Autoralli maailmameistrivõistluste sari jätkub nädalavahetusel sõidetava Hispaania ralliga, mis on erinev kõigist teistest etappidest, kuna esimesel päeval sõidetakse kruusal ning kaks viimast päeva asfaldil. Valitseval maailmameistril Sebastien Ogieril on võimalus Hispaanias tiitel kindlustada, kuid rallivõidu püüdmine ei pruugi kerge olla.
Heas hoos Thierry Neuville sihib võitu
Hooaja teises pooles on heas hoos olnud Hyundai esisõitja Thierry Neuville, kes lõpetas Korsikal Ogieri järel teisena. Kiiruse poolest ta prantslasele koduradadel vastu ei saanud, kuid edestas teisi selgelt. Hispaania ralli esimene päev sõidetakse kruusal ehk Ogier kaotab esimesena teel olles kindlasti aega puhastades teistele teed. Belglane Neuville läheb rajale kolmandana ning kuigi tee pole siis veel päris puhas, on tal selge eelis prantslase ees. Eelis Ogieri ees on sel juhul, kui reedel vihma ei saja, kuid praeguste ilmaprognooside kohaselt lubatakse reedeks siiski ka vihma, seega saab olema huvitav, kas Neuville suudab Ogieri edestada.
Sellel hooajal on konkurents nii tihedaks läinud, et juhul, kui olud püsivad kuivad, siis on Ogieril väga raske laupäevaste ja pühapäevaste kiiruskatsetega esimesi püüda, sest kruusal kaotab ta teed puhastades palju aega. Oleme sel aastal korduvalt näinud, kus Ogieril polegi teed puhastades suurt midagi teha ning hiljem ei suuda ta kaotust tagasi sõita.
Koduradadel on kindlasti kiire ka Hyundai teine sõitja Dani Sordo, kes esikoha võitlusse ilmselt ei sekku, kuid on kindlasti poodiumikonkurentsis. Korsika ralli hispaanlase jaoks väga hästi ei sujunud – üsna ralli alguses läks tal rehv katki ja peale seda erilist tempot ta näidata ei suutnud. Koduradadel soovib ta kindlasti parema esituse teha ning arvestades, et tänavune ralli sõidetakse ilmselt rasketes ilmastikuoludes, on tema trumbiks kogemused.
Usun, et poodiumikonkurentsis on Hispaanias ka Jari-Matti Latvala ning Andreas Mikkelsen, kes jäävad asfaldil Ogierile ja Neuvillele alla, kuid on piisavalt kiired, et Hispaanias poodiumile jõuda.
Mida suudavad Hispaanias Citroeni sõitjad?
Prantsuse autotootja Citroen esisõitja Kris Meeke näitas Korsika rallil väga head kiirust võideldes Sebastien Ogieriga esikoha eest. Britt oli väga kiire, kuid paraku tegi ühel katsel sõiduvea ning oli sunnitud katkestama. Usun, et Hispaania ralli esimese päevaga suudab ta teel püsides samuti esikoha konkurentsis olla ning ka asfaldil on ta väga kiire. Britt läheb rajale tunduvalt hiljem, kui Ogieri ning Neuville ehk kuivades oludes on tal väga head võimalused võidu püüdmiseks.
Korsikal tegi väga hea ralli ka Citroeni teine sõitja Craig Breen, kes lõpetas elu esimese asfaldiralli WRC autol tugeval viiendal kohal. Iirlane suutis vaatamata kogemuste puudumisele näidata väga head tempot, kuid samas suutis vältida vigasid ning see annab talle kindlasti kindlust Hispaania ralliks. Ralli esimene päev sõidetakse kruusal ning see peaks Breenele hästi sobima.
Kas M-Sporti kehv hooaeg jätkub?
Korsika ralli ebaõnnestus M-Sporti meeskonnal täielikult, sest nende esisõitja Mads Östberg, kellele oli Korsika ralli 100. stardiks MM sarjas, oli masendavalt aeglane. Norralane rääkis terve ralli, et alles õpib asfaldil sõitmist ning ta ei leia praegu sugugi rütmi ega seadistust – kummaline jutt mehelt, kes on praegu MM sarjas üks kogenumaid sõitjaid. Hispaania ralli esimene päev sõidetakse kruusal ning see peaks Östbergile hästi sobima, kuid ta pole ka kruusal sel hooajal erilist kiirust näidanud. Ma ei taha niisama kritiseerida, kuid minu arvates peaks Östberg olema kogemuste arvelt tunduvalt kiirem meeskonna kollanokast Eric Camillist sõltumata teekattest. Paraku pole norralane sel hooajal prantslasest kiirem ega palju parem polnud.
Meeskonna kollanokk Camilli näitas hooaja alguses oma potentsiaali, sest arengut oli näha iga läbitud kilomeetriga. Päris hooaja alguses tegi ta mõned tobedad sõiduvead, kuid neid on karjääri alguses teinud kõik sõitjad. Kevadel suutis ta mitmel rallil ka kruusal meeskonna esisõitjast Östbergist kiirem olla, kuid viimaste kuude jooksul oleks ta areng justkui seisma jäänud. Võrreldes meeskonnakaaslasega on ta endiselt pildis, kuid samas kaotab teistele stabiilselt aega ning kiiruskatsete kohad jäävad TOP10 piirile. Citroeni teisel sõitjal Craig Breenel on veelgi vähem kogemust WRC autoga, kuid tema suutis jõuda Soomes poodiumile ning elu esimese asfaldiralli WRC autoga lõpetas viiendal kohal. Ootan huviga, mida suudab Eric Camilli Hispaanias – loodetavasti suudab mees natukene paremat kiirust näidata ning edestada selgelt ka meeskonnakaaslast.
Kruusakatsed on Tänaku võimalus
Korsika ralli kujunes Ott Tänaku ja kaardilugeja Raigo Mõlderi jaoks sisuliselt täiskiirusel rehvide testimiseks, sest nendega ei olnud võimalik konkurentsis püsida. Oti ja Raigo kasutada olnud Dmacki rehvid kuumenesid Korsika pikkade kiiruskatsetega üle ning ei pakkunud piisavalt pidamist ning meie mehed nägid vaeva, et autot teel hoida. Sellistes tingimustes pole võimalik võidu sõita ning pigem võitlesid mehed WRC2 tippudega pingutades 101%. Lause kõlab naljakalt aga see oli reaalsus ehk positiivse külje pealt said Ott ja Raigo väärt kogemuse ning Dmacki rehvitootja vajalikku infot rehvide kohta.
Esimese päeva kruusakatsed peaksid Otti ja Raigot hoidma rohkem konkurentsis, kui asfaldil sõidetavad katsed. Reedeks lubab vihma ning see Oti stardipositsiooni arvestades väga hea ei ole, kuid siiski peaks seis parem olema, kui pikkadel Korsika asfaltteedel kihutades. Laupäevaks ja pühapäevaks lubab samuti vihma ning see peaks juba Oti kasutada olevatele Dmacki rehvidele rohkem sobima. Korsikal oli ühel katsel näha, et kui vihma sadas, siis olid Dmacki rehvid tunduvalt konkurentsivõimelisemad, sest need ei kuumenenud üle. Lisaks on Hispaania teekate vähem abrasiivne ehk rehv ei tohiks nii kiiresti kuluda.
Eelmisel aastal olid esimesel päeval paljud sõitjad hädas rehvide kulumisega ning see võib teatud oludes saada saatuslikuks ka Dmacki rehvidele. Rehvitootja on varasemalt öelnud, et nende pehme seguga kruusarehv on tunduvalt pehmem Michelini omadest ning Dmacki kõva seguga rehv on vaid natukene kõvem, kui Michelini pehme rehv. Kokkuvõtvalt tähendab see seda, et Dmacki rehvid pakuvad heades oludes paremat pidamist, kuid samas kuluvad kiiresti ning võivad katki minna.
Siiski usun, et esimese päeva kruusakatsed tulevad Otile kasuks ning kui järgnevatel päevadel sajab vihma, siis peaks Oti kiirus olema tunduvalt parem, kui Korsikal. Tulevikku silmas pidades on oluline, et Ott lõpetaks ralli ja koguks kogemusi, sest sõitjakoht järgmiseks aastaks paistab kindel olema.
Sander Pärn tagasi rajal
Aste madalamas WRC 2 sarjas naaseb rajal eestlane Sander Pärn, kes sõidab Dmacki meeskonnas. Poole hooaja pealt vahetas Dmacki meeskond Sander Pärna Karl Kruuda vastu, kuid kuna Pärnal on kasutamata veel mõned auhinnaga teenitud rallid, siis on ta Hispaanias taas stardis Dmacki meeskonnaga. Ausalt öeldes on raske ennustada, milliseks kujuneb Pärna ralli, kuid üsna kindlasti ta poodiumikonkurentsi ei sekku. Arvestades tema seniseid tulemusi ja hoogu WRC2 sarjas, siis on raske näha, et Dmack pakuks talle võimalust sõita ka järgmisel aastal nende meeskonnas. Loomulikult oleks see enda sponsorite abiga võimalik aga sel juhul võiks sõita ka mõnes teises meeskonnas Michelini rehvidega.
Lisa kommentaar