Autoralli maailmameistrivõistlused jätkuvad sel nädalavahetusel Argentinas, kus sõidetakse hooaja viies etapp. Argentina on üks raskemaid rallisid MM sarjas, sest ilmastikuolud vahelduvad ning kivised teed esitavad autodele ja sõitjatele suure väljakutse.
Neli etappi, neli erinevat võitjat
Hooaeg on alanud väga tasavägiselt, neljal sõidetud etapil on võidutsenud erinevad sõitjad ning seejuures on võiduni jõudnud kõigi meeskondade sõitjad. Punktitabelit juhib valitsev maailmameister Sebastien Ogier, kes võitis hooaja avaetapi Monte-Carlos, kuid kiireimat minekut on näidanud hoopis Hyundai esisõitja Thierry Neuville. Belglane liikus võidu suunas nii Monte-Carlos kui ka Rootsi rallil, kuid tegi mõlemal sõiduvea ning mängis võidu maha. Korsikal õnnestus tal siiski võita ning tänu punktikatsetel kogutud punktidele on ta üldtabelis juba kolmandale kohale tõusnud. Kindlasti on ta ka Argentinas üks peamiseid favoriite rallivõidule.
Belglase peamiseks konkurendiks on Argentinas Citroeni esisõitja Kris Meeke, kelle hooaja algus sarnaselt Neuvillele ebaõnnestus ning tundus, et lisaks kõikuvale enesekindlusele on britt hädas ka auto seadistuste leidmisega. Mehhiko rallil hakkasid asjad aga muutuma ning britt suutis ralli võita vaatamata sellele, et ta viimasel katsel rajalt välja sõitis. Kaks aastat tagasi suutis Kris Argentinas võita ning siis oli tegemist tema esimese võiduga MM sarjas ehk mees on sel rallil kindlasti kiire.
Kolmandaks võidufavoriidiks on valitsev maailmameister Sebastien Ogier, kes pole suutnud seni Argentinas rallivõiduni jõuda, kuid seda enam tahab ta selle “vea” parandada. Kindlasti saab prantslasel olema raskem sel aastal võitu püüda kui varasemalt, sest sel korral on tal konkurentidest natukene nõrgem auto. Loomulikult ei tea päris täpselt keegi, kui palju Ford teistele alla jääb, kuid tundub, et kohati peavad M-Sporti sõitjad rohkem riskeerima, et teistega samas tempos püsida.
Kas M-Sport seljatab tehnilised probleemid?
M-Sporti meeskond juhib tootjate arvestust tänu Sebastien Ogieri ning Ott Tänaku headele tulemustele, kuid sisuliselt on mõlemal mehel igal rallil probleeme olnud. Enim valmistab sõitjatele muret tõrkuv elektroonika ning käigukast – kõigil M-Sporti autodel on sel aastal olnud probleem, kus mootoril töötavad vaid pooled silindrid või ei vaheta käigukast hästi käike. Korsika ralli järgselt oli Sebastien Ogier üsna kuri pidevate tehniliste probleemide tõttu ning nõudis meeskonnalt probleemide lahendamist, probleeme tunnistas ka meeskonnajuht Malcolm Wilson.
Heitliku tehnikaga on tegelikult M-Sport koguaeg hädas olnud – neil on kasutada tunduvalt väiksem eelarve, kui tehasemeeskondadel ning seetõttu otsitakse uudseid lahendusi, mis on paratamatult vähem töökindlad. Aastaid tagasi, tollal veel Fordi ametlik tehasemeeskond olles, tõi M-Sport rajale uue Ford Focus WRC versiooni, mis oli Markko Märtini käes väga kiire, kuid paraku olid autol tõsised probleemid vastupidavusega. Järgmisel hooajal oli auto vastupidav, kuid konkurentidega võrreldes pisut aeglasem.
Ott Tänak sihib head tulemust
Eestlaste Ott Tänaku ja Martin Järveoja hooaeg algas üle ootuste hästi – avaetapp lõpetati probleemide kiuste kolmandal kohal ning Rootsis suudeti meeskonnakaaslast Sebastien Ogieri edestada ja lõpetada teisel kohal. Mehhiko rallil oli Ott Tänak hädas tõrkuva tehnikaga, kuid eestlane suutis oludest siiski maksimumi võtta ning lõpetada ralli neljandal kohal, mis hoidis teda punktitabelis kolmandal kohal.
Eestlaste hooaeg kulges hästi ning hooaja esimesele asfaldietapile, Korsika rallile mindi suurte lootustega pöörata varasemate aastate ebaõnn ümber, kuid paraku katkestasid eestlased juba esimesel päeval. Enne katkestamist näitas Ott, et ta suudab konkurentsis püsida asfaldil ning tõenäoliselt oleks ta ilma selle väikse veata suutnud poodiumil lõpetada.
Ma ei usu, et Korsika katkestamine mõjutas kuidagi Oti ettevalmistusi Argentina ralliks – ta on viimastel hooaegadel näidanud enesekindlust ning üks katkestamine kindlasti rütmi sassi ei löö. Eestlane peaks olema võimeline Argentinas poodiumikonkurentsi sekkuma, kuid samas oleks ka TOP6 täitsa hea, sest aasta lõpuks loevad kõik kogutud punktid. Argentina on üks raskemaid rallisid MM kalendris, sest teed on kivised ja ilmastikuolud vahelduvad pidevalt, mis muudab ralli sõitjatele keeruliseks.
Juho Hänninen vajab head tulemust
Jaapani autotootja tagasitulek WRC sarja on sujunud üle ootuste hästi, Jari-Matti Latvala jõudis esimesel rallil poodiumile ning teisel rallil suutis juba etapi võita. Soomlane on sel hooajal näidanud väga enesekindlat ja stabiilset sõitu võrreldes varasemate aastatega, kus head tulemused vaheldusid totaalsete ebaõnnestumistega.
Vaatamata Latvala headele tulemustele, kaotab punktitabelis Toyota Hyundaile ja M-Sportile päris palju, sest meeskonna teine sõitja Juho Hänninen pole suutnud ühtegi rallit ilma vigadeta lõpetada. Siiani on meeskond Hännineni väljasõitudesse üsna rahulikult suhtunud, kuid kui üks sõitja on poodiumikonkurentsis ning teine võitleb teel püsimisega, siis terve hooaeg see nii kesta ei saa.
Portugalis teeb Toyota kolmas number, rallimaailma tõusev täht Esapekka Lappi, oma debüüdi MM sarjas, kellelt oodatakse lähiaastatel suurt arenguhüpet. Noor soomlane on valitsev WRC2 sarja meister ja näidanud siiani väga head kiirust, kuid debüüdil oodatakse temalt ikkagi eelkõige tarka ja stabiilset sõitu, mitte kiirust. Usun, et kui Lappi suudab juba esimesel hooajal valitud rallidel stabiilset hoogu näidata, siis järgmisel aastal vahetab Lappi Hännineni välja, sest mõistlik on panustada noorele sõitjale.
Hayden Paddoni õuduste hooaeg
Eelmisel aastal suutis Argentinas debüütvõiduni jõuda Hayden Paddon, kellelt oodati sel hooajal arenguhüpet ja konkureerimist meeskonna esisõitja Thierry Neuvillega. Uus-Meremaa rallisõitja jaoks algas käesolev hooaeg aga suure draamaga, kui esimesel Monte Carlo kiiruskatsel sõitis ta rajalt välja ning tema auto ette jäänud fotograaf hukkus. Peale seda õnnetust pole suutnud Paddon kiirust leida ning tundub olema liimist lahti, mis on ka peale sellist õnnetust täiesti normaalne. Siiski peaks Paddon hakkama tasapisi oma tulemusi parandama, sest seni on ta meeskonnakaaslastele selgelt alla jäänud ning rallimaailmas võivad asjad väga kiiresti muutuda.
Lisa kommentaar