Eeloleval nädalavahetusel sõidetakse Korsika ralli, mis esitab sõitjatele ja kaardilugejatele suure väljakutse – meestel tuleb hakkama saada lugematute kurvidega ja pikkade kiiruskatsetega. Lisaks meestele saavad kõvasti vatti ka autod – täpsemalt rehvid ning pidurid, mis muutuvad kiiresti kuumaks ja hakkavad tõõvõimet kaotama.
Konkurentsitihe võistlus
Viimastel aastatel on tase autoralli MM sarjas kõvasti tasavägisemaks muutunud, Sebastien Ogier on liikumas küll viienda järjestikuse MM tiitli suunas, kuid tiitli võitmine muutub tal iga aastaga keerulisemaks. Kõikide meeskondade sõitjad on võimelised rallit võitma, tõtt öelda pole täna osalevatest meestest selle saavutuseni jõudnud vaid Citroenis sõitev Craig Breen ning alles kogemusi koguv M-Sporti kolmas number Teemu Suninen.
Korsikal on lisaks tavapärastele meestele stardis ka vanameister Sebastien Loeb, kes on Mehhikos näidatud kiirusega kindlasti võimeline Korsikal esikoha konkurentsi sekkuma. Lisaks on varasemalt vedrustuse muredega võidelnud Citroen asfaldil väga hea, seda on korduvalt näidanud esisõitja Kris Meeke. Asfaldil on aga kiireid mehi teisigi – loomulikult valitsev maailmameister Sebastien Ogier aga sama kõva käsi asfaldil on ka Hyundai esisõitja Thierry Neuville. Belglasest Neuvillest ei jää palju maha tema meeskonnakaaslased Dani Sordo ja Andreas Mikkelsen, kes heal päeval võivad samuti liidrikoha eest heidelda. Asfaldil on head minekut näidanud ka Ogieri meeskonnakaaslane Elfyn Evans, kellele loeb kaarti hoopis Phil Mills. Evansi tavapärane kaardilugeja Dan Barrit taastub endiselt Mehhiko väljasõidust ning meeskond pidas paremaks kutsuda asendajaks Phil Mills, kes on Evansiga aastaid koostööd teinud olles tema esiauto meeskonnas.
Äärmiselt keeruline on ennustada, kes Korsikal võidutseb, sest konkurents on tihe, kuid ilmselt heitlevad kõige teravamas tipus ikkagi Ogier ja Neuville, sest nemad lähevad rajale esimestena. Vastupidiselt kruusarallidele on eest startijatel teiste ees eelis kuna asfaldi rallidel hakkavad sõitjad kurvides lõikama, millega toovad teele sodi – kruusa ja muda, mis muudab järgmistele meestele selle kurvi läbimise keerulisemaks, sest tee on sodine. Head võimalused on ka neljandana rajale mineval Kris Meekel, kes on asfaldil alati kiire olnud.
Ott Tänak vajab head tulemust
Eestlane Ott Tänak koos kaardilugeja Martin Järveojaga vajab Korsikalt head tulemust, sest kuigi hooaega alustati hästi, on edasised rallid keeruliselt kulgenud. Rootsis tuli meestel alla vanduda teeoludele – teisena startides puhastasid nad teed ja kõrgesse mängu sekkuda ei õnnestunud, Mehhikos oldi aga hädas tõrkuva tehnikaga. Vaatamata kahele ebaõnnestumisele on Ott ja Martin kohanenud uue meeskonna ja autoga hästi, sest nad on võitnud teistest rohkem kiiruskatseid, mis kahjuks punktitabelis midagi ei loe.
Korsikal on Otil keeruline esikoha konkurentsi sekkuda tänu stardikohale – eestlane saab rajale alles kuuendana ning selleks ajaks on tee sodi täis, kuid poodium on siiski võimalik. Lisaks stardikohale pole viimastel aastatel Otil Korsikal õnne olnud, eelmine aasta näitas ta küll head kiirust, kuid eksis ühes kurvis ning jätkas võistlust super rally süsteemis. Vaatamata Korsika ebaõnnele on ta asfaldil kiire ning võistluseelsetel testidel ja testikatsel saadi ka seadistus paika, seega võime oodata eestlaselt head hoogu. Head tulemust on hädasti tarvis, sest kolmandik hooajast on läbi ning kui Korsikal ei õnnestu konkurentidelt punkte tagasi võtta, hakkab unistus MM tiitlist sel hooajal tasapisi kustuma.
Mida suudab vanameister Loeb?
Korsikal on taas stardis Mehhiko rallil tagasituleku teinud vanameister Sebastien Loeb, kes on asfaldil alati väga kiire olnud. Loomulikult on üheksakordne maailmameister Loeb igal pinnasel kiire, kuid just asfalt on läbi aegade olnud tema suurimaks trumbiks. Pisut kahandab vanameistri võimalusi tema stardikoht, sest prantslane saab rajale alles üheksandana, kuid kogenud mehena oskab ta kindlasti oludest maksimumi võtta. Mehhiko rallil näitas ta, et vorm võib olla ajutine aga klass on igavene, sest kui tema autol poleks rehv purunenud, oleks ta ilmselt seal võitnud, sest rehvipurunemise eel juhtis ta võistlust turvalise eduga.
Ken Torn taas võistlustules
Hooaja teise stardi teeb sel aastal JWRC sarjas osalev Ken Torn, kellele seekord loeb kaarti hoopis Ken Järveoja, sest Kuldar Sikk sõidab koos Martin Kanguriga Tänakule esiautot. Kindlasti oleks Kenile Kuldari kogemustest kasu ka Korsikal, kuid ma usun, et Ken suudab ka uue kaardilugejaga kohaneda. Esimene ralli Rootsis algas eestlaste jaoks hästi, sest omas klassis hoiti kolmandat kohta, kuid paraku teisel päeval tegi Ken sõiduvea ning ralli oligi lõppenud. Korsikal tuleb neil kohaneda uute tingimustega – asfaldil kihutamine on tema jaoks uus ning seega tuleb esmalt pinnasega harjuda ja kogemusi koguda, seega ilmselt ta kõrgesse mängu ei sekku.
Kõige olulisem on rajal püsida ja seeläbi kilomeetreid koguda, sest teisti kogemused ei tule. Eestlased elasid aga juba testikatsel ehmatuse üle, kui nad ühes kurvis auto üle kontrolli kaotasid, spinni tegid ning rajalt välja libisesid. Omal jõul rajale enam ei saadudki ning seetõttu tuli neil leppida ühe testikatse läbimisega.
Lisa kommentaar