Argentina 2018 – Fännid ootavad põnevat vaatemängu

Autori Margus Kaldma avatar

Null koma seitse sekundit lahutas eelmise aasta Argentina rallil kahte parimat meest – viimasel kiiruskatsel möödus Thierry Neuville Elfyn Evansist ning võitis ralli. Fännid ootavad põnevusega, kas ka sel aastal pakub ralli närvikõdi ning vinget kihutamist.

Vahelduvad ilmastikuolud

Argentina on hooaja teine kruusaralli, kuid sarnaselt Mehhikole on rallil palju iseärasusi, mis muudab võistluse ettearvamatuks. Kui Mehhikos tuleb sõitjatel hakkama saada põrguliku kuumuse ning kõrgmäestikuga, siis Argentinas on teed erineva rütmi ning pidamisega, teekate on kivine ning ilmastikuolud vahelduvad pidevalt. Pühapäeva hommikul on kavas legendaarne El Condori kiiruskatse, mis on vastupidiselt ülejäänud kiiruskatsetele aeglane ning tehniline. Sellel aastal sõidetakse seda kiiruskatset vastupidises suunas, mis on sõitjatele harjumatu, kuid fännidel on kindlasti põnev jälgida, sest ka lisapunktid jagatakse välja just sel kiiruskatsel.  

Lisaks keerulistele oludele muudab Argentina ralli eriliseks ka seal valitsev õhkkond, sest autosport on seal väga populaarne. Kahtlemata on Argentinas jalgpall number üks spordiala, kuid mootorispordialadel on samuti palju austajaid.

Valitsev maailmameister sihib võitu

Valitsev maailmameister Sebastien Ogier on jõudnud Argentinas poodiumile neli korda, kuid siiani pole tal õnnestunud tõusta poodiumi kõige kõrgemale astmele. Argentina on ainus ralli MM kalendris, mida pole prantslane kunagi võitnud ning kindlasti üritab ta selle „vea“ juba sel hooajal parandada. Kindlasti ei saa see kerge olema, sest ta stardib rajale esimesena ja peab teistele teed puhastama, kuid samas on Ogier sel hooajal olnud väga võimas olles võitnud neljast rallist kolm ning juhtides teisel kohal oleva Neuville ees juba 17 punktiga.

Prantslase jaoks on määrava tähtsusega ralli esimene päev, sest just siis peab ta teistele teed puhastama ning küsimus on, et kui palju ta teistele aega kaotab. Teisena läheb rajale Neuville, kes on ilmselt temast pisut kiirem, kuid tõenäoliselt ka võidu nimel ei võistle. Siiski ei saa neid maha kanda, sest senine hooaeg on näidanud, et need mehed suudavad võtta oludest maksimumi ning erinevad probleemid seljatada.

Ott Tänak vajab punktilisa

Hooaja esimesel kruusarallil Mehhikos oli Toyota meeskond hädas tehniliste probleemidega, kuid nüüdseks pidavat olema need lahendatud ning sõitjad on valmis võidu nimel heitlema. Ma loodan, et see nii ka on, sest Ott Tänak vajab hädasti punkte, kui ta tahab sel hooajal veel tiitlikonkurentsi sekkuda. Esimese nelja ralliga on Tänak kogunud 45 punkti, millega ta hoiab kolmandat kohta, kuid samas on vahe esimesel kohal oleva Ogieriga kasvanud juba päris suureks. Kolmandana rajale minev eestlane saab nautida mõnevõrra paremaid teeolusid, kuid keeruline öelda, kas sellest piisab võiduks.

Eelmisel aastal lõpetas Tänak Argentinas kolmandal kohal ning seekord läheb ta rajale kindla eesmärgiga jõuda poodiumile, kuid mees tunnistas, et loodab sõita võidukonkurentsis. Ma usun, et kiiruse poolest suudab Tänak teistega konkurentsis püsida, kuid kõik sõltub sellest, kas meeskond on autot kummitanud muredest üle saanud.

Elfyn Evansil aeg särada

Eelmise hooaja Argentina ralli oli Waleslase Elfyn Evansi jaoks eluralli, sest ta juhtis võistlust sisuliselt viimaste kilomeetriteni, kuid lubas pisikese sõiduvea tõttu viimasel kiiruskatsel Neuville endast mööda. Karjääri esimest võidust jäi puudu 0,7 sekundit ning ilmselgelt oli mees vägagi pettunud. Esimene võit õnnestus tal teenida kodusel Walesi rallil, kuid kindlasti loodab ta ka sel hooajal Argentinas head hoogu näidata. Tegelikult ta lausa vajab head tulemust, sest senine hooaeg on tal pigem ebaõnnestunud – jah ta on hädas olnud erinevate probleemidega, kuid samas pole ka hoog eriti kiita olnud, eriti võrreldes sarnase autoga sõitva Sebastien Ogieriga.

Palju on räägitud, et Evans oli eelmisel aastal kiire vaid tänu Dmacki rehvidele, mis Argentinas valitsenud oludes hästi töötasid, kuid päris nii lihtne rallisõit siiski pole, et rehvid kogu töö ära teevad. Eelmisel hooajal näitas Evans kohati väga head kiirust ka rehvide kiuste, täpselt nii nagu Tänak oli aasta varem teinud. Ma loodan, et sellel aastal suudab ta Argentinas sarnast kiirust näidata ning vähemalt poodiumikonkurentsi sekkuda.

Mustad hobused Andreas Mikkelsen ja Kris Meeke

Kolm aastat tagasi saavutas Kris Meeke oma karjääri esimese MM etapivõidu just Argentinas ning lisaks võidule on ta korra Argentinas ka poodiumile jõudnud. Käesolev hooaeg ei ole tema jaoks kulgenud loodetud viisil, sest poodiumil on ta suutnud lõpetada vaid ühel rallil ning MM tiitli võitmise võimalused on sisuliselt kustunud. Kolm aastat tagasi domineeris ta võistlust sisuliselt algusest peale ning kindlasti on ta ka sel aastal valmis võidu nimel heitlema.

Norralane Andreas Mikkelsen on Argentinas poodiumile jõudnud ühe korra olles kolmas kaks aastat tagasi ning kuigi senine hooaeg on olnud pigem pettumust valmistav, võib ta Argentinas üllatada. Argentinas on alati keegi üllatanud ning sellel aastal võib mustaks hobuseks olla just Mikkelsen. Norralane alustas käesolevat hooaega suurte ootustega lootes olla sama kiire meeskonnakaaslase Thierry Neuvillega, kuid paraku pole ta loodetud kiirust suutnud näidata. Norralane jõudis küll Rootsis poodiumile ning hoiab punktitabelis neljandat kohta jäädes Tänakule alla nelja punktiga, kuid hooaeg on olnud võrdlemisi säratu. Ma loodan, et Argentinas suudab ta lõpuks näidata endale väärilist kiirust, sest kogemusi on tal piisavalt, et olla kiire kõigil pinnastel.

 

 

 


Kommentaarid

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga