Saksamaa 2018 – Lahing Neuville ja Ogieri vahel

Autori Margus Kaldma avatar

Autoralli maailmameistrivõistlused jätkuvad keerulise Saksamaa ralliga. Punktiseis enne Saksamaa rallit on põnev, Soome rallivõiduga tublisti vahet vähendanud Ott Tänak on kerkimas tiitlikonkurentsi ning Sebastien Ogieri ning Thierry Neuvillet ootab suur lahing. Paljudele sõitjatele on Saksamaal sõidetav ralli suureks väljakutseks, sest ralli koosneb justkui kolmest eraldi rallist. Iga päev on teede iseloom ning rütm erinev, lisaks võib segada kaarte ilmastik.

Lahing Neuville ja Ogieri vahel

Maailmameistrivõistluste punktitabelis juhib belglane Thierry Neuville Saksamaa ralli eel Sebastien Ogieri ees 21 punktiga, Ott Tänak kaotab omakorda teisele kohale 25 punktiga ning liidrile seega 46 punktiga. Punktiseis tähendab, et esikoha nimel on tulemas kõva lahing, kuid kahtlemata ei saa unustada ka Otti, tõsi selleks, et meie mees esimesele kahele lähedale saaks, ei piisa vaid ise hästi sõitmisest, sest vahe on piisavalt suur. Esimesed kaks meest on tunnistanud rallieel, et mõlemal on esimeseks eesmärgiks edestada üksteist ehk Neuville eesmärgiks on igal juhul vahet suurendada ning Ogieril vahet vähenda.

Keskendudes liialt eesmärgile edestada peamist konkurenti võib see mõte muutuda kinnisideeks ehk ralli ajal võib Neuville hakata liigselt tähelepanu pöörama Ogieri sõidule, rütm kaob ning vea tegemise võimalus suureneb. Samasugune oht valitseb loomulikult ka Ogieri, kuid taktikamängudes on viiekordne maailmameister kindlasti kogenum. Eelmisel aastal just nii juhtus, kui Neuville tegi MM sarja juhtides mitmeid lihtsaid vigasid, mis ta tiitlikonkurentsist kukutasid, kuid sel aastal on belglasel kogemust rohkem ning suhtumine on muutunud küpsemaks.

Saksamaa teedel on mõlemad mehed kahtlemata favoriidid ning asfaldil sõites ei pea esimesed mehed ka teistele teed puhastama. Prantslasel Ogieril on Saksamaalt ette näidata kolm ning belglasel Neuvillel üks võit. Samuti on ühe võidu teeninud Ott Tänak, kes oli kiireim eelmisel aastal. Usun, et ka sel aastal on just need kolm meest peamised võidupretendendid, kuid Saksamaa on ralli, kus võib kõike juhtuda, sest olud on keerulised.

Mustad hobused Dani Sordo ja Andreas Mikkelsen

Lisaks MM sarja esikolmikule võivad Saksamaal kaarte segada ka ülejäänud Hyundai meeskonna sõitjad, eelkõige Dani Sordo, kuid ka Andreas Mikkelsen oli eelmisel aastal Saksamaal väga kiire.

Hispaanlane Dani Sordo osales viimati mai teises pooles sõidetud Portugali rallil, millel saavutas neljanda koha ehk sõidupaus on olnud üsna pikk, kuid samas on ta üks kogenumaid sõitjaid MM sarjas. Saksamaa rallilt pärineb tema ainus MM sarja etapivõit ning kuigi hooaja esimene asfaldiralli – Korsika ralli ei õnnestunud tal väga hästi kuigi lõpetas ralli neljandal kohal. Toona kurtis ta, et ei leia kuidagi autole õiget seadistust, kuid usun, et sellele vaatamata suudab ta Saksalaam head kiirust näidata.  

Norralase Andreas Mikkelseni senine hooaeg ei ole kulgenud soovitud rada – meeskond lootis, et ta suudab Thierry Neuvillega ühes tempos sõita ning konkurentidelt punkte röövida aidates sellega Neuvillel tiitlit võita. Paraku on norralane sõitnud alla oma võimete – peale Rootsi rallil teenitud kolmanda koha pole eriti midagi ette näidata. Vaatamata kehvale hooaja algusele võib ta Saksamaal kiire olla, sest eelmisel aastal suutis ta Citroeniga Tänakule suurt vastupanu osutada.

Citroen vaatab tulevikku

Prantsuse meeskond Citroen vaatab tulevikku ning üritab lepingut sõlmida mõne tippsõitjaga, kes suudaks nad tõsta taas tiitlikonkurentsi. Vaatamata Mads Östbergi heale sõidule Soomes ja Craig Breene stabiilsusele, tunnistas meeskond, et praegused piloodid ei suuda tiitlikonkurentsi või isegi etapivõidu konkurentsi sekkuda. Tahmata liiga teha mõlemale mehele, tuleb Citroeni meeskonnajuhtidega nõustuda, kuid samas võiksid nad mõelda, kas Kris Meeke vallandamine liiga ennatlik polnud? Britt Meeke sõitis rajalt välja, kuid samas on ta ainus, kes viimastel aastatel on suutnud Citroeniga rallisid võita. Ehk oleks lepingu lõpetamise asemel võinud proovida esmalt ühe-kahe ralli vahele jätmist?

Prantslaste peamiseks eesmärgiks on meelitada enda juurde tagasi viiekordne maailmameister Sebastien Ogier, kes sellest võimalusest väga vaimustunud pole, sest ta on M-Sportis rahul. Vaatamata vähesele tehasetoele on M-Sport siiski suuremas osas erameeskond, kuid see Ogieri ei sega, tal on auto, mis on konkurentsivõimeline ning meeskonnakaaslased, kes end vajadusel Ogieri punktide nimel ohverdavad. Tõenäoliselt ei suuda Citroen praegustes tingimustes väga palju kõrgemat palka Ogierile pakkuda ning seega ei saa ka sellele kaardile liigselt mängida.

Citroen on tehasemeeskond, kuid seegi ei paku niivõrd suurt kindlust, sest praegust võistlusautot kummitavad endiselt erinevad juhitavuse probleemid, mis teeb murelikuks. Prantsuse meeskond jättis 2016 aasta ametlikult vahele ning keskendus uue generatsiooni auto ehitamisele – osaleti küll rallidel aga fookus oli selgelt uuel autol, kuid tulemuseks oli kõige kehvem auto.

 


Kommentaarid

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga