Ott Tänak lõpetas Poola MM ralli esimese täispika võistluspäeva neljandal kohal kaotades liider Sebastian Ogierile 16,7 sekundit. Eilselt publikukatsel näitasid Ott Tänak ja Raigo Mõlder kuuendat aega ning täna hommikusel esimesel katsel olid teised, kuid siis algas Oti show, millega ta tõusis ralli liidriks vaatamata erinevatele tehnilistele probleemidele. Ott näitas, et ta on võimeline sõitma väga kiiresti ning uuel Fordil on kõvasti potensiaali võrreldes konkurentidega. Eestlastel õnnestus võita kolm kiiruskatset järjest ning hoolduspausile minnes oli nende edu Mikkelseni ees juba 9,4 sekundit. Ott Tänak koos kaardilugeja Raigo Mõlderiga suutis näidata Poola ralli kiiruskatsetel suurepärast kiirust vaatamata autot vaevanud probleemidele. Päeva esimesel kiiruskatsel oli tal probleeme käigukastiga ehk käigukast tegi samasuguseid trikke nagu Sardiinias, kus Ott oli sunnitud katkestama kolmandalt kohalt. Järgmistel katsetel käigukast enam ei trikitanud, kuid probleemid tekkisid auto piduritega, kohati töötasid vaid esimesed pidurid, mis omakorda kulutasid Oti auto rehve. Vaatamata piduri probleemidele õnnestus tal võita kolm kiiruskatset järjest.
Totaalselt vale rehvivalik
Poola MM ralli avapäeval ei olnud tavapärast hooldust võistluskeskuses vaid autot tohtis parandada vaid autos kaasas olnud varuosadega ning seega läks Ott päeva korduskatsetele vastu ikkagi tõrkuvate piduritega. Lisaks mindi totaalselt alt rehvivalikuga ning päeva lõpuks langesid Ott ja Raigo neljandaks kaotades liidritele siiski üsna vähe – liider Ogierile 16,7 sekundit ning kolmandal kohal olevale Jari-Matti Latvalale 6,1 sekundit. Seitsmenda kiiruskatse lõpus, millel kogunes katse võitnud Ogierile kaotust lausa 16 sekundit, oli Ott Tänak ilmselgelt pettunud. “Pidureid ei ole, rehvid on kulunud – mida te ootate!?” rääkis pahane Ott ralliraadiole ning lisas “Ma ei saa aru, kuidas me alati rehvivalikuga alt lähme. Väga paha.“
Millegipärast on Forde MM sarjas kasutav M-Sporti meeskond läbi ajaloo rehvivalikutega alt läinud, kipub ikka nii minema, et kui konkurendid valivad kõva rehvisegu, valib M-Sport oma sõitjate autodele pehme rehvisegu ning vastupidi. Korduskatsetele läks Ott võrdlemisi turvalise eduga Volkswageni sõitjate ees ning neil oli teada, et piduriprobleemid kulutavad niigi kiiresti kuluvat rehvi veelgi kiiremini, seega oleks pidanud valima 6 pehme seguga rehvi asemel ka mõned kõvema seguga rehvid, mis oleksid kauem vastu pidanud. Meeskond võttis täiesti põhjendamatu riski ning see kukutas Tänaku neljandale kohale. Päeva lõpuks oli mees siiski positiivne ning lubas homme ründma hakata, sest täna näidatud kiirus oli muljetavaldav ning kuna ükski WRC sõitja ei katkestanud, peab ralliliider Ogier homme ka teed puhastama esimesena rajal olles.
Kruudal ja Pärnal samuti tehnilised probleemid
Karl Kruuda hoiab WRC2 arvestuses kolmandat kohta ning Sander Pärn asub üheksandal kohal. Kruuda näitas terve päev väga head kiirust sõites arvestuse liidri Esapekka Lappiga sarnaseid aegasid, kuid seitsmendal katsel kaotas ta lahti tulnud tagumise luugi tõttu üle minuti ning lubas rootslase Pontus Tidemani endast mööda, klassi liider Lappile kaotab ta peaaegu kaks minutit. Puhta sõiduga on seda vahet raske tagasi teha, kuid WRC2 arvestuses võib kõike juhtuda, seega ei tasu veel lootuseid maha matta. Sander näitas hommikupoolikul oma klassis üsna head kiirust, kohad jäid TOP6 piirile, kuid vähemalt näitas ta, et hakkab R5 autoga harjuma ning Soomes võib tema kiirus veelgi parem olla. Paraku tabasid ka tema autot tehnilised probleemid ning ta oli sunnitud kahel kiiruskatsel autole „restardi“ tegema.
Homse rallipäeva esimene kiiruskatse algab 9.25 ning kokku on kavas 8 kiiruskatset. Päeva neljandast (SS13) kiiruskatsest tehakse otseülekanne, mis on nähtav WRC+ keskkonnas.
Lisa kommentaar