Rasketes oludes sõidetaval Sardiinia rallil saab määravaks vastupidavus, ralli paneb proovile nii sõitjad, rehvid, kui ka autod. Itaalia suuruselt teisel saarel sõidetav ralli on üks raskemaid MM kalendris tänu kõrgetele temperatuuridele ning kivistele teedele.
Rasketes oludes saab vastupidavus määravaks
Sardiinias tuleb sõitjatel leida kompromiss kiiruse ja vastupidavuse vahel – kihutades ja riskides on oht rajalt välja kihutada või lõhkuda kivisel teel rehv. Soomlane Jari-Matti Latvala ütles enne rallit, et Sardiinias tuleb ettevaatlikult sõita ning püüda mitte liigselt kurve lõigata, sest ideaaltrajektoori kõrval võivad asuda suured kivid, mis võivad autot kahjustada. Rallisõitjad saavad kasutada terve nädalavahetuse peale kõigest 28 rehvi ehk mõnel ringil tuleb teha kompromisse ja kasutada juba pisut kulunud rehve.
Teiseks faktoriks on kõrge temperatuur, mis küündib juuni alguses Sardiinias pisut üle 30 kraadi, kuid ralliautos võib selle numbri vabalt kahega korrutada ehk autos on 60-70 kraadi. Kõrge temperatuur autos nõuab sõitjatelt väga head vastupidavust ja võhma – tihti arvatakse, et autospordis ei ole füüsiline ettevalmistus väga oluline, kuid tipus olles tuleb ka sellele tähelepanu pöörata, et sellistes oludes hakkama saada. Autospordis on füüsiline ettevalmistus sama oluline, kuid teistel spordialadel.
Thierry Neuville sihib võitu
Sardiinia rallil on suurimaks favoriidiks belglane Thierry Neuville, kes on vaatamata ebaõnnestunud hooaja algusele viimaste rallidega tublisti punktiarvet kasvatanud. Belglane on tõusnud Sebastien Ogieri järel teisele kohale ning kindlasti üritab ta Sardiinias võita, et prantslasega vahet vähendada. Hyundai esisõitja enesekindlus on kasvanud iga ralliga ning tundub, et hooaja alguse ebaõnnestumised ei ole enesekindlust kõikuma löönud.
Kindlasti ei ole võidumõtteid maha matnud ka Sebastien Ogier, kes võidutses viimasel rallil Portugalis. Prantslase kahjuks räägib fakt, et ta peab esimesel päeval teistele teed puhastama, kuid samas on ajalugu näidanud, et valitsev maailmameister saab selle kohustusega väga hästi hakkama. Ma arvan, et kui teise päeva alguseks on kahe mehe vahe alla 30s, siis läheb prantslane kindlasti võitu püüdma.
Kolmandana võiks võidukonkurentsi sekkuda ka Citroeni esisõitja Kris Meeke, kelle hooaja algus on vaatamata Mehhikos teenitud võidule ebaõnnestunud. Britt on sõitnud mitmel korral rajalt välja kuigi ilmselt võib kehva vormi kirjutada vähemalt osaliselt ka Citroeni arvele. Prantsuse autotootja jättis eelmise hooaja vahele, kuid pole suutnud ikkagi ehitada autot, mis oleks kohe konkurentsivõimeline, sest autot vaevavad mitmed probleemid. Suurim probleem on auto vedrustusega, millega näeb meeskond suurt vaeva, et see normaalselt toimima saada.
Andreas Mikkelsen saab oma võimaluse
Hooaja eel jäi lepinguta eelmise hooaja kolmas mees Andreas Mikkelsen, kelle tööandja Volkswagen teatas ootamatult MM sarjast loobumisest. Norralse endised meeskonnakaaslased Sebastien Ogier ning Jari-Matti Latvala leidsid vastavalt M-Sportis ja Toyotas endale kohad, kuid norralane jäi esialgu lepinguta. Hooaja alguses hoidis Mikkelsen kätt soojas WRC2 klassis Skoda Fabia R5 sõites, mis pole loomulikult võrreldav WRC autoga, kuid võimaldas siiski ennast pildil hoida.
Sardiinia ralliks tasus ootus end ära, sest Citroeni meeskond teatas, et annavad Mikkelsenile Sardiinia rallil võimaluse. Norralane asendab meeskonnas kolmanda sõitja rolli täitnud Stephan Lefebvret siiski vaid ühel rallil, kuid meeskonnajuht Yves Matton avaldas lootust, et saavad tulevikus siiski Mikkelseniga veel koostööd teha. Tegelikult võis arvata, et mõni meeskondadest kasutab Mikkelseni oskuseid ära, sest mees on näidanud varasemalt väga head kiirust ning suudaks kindlasti ükskõik millisel rallil konkurentsivõimelisi aegasid näidata. Enne Citroeni pakkumist testis norralane ka Hyundai autot, kuid Korea autotootja ei suutnud neljandat autot välja panna.
Kindlasti oleks Mikkelsen võimeline poodiumikonkurentsis kihutama, kuid pigem arvan, et ta üritab autoga harjuda ning lõpetada heal positsioonil ilma suuremaid riske võtmata. Prantsuse autotootja asub MM punktitabelis meeskondade arvestuses neljandal kohal ning parim sõitja on alles seitsmes ehk hooaeg pole kindlasti kulgenud nii nagu meeskond lootis.
Ott Tänak püüab poodiumit
Portugali rallil hoidis Ott Tänak esikohta ning tundus, et eestlane on liikumas oma esimese võidu suunas, kuid teise päeva hommikul tehtud pisike sõiduviga võttis võimaluse kõrgete kohtade eest võidelda. Eestlane suutis küll rallit jätkata ning lõpetada lõpuks neljandal kohal võttes ka punktikatse võidu, kuid kindlasti oleks ta suutnud meeskonnakaaslase rünnakutele vastu astuda.
Sardiinia rallil teenis Ott Tänak 2012. aastal Kuldar Sikuga sõites esimese poodiumikoha MM sarjas olles kolmas ning kindlasti läheb ta poodiumit püüdma ka sel korral. Portugali ralli järgselt tunnistas eestlane, et leidis autole väga head seaded ning kuigi testidel on plaanis asju paremaks sättida, siis tunneb ta end autos väga hästi. Usun, et kui Ott suudab vigasid vältida, siis on ta võimeline kihutama ka võidu nimel aga ka poodiumikoht oleks väga hea. Eestlane hoiab punktitabelis neljandat kohta kaotades kolmandal kohal olevale Jari-Matti Latvalale viis punkti ehk Sardiinia hea tulemuse toel võiks ta tõusta kolmandale kohale.
Vaatamata väikestele vigadele Korsikal ning Portugalis on eestlane hooaega alustanud väga hästi ning on kogunud kuue esimese ralliga 83 punkti, võrdluseks võib tuua, et terve eelmise hooajaga kogus ta 88 punkti. Tiitli püüdmine on väga raske, sest Thierry Neuville ja Sebastien Ogier on pisut eest ära liikunud, kuid ka kolmandana lõpetamine oleks väga suur samm edasi.
Kas Hayden Paddoni ebaõnn lõpeb?
Tänavuse hooaja eel võis arvata, et Uus-Meremaa rallisõitja Hayden Paddon jätkab oma imelist lendu MM sarjas. Eelmisel hooajal teenis ta oma esimese võidu kui oli kiireim Argentinas ning kuigi sealt ei läinud asjad ehk kõige paremini, võis arvata, et sellel hooajal hakkab ta meeskonna esisõitja Thierry Neuvillega võitude nimel konkureerima. Paraku pole Paddoni hooaeg kulgenud soovitud rada – esimesel etapil rajalt välja sõites jäi tema autole ette fotograaf, kes hukkus saadud vigastustesse. Fotograaf seisis keelatud kohas ehk sõitja polnud süüdi, kuid kindlasti mõjutas see edasist hoogu ning alles eelmisel rallil tundus, et mees hakkab taas oma enesekindlust leidma. Paraku rikkus Portugalis ilusa tulemuse tõrkuv tehnika, mis ei lubanud tal kõrgete kohtade eest võistlust jätkata. Sardiinias on ta varasemalt üsna head kiirust näidanud ning usun, et ta suudab sel aastal poodiumikonkurentsi sekkuda.
Miko-Ove Niinemäe püüab head tulemust
Sardiinia ralli on JWRC sarja teiseks etapiks ning stardis on ka eestlane Miko-Ove Niinemäe, kelle avaralli JWRC sarjas ebaõnnestus tänu tehnilistele probleemidele. Avaetapp sõideti eestlastele mitte nii sobival asfaldil, kuid siiski suutis Niinemäe näidata üsna head tempot arvestades, et tal pole väga palju asfaldil sõitmise kogemusi. Sardiinia ralli eel tegid Miko-Ove Niinemäe ja kaardilugeja kaasa kodusel Neste Harju rallil, et harjutada kruusal sõitmist ja harjuda autoga.
Sardiinia ralli esitab eriti suure väljakutse JWRC sarjas kasutavatele autodele, sest JWRC sarja sõitjad saavad rajale peale võistlejate rivi lõpuosas ning selleks ajaks on kruusateed juba üsna rööpas, kus on kerge rehve ja autot lõhkuda. Sõitjatel tuleb leida kompromiss kiiruse ja vastupidavuse vahel – Ford Fiesta R2 autod ei ole kindlasti nii vastupidavad, kuid WRC autod ning seega peavad sõitjad väga ettevaatlikud olema.
Lisa kommentaar