehk näiteks Soomes on Hyundail alati probleeme olnud.
Ma loodan, et ralli õnnestub ka Dani Sordol, kes vahetas Argentinas välja Sebastien Loebi. Varasemalt on Sordo Argentinas poodiumil olnud kolmel korral – lisaks eelmise aasta kolmandale kohale on ta veel kolmas olnud ning korra ka teine. Tõsi eelmised poodiumikohad jäävad eelmise kümnendi lõppu.
Toyota sõitjad sihivad võitu
Kahtlemata võib öelda, et peamine võidufavoriit on eelmisel aastal Argentinas võidutsenud Ott Tänak. Eestlase eelmise aasta sõitu iseloomustati sõnaga taifuun – just nõnda võimas oli tema sõit ning ülekaal teiste ees. Viimastel aastatel on Argentinas olnud erinevad võitjad ning võitu suutis viimati kaitsta Sebastien Loeb, kuid kahtlemata on Otil hea võimalus edu korrata. Korsikal tabas eestlast ebaõnn, kuid ta on näidanud, et ka sel aastal on ta väga kiire – peamine küsimus on vaid selles, kas auto peab valule vastu. Argentinas tuleb võtta veidi rahulikumalt, kuid samas ei saa lootma jääda vaid teiste ebaõnnele.
Peamise ohustajana võib välja tuua meeskonnakaaslast Kris Meeket, kes on Toyotas head hoogu näidanud, kuid ebaõnn ning väiksed vead on ilusad tulemused nurjanud. Neli aastat tagasi võitis Argentinas Kris Meeke, kel oli siis tunduvalt parem stardipositsioon, kui peamistel konkurentidel. Sel aastal märgades oludes eelist ei ole, kuid tegelikult vääriks Kris lõpuks ühte ilusat tulemust.
Loomulikult ei saa maha kanda ka Toyota kolmandat meest Jari-Matti Latvalat, kelle hooaeg pole taas alanud nii nagu soomlane oleks lootnud. Viis aastat tagasi Volkswageni meeskonnas sõites suutis Latvala Argentinas võita ning kindlasti loodab soomlane ka sel aastal võidukonkurentsis püsida.
Ralli, mida Ogier pole kunagi võitnud
Huvitava faktina võib välja tuua, et Argentinas pole kunagi võitnud viimaste aastate valitseja Sebastien Ogier. Sel aastal on selleks kahtlemata parem võimalus, sest märjad olud tähendavad, et ta ei pea teed puhastama. Suurem küsimärk on tema jaoks aga auto – Citroen ei ole varasemalt sellistes oludes eriti kiire olnud ning küsimuseks on ka vedrustus ja kasutavad amordid. Valitsev maailmameister soovis kasutada Mehhikos võidu toonud Reigeri amorte tavapäraste Öhlinsi asemel, kuid kuna meeskond pole Reigereid eriti testida saanud, ei pruugita Ogieri sooviga arvestada.
Lisa kommentaar