Nädalavahetusel sõidetud Hispaania MM ralli tekitab vastakaid tundeid, peamiseks teemaks on erinevad “oleksid” ja “poleksid”. Meie mehed Ott ja Raigo alustasid eelviimast MM etappi vägagi hästi võites kruusal sõidetud esimesel päeval kolm kiiruskatset ning lõpetasid päeva tugeval kolmandal kohal. Meeskonnajuht Wilson sõnas, et kui tema sõitjad näitavad Hispaanias head hoogu, teenivad nad järgmiseks aastaks lepingu, Ott ja Raigo olid sinna suunda ka liikumas, kui poleks olnud seda väikest sõiduviga teise päeva alguses. Ott näitas peale ebaõnnestunud Korsika rallit, et tema kiirus pole kuskile kadunud ning isegi asfaldil suutis ta liidritega võrdset tempot näidata. Volkswagen oleks võtnud järjekordse kolmikvõidu, kuid saatus tahtis teisiti. Rallivõit tundus üsna kindlalt minevat valitsevale maailmameistrile Sebastian Ogierile, kui ta poleks viimasel katsel viga teinud. Rallivõidu võttis norrakas Mikkelsen, kes pidas tulist võitlust meeskonnakaaslase Latvalaga.
Mikkelsen napsas esikoha
Norrakas Andreas Mikkelsen, kes on viimastel aastatel näidanud järjest küpsemat sõitu, jõudis lõpuks etapivõiduni. Mees on viimastel aastatel olnud kindel poodiuminõudleja, kuid jäänud seni ikkagi meeskonnakaaslaste Latvala ja Ogieri varju. Norralane jõuab peaaegu igal rallil poodiumile, kuid alati on midagi puudu jäänud, et võidu eest kihutada. Tavaliselt on ta suutnud sõita ralli esimese päeva hästi, kuid annab järgnevatel päevadel tempos järgi ning langeb esikoha konkurentsist, vahel ei õnnestu tal aga esimene päev, kuid siis on samuti liidrid juba oma teed läinud. Nüüd lõpuks õnnestus tal panna kokku ideaalne ralli, kuigi puhta sõiduga poleks ta rallit võitnud, kuid samas tegi Ogier ise sõiduvea ning oli sunnitud ralli viimasel katsel katkestama. Ralli võidab mees, kes suudab vigadeta lõpetada, seega aus mäng! Praegu on vara öelda, kas Andreas suudaks juba järgmine aasta Ogierile vastu astuda, kuid võit võiks anda talle veelgi rohkem eneseusku ning loodetavasti edaspidi leiab ta endas üles stabiilsuse, mille abil kolm päeva esikoha konkurentsis püsida.
Hispaania ralli tundus taaskord lõppevat Volkswageni ülemvõimu tähe all, kuid Ogieri sõiduviga viimasel katsel rikkus meeskonna kolmikvõidu, mille üle meeskond ilmselt siiski väga kurb pole, sest tänu Latvala teisele kohale, võeti ikkagi kaksikvõit. Valitsev maailmameister Ogier eksib harva, eriti viimasel katsel, kus mängus polnud tema jaoks enam eriti midagi, sest prantslane on MM tiitli juba kindlustanud, kuid tõelise spordimehena tahtis ta võita ka lisapunktikatse. Loomulikult arvasid paljud, et kindlam oleks olnud võtta riskivabalt ning teenida rallivõit, kuid meest süüdistada milleski, on siiski ülekohus. Võibolla, kui Ott Tänak oleks sarnase trikiga hakkama saanud, oleks tegemist lollusega, kuid Ogieri sugune mees saab endale seda lubada. Ma ei kahtle selles, et Ogier oli pettunud ning enda peale vihane, kuid samas päris kindlasti ei jää ta selle üle põdema. Mees näitas, et sõidab igas olukorras võidu peale ja end tagasi ei hoia.
Mikkelseni karjäär on inspiratsiooniks ja õppetunniks üheaegselt
Mikkelseni rallivõit ja senine karjäär võiks olla igale noorele rallisõitjale õppetunniks ja inspiratsiooniks üheaegselt. Mees tegi oma esimese stardi WRC sarjas juba peaaegu 9 aastat tagasi ning selle aja jooksul on ta osalenud 64 MM rallil, neist 51. WRC autoga. Viimased kolm hooaega on ta sõitnud Volkswageni meeskonnas kolmanda sõitjana ning poodiumikohti on kogunenud juba üsna palju, kuid võiduni jõudis ta alles nüüd. Kahtlemata on tegemist tohutu potentsiaaliga mehega, kellel on ilmselt ees veelgi säravam tulevik, kuid samas pole tal asjad alati nii hästi õnnestunud. Mikkelsen pole pidanud liigselt muretsema rahaliste vahendite puudumise pärast ning seega sai ta väga noore mehena WRC autoga MM rallil startida, kuid uljaspäisusega kaugele tal jõuda ei õnnestunud. Õnneks sai mees isegi aru, et kõigepealt tuleb kogemusi hankida ning seetõttu otsustas ta osaleda IRC (praegune ERC) sarjas S2000 autoga. Esimesel hooajal kohanes ta oludega, kuid teenis siis lepingu Skoda Motorsport meeskonnaga ning järgmisel kahel hooajal võitis ta sarja üldkokkuvõttes kindlalt teenindes järgnevateks hooaegadeks lepingu Volkswageni MM meeskonnaga.
Esimesel WRC hooajal Volkswageni meeskonnas tegi ta kaasa kümnel rallil ning parimaks tulemuseks jäi Kreeka rallil teenitud neljas koht. Järgmise hooaja alguses õnnestus tal teenida esimene poodiumikoht Rootsi rallil ning poodiumile jõudis ta aasta jooksul veelgi. Selle hooaja alguses oli tal Rootsis võimalus ralli võita, kui startis viimasele katsele liidrina, kuid sõiduviga kukutas ta kolmandale kohale. Hooaja jooksul on ta lisaks jõudnud korduvalt poodiumile ning Hispaanias teenitud esimene rallivõit oli asjade loomulik käik. Vara on öelda, kas ta suudaks järgmisel aastal Ogierile vastu astuda, kuid kui ta suudab mõne ralli võita ning stabiilselt poodiumile jõuda, on kõik võimalik. Kõik sõltub sellest, et kas ta areng jätkub samasuguse hooga, sest tegemist on siiski veel kõigest 26 aastase mehega, kes jõuab veel palju saavutada.
Ott Tänak näitas kiirust kruusal ja asfaldil
Ott Tänak tuli Hispaania rallile enesekindlana ning näitas esimesel päeval sõidetud kruusakatsetega, et ebaõnnestunud Korsika ralli ei avalda talle mitte mingisugust mõju. Ott võitis ralli avapäeval kolm kiiruskatset ning lõpetas päeva tugeval kolmandal kohal edestades neljandal kohal olnud Dani Sordot üpris kindlalt. Samas kaotas ta liidritele üsna vähe ning lubas teisel päeval võidu nimel võidelda. Hispaania ralli teine ja kolmas päev sõideti asfaldil ning kuigi Oti viimane asfaldi kogemus ei lõppenud kuigi hästi, tõestas ta esimeste katsetega, et ta suudab ka asfaldil paljulubavat kiirust näidata ning nii hullud asjad siiski pole, kui Korsikal tundus. Paraku lõppes Oti ja Raigo jaoks võistlus ühes kurvis, kus liiga optimistliku legendi tõttu sõitis ta vastu rajapiiret, lõhkus masina ning oli sunnitud katkestama. Meeskonnakaaslane Evans oli sel hetkel võitlemas viimaste punktikohtade nimel, kuid ka temal ei läinud palju paremini, sest üsna pea pärast Tänakut sõitis Evans kraavi ning oli samuti sunnitud ralli katkestama. Ralli viimasel päeval näitas Ott taaskord, et pingevabalt sõites suudab ta asfaldil liidrite tempos püsida, mis on julgustav tulevikku silmas pidades.
Ralli ajal teatas M-Spordi meeskonnajuht Wilson, et kui ta sõitjad Evans ning Tänak näitavad Hispaania ralli ajal head kiirust ja lõpetavad kõrgel kohal, teenivad nad lepingu järgnevaks hooajaks. Samas jättis ta otsad lahtiseks ning sõnas, et kui Hispaanias ei õnnestu meestel näidata seda, mida ta ootab, teeb ta otsuse peale hooaja viimast etappi. Võimatu on pakkuda, kas Ott suutis ralli avapäeva kiirusega Wilsonile piisavalt muljet avaldada ning kas väike sõiduviga muutis midagi, sest vaatamata sellele näitas Ott ka asfaldil julgustavat kiirust. Mina olen Oti lootuste osas üsnagi positiivne, sest erinevad arvamused tema osas on pigem positiivsed – kuigi Evans näitas Korsikal väga head kiirust, jääb ta kruusal Otile selgelt alla ning kruusal peetakse enamus ralli MM etappe. Loomulikult peab ka Ott asfaldil natukene paremat kiirust näitama, kuid usun, et kui tal oleks ka järgmisel aastal võimalus WRC autoga sõita, näitaks ta juba tunduvalt paremat minekut.
Neuville ebaõnnestus taaskord
Hyundai meeskond teatas enne Hispaania rallit, et hooaja viimasel etapil sõidab Neuville Hyundai teises meeskonnas ning põhimeeskonna eest sõidavad Paddon ja Sordo. Selline vangerdus tehti selleks, et senine esisõitja Neuville saaks enesekindlust taastada ning ei peaks meeskonnapunktide nimel pingutama. Hyundai meeskond kinnitas, et Neuville sõidab nende meeskonnas ka järgmisel aastal, kuid samas teatasid nad ka, et sõlmisid kolmeks järgnevaks aastaks lepingu Hayden Paddoniga, kes on sel hooajal väga head kiirust näidanud.
Lõppenud Hispaania rallil edestasid nii Sordo, kui ka Paddon Neuvillet üsnagi kindlalt. Ralli viimasel päeval sõitsid Neuville ja Paddon omavahel võidu, kuniks Neuville sõiduvea tegi, auto lõhkus ning palju aega kaotas. Katse lõpus oli Hayden Paddon vihane, sest tema sõnul oli Neuvillel käsk kohta hoida ning mitte suruda, et tuua meeskonnale kindlasti punkte. Lõpuks õnnestus belglasel katkise autoga lõpetada ralli kaheksandal ning Paddonil kuuendal kohal. Raske öelda, kas Hyundai oleks andnud korralduse Paddonile Neuville mööda lasta, kuid ilmselt oleks seda võimalust ikkagi kaalutud, sest vahe järgmise mehe Prokopiga oli üsna suur. Kohalik mees Sordo kerkis Ogieri katkestamise järel viimasele poodiumiastmele, mis rõõmustas kindlasti paljusid fänne raja ääres. Ootasin kodusel rallil Sordolt mõnevõrra paremat kiirust, sest erinevad mehed sel hooajal on näidanud, et ideaalsetes oludes saavad nad Volkswagenite vastu, kuid Sordo ei suutnud kodusel rallil enamat kolmandast kohast.
Saame näha, mida suudab Neuville hooaja viimasel etapil Walesi rallil, kus ta ei pea meeskonnapunktide pärast muretsema ja saab nii öelda pingevabalt sõita. Tegelikult on see üpris arusaamatu, kuidas mees on oma hoo kaotanud ning ei suuda kuidagi enam kõrgete kohtade eest võistelda – eelmise hooaja järel oli tegemist ühe lootusandvama mehega rallimaailmas ning tundus, et kui Hyundai vähegi konkurentsivõimelise auto ehitab, on tegemist väga hea kooslusega. Paraku tundub, et senisest edust on mehele pigem kahju tõusnud, sest ta ei suuda enam kuidagi võidu eest kihutada vaid jagab maid pigem 5-10 kohtadel, mis on tehasemeeskonna esisõitjale lubamatu. Rallifännid on öelnud huumoriga, et Neuville hooaeg hakkas viltu kiskuma peale seda, kui Wilson teda avalikult kiitis.
Saame näha, kas Neuville on ka järgmine aasta Hyundai esinumber või mängitakse selles osas midagi ümber. Ei tahaks uskuda, et mees lahti tehakse, kuigi autospordis pole midagi kindlat.
Lisa kommentaar