Autoralli maailmameistrivõistluste sari naaseb pisut enam, kui kuu pikkuselt pausilt nädalavahetusel, mil sõidetakse Kataloonia ralli. Ralli muudab eriliseks nii öelda hübriidralli formaat, esimesel päeval sõidetakse kruusal ning kahel viimasel päeval asfaldil. Kahel pinnasel sõitmine paneb proovile nii sõitjad, kes peavad erinevate tingimustega kiiresti kohanema, kui ka meeskonnad, sest autod tuleb minimaalse ajaga kruusaseadest asfaldiseadesse saada.
Põnev tiitliheitlus
Koos Kataloonia ralliga jääb MM sarjas sõita veel 3 etappi ning kahe esimese mehe – Sebastien Ogieri ja Thierry Neuville vahe on 17 punkti. Lisaks neile kahele on võimalik tiitlit püüda veel ka Ott Tänakul, Jari-Matti Latvalal ning Dani Sordol, kellel on matemaatiline võimalus tiitli püüdmiseks, sest kolmelt rallilt on võimalik teenida veel 90 punkti. Siiski võib öelda, et suurim võimalus on Ogieril ning Neuvillel ning nende ebaõnne korral võiks mängu sekkuda ka Tänak, kuid see on juba pigem väiksem võimalus. Punktitabelis on valitseval maailmameistril Sebastien Ogieril parim võimalus, kuid autoralli on ala, kus võib palju juhtuda ning seepärast on mõlemad mehed tunnistanud, et esmalt tuleb peamist konkurenti edestada aga samas tuleb ka auto kindlalt teel hoida.
Valitsev maailmameister on varasemalt näidanud väga tarka ja stabiilselt sõita – ta oskab oludest maksimumi võtta, kuid seejuures teel püsida. Belglane Neuville on aga näidanud sel aastal suurepärast kiirust, kuid paraku on ilusad tulemused mitmel korral lollide vigade tõttu luhtunud. Autode vahet on raske võrrelda – M-Sport juhib tootjate arvestust, kuid samas on Hyundai tihedalt kannul ning päris üks-ühele võrdluses on raske öelda, kummal on parem auto. Hyundai on ehk pisut kiirem teatud pinnasel, samas M-Sporti auto on universaalsem ehk Kataloonida kruusa- ja asfaltteedele peaks see paremini sobima.
Vaatamata matemaatilisele võimalusele on ka eestlane Tänak tunnistanud, et tema eesmärk on siiski püüda MM tiitlit, sest kui on võimalus tiitel võita, tuleb seda püüda. Samas on mitmel korral ajakirjanikud püüdnud Tänakult teada saada, et kas ta oleks nõus meeskonnakaaslast aitama, kuid eestlase hinnangul oleks meeskonnakäskudega mängimine praegusel hetkel liiga riskantne. Tiitlti püüdmine on eestlasele raske, kuid samas Saksamaal teenitud võit näitab, et mees suudab kiire olla igal pinnasel ning kui esimesed kaks meest peaksid pingete tõttu eksima, võib just eestlane olla see must hobune, kes võitlusest lõpuks võitjana väljub. Igal juhul on Tänak sel aastal näidanud, et temaga tuleb igal rallil arvestada, kui võidusoosikuna.
Hyundai raskekahurvägi
Korea autotootja Hyundai kaotab M-Spordile tootjate arvestuses 64 punktiga ning vahe tagasi tegemiseks saadetakse viimasel kahel rallil rajale neli autot. Autoralli MM sarjas võib meeskond üles anda 3 sõitjat, kellest kaks parimat toovad meeskonnale punkte, kuid neljanda auto kasutamine annab võimaluse röövida punkte konkurentidelt. Hyundai autotootja sõlmis lepingu Andreas Mikkelseniga, kes testis nende autot kevadel, kuid sõitis siis mõned rallid kaasa Citroeni meeskonnas. Prantsuse meeskonnaga lõppes norrasel leping peale Saksamaa rallit ning kuigi uut lepingut üritasid ka nemad saada, otsustas Mikkelsen Hyundai kasuks, kes pakkus lisaks selleaastastele rallidele ka järgmist hooaega. Kataloonias asendab Mikkelsen Hayden Paddonit, kes pole sel hooajal loodetud kiirust näidanud, kuid järgmisel rallil on Uus-meremaa rallisõitja tagasi.
Kataloonias võivad kõik Hyundai sõitjad kõrgetele kohtadele jõuda – Neuville võistleb tiitli eest, kuid Sordo sõidab koduradadel. Norralsel Mikkelsenil on väiksemad võimalused kõrgele kohale jõuda, sest see on tema esimene ralli Hyundaiga, kuid siiski on mees varasemalt näidanud, et ta ei vaja väga palju aega autoga kohanemiseks. Arvestades meeste positsioone ning kiirust, siis võib öelda, et Hyundai võtab ette maksimaalse rünnaku ning paneb kõik mängu, et tiitleid püüda – tähtis on nii Neuville individuaalne tiitel, kui ka meeskondlik tiitel.
Citroen panustab järgmisele hooajale
Prantsuse autotootja Citroeni jaoks on käesolev hooaeg olnud tõeline kannatuste rada, sest vaatamata ühele võidule on ülejäänud hooaeg totaalselt ebaõnnestunud. Meeskonna esisõitja Kris Meeke on korduvalt rajalt välja sõitnud ning katkestanud, kuid samas pole ka teised sõitjad Craig Breen ning Stephan Lefebvre eriti head hoogu näidanud. Meeste ebakindluse põhjuseks on Citroeni auto, mis lihtsalt ei tööta nii nagu vaja. Spetsialistid on toonud välja, et Citroeni suurimaks probleemiks on vedrustus, mis muudab auto ebastabiilseks ja juhitamatuks.
Viimases hädas palus Citroen enda autot testima üheksakordse maailmameistri Sebastien Loebi, kes testis autot nii kruusal, kui ka asfaldil ning tunnistas, et kuigi potentsiaali on, tuleb vedrustusega veel kõvasti tööd teha. Samas avaldas vanameister lootust, et loodetavasti avaneb tal järgmisel hooajal võimalus mõnel rallil osaleda, kuid tervet hooaega ta kindlasti enam kaasa ei tee. Tõenäoliselt palus CItroen Loebil autot testida, et aru saada, mis autol viga on ning seda vanameistri nõuannete toel parandada. Prantsuse autotootja on tunnistanud, et nende jaoks on olukord väga keeruline, sest meeskond pole varm sellises seisus olnud, kus nad leiavad end mõlemas arvestuses punktitabeli põhjast omamata võimalust midagi võita. Võidusõidu maailmast on nende olukord võrreldav McLaren F1 meeskonnaga, kellel on peale Honda mootorite kasutuselevõttu tõsiseid raskuseid punktidele jõudmisega.
Lisa kommentaar