Täna õhtul algab Rootsi ralli, mis on ainsaks talveralliks MM kalendris. Eelmisel aastal valmistas ralli korraldajatele probleeme kevadine ilm, mille tõttu tuli palju kiiruskatseid ära jätta, sellel aastal on olud natukene talvisemad, kuid alati võiks lund rohkem olla. Ralli eel on palju küsimusi õhus – kas Ott Tänak lõpetab poodiumil või kui hea auto on Citroen ehitanud?
Monte-Carlo ralli jättis õhku küsimusi
Rootsi rallit ootavad sõitjad ja fännid alati põnevusega, sest kui olud on talvised, siis on spetsiaalsete piikrehvidega kihutades autodel võrreldav pidamine asfaldirallidega, mis pakub fännidele suurt vaatemängu ja kiiruseid. Rootsi ralli kiiruskatsed on võrreldavad Soome ja Poola MM rallidega, sest need on kiired ja nii öelda „voolavad“. Hooaja esimesel rallil Monte Carlos nägime osaliselt, milleks uued autod võimelised on, sest olud olid vahelduvad ning pigem mängis rolli õige rehvivalik, kui auto võimsus, kuid Rootsis peaksid jõuvahekorrad rohkem välja tulema. Peale hooaja esimest etappi, Monte Carlot jäid õhku mitmed küsimused – kui hea auto on ikkagi Citroen teinud ning mida suudab võistluse esimesel kiiruskatsel katkestanud Hayden Paddon.
Milleks on võimelised Kris Meeke ja Citroen?
Hooaja eel peeti Citroeni ja nende esipilooti Kris Meeket peamisteks favoriitideks MM tiitlile, sest prantsuse autotootja jättis eelmise hooaja vahele ja keskendus uue auto arendamisele. Valitud etappidel siiski osaleti, kuid meeskond ei püüdnud meeskondlike punkte ehk sõitjad said sõita pingevabalt ning koguda enesekindlust, esisõitjal Meekel õnnestus kahel rallil ka võidutseda.
Esimesel etapil Montes ei näinud Citroeni headust, sest Meeke oli küll poodiumikohal, kuid katkestas üsna võistluse alguses ning hiljem ei olnud kiirus päris see, mida arvati. Montes oli meeskonna teiseks numbriks nooruke prantslane Stephan Lefebvre, kes sõitis teisel katsel teelt välja ning kuigi jätkas hiljem sõitu, oli tema jaoks tegemist kogemuste korjamise ralliga. Hooaja eel pidasin Kris Meeket peamiseks favoriidiks, kes võiks koostöös hea autoga senisele rallimaailma valitsevale Sebastien Ogierile vastu saada, sest eelmise hooaja järgselt tundus, et mees on oma enesekindluse leidnud. Siiski tegi ta juba esimesel rallil väikse sõiduvea, mis rikkus tema ralli, kuid loodetavasti oli see selline, mis ei mõjuta tema edasist hooaega. Tegelikult ei saa ka Monte järel teha üldistusi, sest tegemist on niivõrd spetsiifilise ralliga, kus teevad kõik vigasid ning palju sõltub õnnest.
Favoriidiks Sebastien Ogier
Rootsi rallil on suurimaks favoriidiks Sebastien Ogier, kes on Rootsis võidutsenud viimasel kahel aastal, kokku on Ogier Rootsis võitnud kolm korda. Usun, et ka sel aastal on prantslane suurimaks favoriidiks vaatamata sellele, et ta stardib esimesel päeval esimesena ehk ta peab teistele teed puhastama. Arvestas ilmaprognoose, siis olud on kindlasti paremad, kui eelmisel aastal, kuid tundub, et lumi ja stardipositsioon ei saa määravaks.
Kindlasti ei saa Ogieril kerge olema, sest Rootsis on varasemalt head kiirust näidanud ka Hyundai mehed Thierry Neuville ja Hayden Paddon, kellest viimane muutub iga aastaga Rootsis aina kiiremaks. Hooaja avaetapil ei näinud me Hayden Paddoni kiirust, sest mees sõitis rajalt välja ja kuna tema auto ette jäi pealtvaataja, kes hukkus, siis mees loomulikult enam rajale ei tulnud.
Ott Tänak läheb võitu püüdma
Rootsi rallil võib üheks suurimaks Sebastien Ogieri ohustajaks pidada tema meeskonnakaaslast Ott Tänakut, kellele meeldivad Rootsi teed ning ühtlasi on ta varem näidanud, et suudab Rootsis väga kiire olla. Eestlane suutis hooaja esimesel rallil lõpetada kolmandal kohal vaatamata erinevatele tehnilistele probleemidele ning see oli üllatuseks ka mehele endale. Monte Carlo ralli viimasel päeval kadusid Oti auto mootorist kaks silindrit, kui ometigi suutis ta viimase katse viimase osaga edestada Dani Sordot piisava eduga, et poodiumikoht endale jätta. Selline sooritus pakkus fännidele vaatemängu, kuid mehele endale andis see kindlasti enesekindlust juurde.
Rootsi rallile stardib Ott kolmandalt positsioonilt, mis peaks olusid arvestades olema täitsa hea positsioon, millelt kõrgeid kohtasid püüda. Sel aastal on Rootsis olud küll tunduvalt paremad, kui eelmisel aastal ehk teed on lumised ning jäiseid, kuid samas ralli ajaks enam lund ei luba ehk teistele tee puhastamisega kolmas mees niipalju aega ei tohiks kaotada. Testikatsel oli näha, et teise ja kolmanda läbimise järel tuli osades kohtades teel kruus välja ehk võib-olla tuleb eest startimine isegi meestele kasuks.
Mads Östberg tagasi erameeskonnas
Rootsis alustab oma hooaega ka norralane Mads Östberg, kes sõitis eelmisel hooajal M-Sporti meeskonnas, kuid sel aastal osaleb ta MM sarjas erameeskonnas. Norralase sõiduvahendiks on endiselt Ford Fiesta, kuid ta ei kuulu enam M-Sporti meeskonna alla. Viimati sõitis Östberg erameeskonnas 2012. aastal ning siis suutis ta üsnagi head kiirust näidata. Vahepealsetel aastatel sõitis ta nii M-Sportis, kui ka Citroeni tehasemeeskonnas, kuid erilist kiirust ei õnnestunud tal näidata – pigem võitles ta igal rallil TOP6 piiril ning poodiumikonkurentsi ei sekkunud.
Rootsis on ta varasemalt poodiumile jõudnud viiel korral ning kahtlemata on ta selleks võimeline ka sel aastal. Loodetavasti mõjus erameeskonda kolimine talle hästi ning ta suudab taas näidata seda kiirust, mis viis aastat tagasi Adapta meeskonna ridades sõites.
Lisa kommentaar