Korsika rallil ei õnnestunud valitseval maailmameistril Sebastien Ogieri veel MM tiitlit kindlustada, kuid astus suure sammu selles suunas edasi võites turvalise vahega ralli Thierry Neuville ees. Ott Tänak koos kaardilugeja Raigo Mõlderiga sisuliselt testis rehve võistluskiirusel, sest pikkadel katsetel kuumenes Dmacki asfaldirehv üle ning pidamine kadus.
Kris Meeke andis tormihoiatuse
Tänavusel Korsika rallil läks kõik nii nagu ennustati, kuid rallist jäid rallifännidele väga kahetised muljed ja tunded. Rallil oli kavas vaid 10 kiiruskatset, kahel esimesel päeval sõideti mõlemal päeval 4 pikka katset ning pühapäeva hommikul sõideti üks pikk ja lühike punktikatse. Pikad katsed on suur väljakutse sõitjatele, kuid samas vahed kasvasid sellistel katsetel väga suureks ning põnevus kaob. Sisuliselt terve nädalavahetuse jooksul ei näinud rallifännid tavalist sekund-sekundis heitlust, sest sõitjad asjatuid riske ei võtnud nagu tavaliselt. Pikkade kiiruskatsete vahel ei olnud tavapäraseid hoolduspause ning sisuliselt oleks tähendanud esimesel või teisel katsel tehtud viga katkestamist või tohutut ajakaotust.
Ainsate meestena tõid värskust Korsika rallile Citroeni sõitjad Kris Meeke ning Craig Breen. Britt Meeke ja iirlane Craig Breen on sel aastal sõitnud valitud etappidel, sest Citroen keskendub uue auto arendamisele, kuid seni sõidetud rallidel on Meeke näidanud suurepärast kiirust. Britt püsis pikalt liidrikoha konkurentsis ka Korsikal, kuid lõpuks tegi sõiduvea ning oli sunnitud katkestama. Vaatamata sõiduveale võib öelda, et järgmisel aastal on britt kindlasti tiitli püüdmise konkurentsis. Usun, et ka uus Citroen on tasemel, sest võrreldes teiste meeskondadega on nad sel hooajal saanud keskenduda auto arendamisele.
Suure arengu on teinud ka iirlane Craig Breen, kes jõudis Soome rallil esimest korda poodiumile, mis on suurepärane tulemus arvestades, et tegemist oli mehe neljanda ralliga WRC autoga. Korsikal sõitis ta WRC autoga esimest korda asfaldil ning enne võistlust suuri lootusi ei hellitanud, kuid mees näitas iga katsega aina paremat hoogu ning lõpetas võistluse tublil viiendal kohal edestades ka tunduvalt kogenumaid mehi Hayden Paddoni ning Dani Sordot. Peale rallit kinnitas Citroen, et on sõlminud järgmiseks aastaks lisaks Kris Meekele lepingud ka noorte sõitjate Stephan Lefebvre ning Craig Breenega. Mõlemad noored mehed on näidanud oma potentsiaali.
Masendav M-Sport
Korsika ralli ei õnnestunud taaskord M-Sporti meeskonna jaoks nii nagu plaanitud, sest kiirust ei suutnud näidata Eric Camilli ega ka Mads Östberg. Prantslase jaoks oli tegemist esimese asfaldiralliga WRC autoga, kuid tema kiirus jäi üsnagi Mads Östbergi tasemele ehk TOP10 piirile. Prantslasel on käimas esimene hooaeg WRC autoga ning ka madalamates sarjades pole ta väga kogemust kogunud, kuid tundub, et hooaja alguses näidatud areng on natukene hoogu maha võtnud. Hooaja alguse rallidel oli näha, et mehe kiirus paranes iga katsega, kuid Korsikal sõitis ta kogu ralli ühtlases tempos. Loomulikult on asi kogemuste puudumises, kuid Citroeni sõitjal Craig Breenel on WRC autoga veelgi vähem kogemust, kuid ta suutis Camillist tunduvalt paremat kiirust näidata.
Norralase Mads Östbergi jaoks oli Korsika ralli sajandaks ralliks MM sarjas ehk tegemist on juba väga kogenud mehega, kuid ometigi rääkis ta kogu ralli, et ta alles õpib asfaldil sõitmist. Kohati tundus, et M-Sporti mehed on omavahel kohad vahetanud – Camilli rääkis enesekindlalt, et tunne on hea ning Östberg sõnas iga katse järel, et otsib tunnetust ning õpib asfaldil sõitu. Mulle tundub kummaline, et nii kogenud mees räägib asfaldil sõites, et ta endiselt õpib ning proovib asju teisiti teha. Aastaid tagasi oli MM sarjas tavaline, et mõned mehed olidki vaid asfaldile spetsialiseerunud, kuid sellel hooajal pole Östberg suutnud ka kruusal suurt midagi näidata. Tundub, et sellel ajal, kui teised on sammu edasi teinud arengus, on Östbergi areng seisma jäänud ehk ta ei suuda konkurentidega ühes tempos püsida. Meeskonnajuht Malcolm Wilson palkas Östbergi, et olla igal rallil poodiumikonkurentsis, kuid paraku pole norralane seda suutnud ning liidritega võrdses tempos on ta suutnud sõita vaid mõnel katsel.
Ott Tänak testis rehve võistluskiirusel
Palju paremini ei läinud ralli ka eestlasel Ott Tänakul, sest Dmacki asfaldirehvid ei sobinud Korsika pikkadele katsetele üldse. Katsevaheagadest oli selgelt näha, et katsete esimeses pooles suutis Ott enam-vähem liidrite tempos sõita, kuid teises pooles kaotas tunduvalt rohkem aega, sest rehvid kuumenesid esimese 10-15 kilomeetriga üle ning pidamine kadus. Eelmisel aastal ei sujunud Oti ralli ka Michelini rehvidega väga hästi ning mees oli enne rallit lootusrikas, et sel aastal õnnestub tal vigade parandus teha, kuid paraku polnud mehel suurt midagi teha.
Sellel hooajal on Ott tänu Dmacki rehvidele pidanud peaaegu igal katsel võitlema teel püsimisega ehk tegelikult on mees andnud endast koguaeg 100% ning see on väga julgustav teadmine järgmiseks hooajaks. Sisuliselt on Ott võtnud igast olukorrast maksimumi ning näidanud, et kui olud talle sobivad, on ta väga kiire sõltumata pinnastest. Täpselt sõltumata pinnasest, sest ka Korsika rallil suutis ta ühel katsel sõita välja neljanda aja kaotades 30 kilomeetrisel kiiruskatsel võitjale Thierry Neuvillele 10,2 sekundit. Sellel katsel sadas ning vihm aitas rehve jahutada ehk Ott sai sõita konkurentidega üsnagi võrdsetes oludes. Ralli lõpetas mees kümnenda kohaga ning ilmselt tahab mees selle ralli kiiresti unustada, kuid samas jõudis ta ilusti lõppu ning suutis taaskord võtta maksimumi. Ilmselgelt oli ka meeskond eestlase ralliga rahul, sest rallilt koguti väärtuslikke andmeid rehvide kohta.
Lisa kommentaar