Hispaania rallil võidutses Sebastien Ogier, kes kindlustas ühtlasi kaks rallit enne lõppu MM tiitli, mis on prantslasele neljandaks MM tiitliks. Prantslane tõuseb saavutusega legendaarsete soomlaste Juha Kankkuneni ning Tommi Mäkineni kõrvale, kes on samuti suutnud MM tiitli neli korda võita. Nendest enamat on suutnud vaid Sebastien Loeb, kel on tiitleid üheksa.
Dani Sordo ei suutnud kodus võidutseda
Ennutasin enne rallit, et võidu nimel hakkab Ogieriga võitlema Thierry Neuville, kes on hooaja teises pooles väga heas hoos olnud, kuid seda tegi hoopis koduradadel võistelnud Dani Sordo. Hispaanlane kasvatas prantslase ees edu esimese päeva kruusakatsetega ning edestas päeva lõpuks teisel kohal olnud Sebastien Ogieri 17 sekundiga. Teisel päeval hakkas valitsev maailmameister vahet tasapisi vähendama ning teise päeva eelviimasel katsel möödus prantslane hispaanlasest. Vahe ei olnud suur ning Sordo andis endast kõik, kuid tal ei õnnestunud Ogieri enam püüda. Prantslasele oleks piisanud ka teisest kohast, et MM tiitel võita, kuid ilmselgelt tahtis mees rallivõiduga tiitlit kindlustada.
Tegelikult ootasin peale avapäeva edu, et Dani Sordo suudab esikohta kaitsta ning kodustel teedel võidutseda, sest kuigi Ogieri on asfaldil väga raske võita, oli Sordo jaoks tegemist koduradadega. Tubli sõit Hyundai teiselt piloodilt, kuid kindlasti pole mees ka ise rahul, et ei suutnud Ogierile vastu saada.
Ralli alguses oli heas hoos ka belglane Thierry Neuville, kellele ennustasin võitu enne rallit, kuid paraku suutis mees viiendal katsel spinni teha, millega kaotas palju aega. Lisaks ajakaotusele ei leidnud belglane peale eksimust enam kuidagi rütmi ning ei suutnud liidritega ühes tempos püsida. Vaatamata ebakindlusele hoidis ta kolmandal kohal olnud Andreas Mikkelseni pinge all kuniks taktika end ära tasus – norralane eksis ja katkestas ralli.
Citroeni mehi tabas ebaõnn
Hispaania rallile tuli Citroeni meeskond suurte lootustega – meeskonna esisõitja Kris Meeke oli eelmisel rallil Korsikal näidanud väga head hoogu, mis lubas loota head tulemust ka Hispaanias. Meeskonna teise sõitja Craig Breene jaoks oli Korsika esimeseks asfaldiralliks WRC autoga, kuid vaatamata kogemuste puudumisele suutis mees üsnagi head kiirust näidata ning kindlasti soovis meeskond tema edasist arengut näha ka Hispaanias.
Hispaania ralli esimesel päeval olid olud väga rasked – kiiruskatsed olid mudased ning teed muutusid kiiresti rööpalisteks. Mõlemad Citroeni mehed startisid üsna tagant ning seega olid neile teeolud tunduvalt kehvemad, kuid esimestele meestele ning seega ei leidnud nad kuidagi rütmi. Teisel kiiruskatsel Meeke eksis ning käis autoga üle katuse, kuid sai siiski jätkata. Meeskonnakaaslane Breene ei saanud samuti probleemivabalt läbi – ralli teisel päeval purunes auto veovõll kolmel korral ning iirlane kommenteeris ühe katse lõpus naljatades, et tagaveolise vana Ford Escorti sõidukogemus tuli kasuks. Lõpuks suutis mees ralli lõpetada kümnendal kohal teenides ühe punkti, kuid samas kogemus tuleb kindlasti tulevikku silmas pidades kasuks.
Meeskonnakaaslane Kris Meeke suutis peale esimesel päeval tehtud sõiduviga rütmi leida ning oli üsna kiire, kuid viimase päeva esimesel kiiruskatsel tuli tal mootoriprobleemide tõttu ralli katkestada. Vaatamata mõlema mehe ebaõnnele näitasid nad Korsika ja Hispaania ralliga, et neil on potentsiaali järgmisel aastal väga hästi esineda.
Ott Tänak emotsioonita kuues
Eestlastele Ott Tänakule ja kaardilugeja Raigo Mõlderile algas Hispaania ralli katsevõiduga, nimelt suutsid mehed stardipositsiooni publikukatsel ära kasutada ning edestada konkurente tänu hiljem sadama hakanud vihmale. Eestlane lootis, et Hispaanias suudab ta ralli esimesel päeval liidritega ühes tempos püsida, sest Dmacki kruusarehv on konkurentsivõimeline, kuid paraku ei soosinud esimesel päeval sadanud vihm eestlast. Ott startis katsetele esimesel üsna tagant ning selleks ajaks olid teed muutunud juba väga mudaseks, kus sõitjal polnud enam suurt midagi teha.
Ralli teisel ja kolmandal päeval polnud samuti Otil suurt midagi teha peale auto lõppu toomisele, sest Dmacki asfaldirehvid ei ole konkurentidega võrreldes piisavalt tasemel. Korsika rallil nägime, et vihmase ilmaga on ka Otil võimalus asfaldil natukene kiiremini liikuda, kuid paraku läks Hispaania rallil kõik vastupidi ootustele. Esimesel päeval, kus Dmacki rehv oleks võinud kruusa peal hästi töötada, sadas vihma ja mudastel teedel ei pakkunud rehvid piisavalt head pidamist. Teisel ja kolmandal päeval, kui sõideti asfaldil, paistis Hispaanias päike ning Dmacki rehvid kuumenesid üle ehk ei pakkunud pidamist ka asfaldil. Kiiruskatsete lõpus mõõdavad meeskonnad sõitjate rehvide temperatuuri ja ühel katsel kuulis ralliraadio reporter, et Oti Dmackid olid kõige kõrgema temperatuuriga – sellistes oludes pole võimalik võidu sõita.
Ralli lõpus oli mees ilmselgelt pettunud tunnistades, et töö on tehtud ja rehvide osas sai meeskond palju informatsiooni, kuid rõõmustamiseks põhjust pole. Kuues koht on mehe parim tulemus Hispaaniast, kuid see tulemus tuli tänud konkurentide probleemidele. Selge on, et Dmacki rehv töötab hästi vaid teatud oludes ehk mööndustega asfaldil, kui sajab ning Poola ja Soome kruusateedel. Isegi teistel kruusarallidel on Dmacki rehvidega probleeme ehk tõenäoliselt ei saa ka viimased kaks rallit Otile kerged olema.
Lisa kommentaar