Korsika ralli võitis kindlalt viiekordne maailmameister Sebastien Ogier, kes juhtis võistlust esimesest kiiruskatsest viimaseni. Teisena lõpetas eestlane Ott Tänak, kelle jaoks oli tegemist kõige parema tulemusega Korsika rallilt ning kolmandana lõpetas belglane Thierry Neuville.
Ogier võitis kindlalt
Enne rallit räägiti palju sellest, kas Sebastien Loeb saab tänastele staaridele asfaldil vastu ning on võimeline võidu napsama Thierry Neuville, Kris Meeke ning Sebastien Ogieri eest. Ralli ajal sai selgeks, et ta on selleks tõesti võimeline, kuid paraku tegi vanameister teisel kiiruskatsel enda kohta haruldase sõiduvea ning oli sunnitud jätkama super-rally`ga. Vanameister asus katkestamise eel teisel kohal, kuid tema katkestamise järel hakkasid kõrgemate kohtade nimel heitlema Sebastien Ogier, Kris Meeke, Ott Tänak ja Thierry Neuville.
Tegelikult tähendas kõrgemate kohtade nimel heitlemine siiski võitlust teisele ja kolmandale kohale, sest viimaste aastate ralliradade valitseja Ogier juhtis kolmanda kiiruskatse lõpuks Kris Meeke ees juba 33 sekundiga. Teisele ja kolmandale kohale käis esialgu võitlus Kris Meeke ja tõrkuva tehnikaga hädas olnud Thierry Neuville vahel. Mehed sõitsid tasavägiselt ja kiirelt, kuid tasapisi hakkas ka Tänak oma hoogu leidma ning teise päeva eelviimase katse järel oli ta jõudnud teisel kohal asunud Meekest 3,1 sekundi kaugusele.
Päeva viimase kiiruskatse suutis eestlane võita ning tõusis minimaalse, 0,1 sekundilise vahega Neuville ette teisele kohale. Senine teise koha mees – Kris Meeke sõitis ühes kurvis legendivea tõttu rajalt välja ning oli sunnitud katkestama. Tänaku tuules kerkis poodiumi piirile ka tema meeskonnakaaslane Esapekka Lappi, kes kaotas teise päeva lõpuks eestlasele 10,3 sekundit.
Konkurentsitihe viimane päev
Viimasel päeval oli kavas kaks kiiruskatset ning teist ning viiendat meest lahutas 10,4 sekundit, mis tähendas, et kõigil tuleb poodiumikoha kindlustamiseks gaas põhja suruda. Esimesena kolmikust läks rajale Lappi, kelle esimene vaheaeg oli Tänakuga võrdne, kuid paraku läks tal üks kurv pikaks ning kokkupõrkest äärekiviga purunes soomlase autol rehv. Samas kohas eksis ka Neuville, mille tulemusel tekkis tema autol vibratsioon ning see tähendas, et Ott sai viimaseks kiiruskatseks turvalise vahe sisse sõita. Eestlane konkurentide ebaõnnest ei teadnud, kuid suutis katse siiski mäekõrguselt konkurentide ees võita, kuigi katse lõpus tunnistas, et ei surunud vaid sõitis puhtalt ning turvaliselt.
Punktikatseks oli selge, et Ott seal võitu püüdma ei lähe, kuid võidu peale läks sõitma Lappi, kelle hoog nädalavahetuse kestel aina kasvas. Lõpuks õnnestus soomlasel punktikatse Loebi ees 2,2 sekundiga ka võita, kolmas oli Meeke, neljas Ogier ning Tänak sai viimase lisapunkti. Lisaks vibratsioonile kadus Neuville auto mootorilt viimasel katsel üks silinder, kuid mees jõudis siiski turvaliselt kolmandal kohal lõppu. Loomulikult mingit rõõmu see talle ei valmistanud, sest mees oli tulnud võidu nimel sõitma ja lisaks suurenes punktitabelis vahe Ogieriga veelgi suuremaks.
Hyundaid olid hädas
Sellel hooajal on peaaegu kõigil rallidel olnud kindlatel meeskondadel probleemid – Mehhikos ei leidnud rütmi ja seadistust Toyota mehed, Korsikal olid tõsises hädas aga Hyundai sõitjad. Eelmise hooaja hoog asfaldil ning möödunud aasta Korsika ralli võitmine tegid Neuvillest peamise favoriidi rallivõidule, kuid paraku sai esimeste kiiruskatsetega selgeks, et belglane võidu heitlusse ei sekku. Sarnaselt Neuvillele olid autoga hädas ka teised sõitjad – Dani Sordo ja Andreas Mikkelsen. Kõik Hyundai mehed tunnistasid, et ei leia kuidagi õiget seadistust, auto “ujub” teel ning pidamist ei ole. Belglane oli meeskonnakaaslastest kiirem, kuid seda ilmselt suure riskimise pärast, ühe katse lõpus teatas ta, et paremini enam ta ei suuda, kuid aeg oli sellegipoolest kahvatu.
Muidugi ei saa öelda, et Dani Sordol või Andreas Mikkelsenil vähe kogemusi oleks, jah Mikkelsenil pole nii palju kogemust Hyundaiga, kuid siiski peaks nad oluliselt paremat minekut näitama. Kui Korea autotootja eelmisel hooajal Mikkelseniga lepingu sõlmis, ootasid nad Neuvillega võrreldavat kiirust – mehel talenti jagub, kuid millegipärast pole asjad tal siiani õnnestunud. Norralane oli küll Rootsis kolmas ning hooaja punktitabelis hoiab neljandat kohta kaotades Tänakule kõigest 4 punktiga, kuid senine hooaeg on olnud pigem särata. Esimese nelja ralliga on ta suutnud võita vaid 3 kiiruskatset, samal ajal on meeskonnakaaslane Neuville võitnud 11.
Ott Tänaku tõusude ja mõõnadega hooaeg
Ott Tänaku ja Martin Järveoja hooaeg on seni kulgenud tõusude ja mõõnadega, kuid seda peamiselt tõrkuva tehnika või ebaõnne tõttu. Peale nelja rallit on mehed kolmandal kohal 45 punktiga kaotades teisel kohal asuvale Thierry Neuvillele 22 punkti ning liider Ogierile 39 punktiga. Loomulikult pole tiitel veel kadunud, sest eelmisel aastal olid samal ajal vahed peaaegu samasugused, kuid siit edasi peaksid kõik asjad õnnestuma.
Tegelikult on eestlased uues meeskonnas väga hästi kohanenud ja näidanud suurepärast kiirust – kiiruskatsete võitude arvestuses edestavad nad teisi mäekõrguselt, nelja ralliga on oldud kiiremad 18 kiiruskatsel, Ogier on võitnud 12 ning Neuville 11 kiiruskatset. Muidugi ei loe kiiruskatsete arv punktitabelis suurt midagi, sest näiteks rallivõiduni on Ogier jõudnud sel hooajal kolmel korral ning Neuville ühe korra. Siiski võib öelda, et kui tehnika ei tõrgu, siis on eestlased suures mängus ja konkurentsivõimelised ja mis kõige olulisem – meeskonnakaaslastest Jari-Matti Latvalast ja Esapekka Lappist on meie mehed kiiremat ja stabiilsemat minekut näidanud. Ma usun, et isegi kui sellel hooajal ei õnnestu tiitlit võita, laotakse järgmiseks hooajaks väga hea põhi, mille pealt on tiitel realistlik plaan.
Kiire kohanemisvõimega Esapekka Lappi
Toyota meeskonna noorim liige, soomlane Esapekka Lappi sõidab oma esimest täispikka hooaega WRC autoga, kuid sellele vaatamata on ta saavutanud juba nii mõndagi. Soomlane võitis oma esimese MM ralli juba neljandal võistlusel WRC autoga, seejuures esimese punktikatse võiduni jõudis ta teisel rallil Sardiinias.
Vaatamata kogemuste puudumisele on noor soomlane näidanud väga head kiirust ja kohanemisvõimet, näiteks Korsikal polnud ta varem WRC autoga sõitnud, kuid sellele vaatamata ohustas poodiumit ning võitis mitu kiiruskatset. Tundub, et soomlane vajab väga vähe aega kohanemiseks ja seadistuste leidmiseks ning suudab kiirust näidata ka keerulistes oludes.
Vaatamata talendile ja kiirusele on tal veel stabiilsusega probleeme, sarnaselt Korsika rallile, tegi ta Montes viimasel päeval sõiduvea ning rikkus ilusa tulemuse, kuid ma usun, et selliste vigade tegemine käibki asja juurde. Selleks, et kiire olla, tuleb veidi riskida ning riskimine tähendab suuremat veaohtu, samas ilma riskeerimata on keeruline kombata piire ehk siis esimene hooaeg kulubki õppimisele. Kahtlemata on tal palju talenti ning rallifännid saavad põnevusega jälgida, millist hoogu suudab noor soomlane edaspidi näidata.
Ken Torni viisakas debüüt asfaldil
Korsikal ralli oli JWRC sarja teiseks etapiks ning eestlane Ken Torn koos kaardilugeja Ken Järveojaga tegid oma debüüdi asfaldil. Hooaja esimesel rallil, Rootsis, luges Tornile kaarti Kuldar Sikk, kes oli seekord ametis Tänaku esiauto meeskonnas. Eestlane polnud varem asfaldil võistelnud ning seega tuli võtta oludest maksimum, et auto käitumisega harjuda. Testikatsel tegi Torn väikse sõiduvea ning vajus kraavi, kust omal jõul enam välja ei saadud, kuid võistluse ajal suutis ta külma pead hoida ja lõpetas võistluse tublil kuuendal kohal.
Kahe esimese ralli järel hoiab Torn 12 punktiga seitsmendat kohta ning kaotab liidrile 34 punkti, kuid kolm rallit on veel sõita ning seejuures teenib kiiruskatse võidu eest ühe lisapunkti. Ma ei usu, et Ken suudab esimesel hooajal tiitli võitlusse sekkuda, kuid kindlasti suudab ta kruusarallidega oma kohta parandada. Tegelikult oli ta Rootsis lumel väga kiire võites kiiruskatseid enne katkestamist ehk mees näitas, et vaatamata vähesele kogemusele tuleb temaga arvestada.
Juuniorite sari jätkub Portugali ralliga, mis peaks talle pisut paremini sobima ning hooaja keskel sõidetakse Soome ralli, kus ta võib rallivõidu konkurentsi sekkuda. Juuniorite hooaeg lõpeb Türgi ralliga, mis saab kindlasti keeruline olema ning millel hea tulemuse saavutamiseks peab targalt sõitma – liigselt riskides on suur oht auto lõhkuda, samas tuleb siiski konkurente edestada.
Lisa kommentaar