Poola MM ralli: Kas Tänak suudab poodiumil lõpetada?

Autori Margus Kaldma avatar

Poola ralli, mis on seitsmendaks autoralli maailmameistrivõistluste ralliks, sõidetakse eeloleval nädalavahetusel 2-5. juulil. Ralli võistluskeskus asub Mikolajiki linnas, kus sõidetakse ka neljapäevaõhtune publikukatse. Reedel on kavas 8 kiiruskatset kogupikkusega 152,54 kilomeetrit, seal hulgas ralli pikim pea 40 kilomeetrine kiiruskatse. Laupäeval sõidetakse samuti 8 kiiruskatset kogupikkusega 129,29 kilomeetrit ning vaid üks kiiruskatse on sõitjatele tuttav eelmisest aastast, mis lisab põnevust veelgi. Ralli viimasel päeval on kavas kõigest 2 kiiruskatset kogupikkusega 29,20 kilomeetrit, mil läbitakse ühte katset kahel korral. Ralli viimane kiiruskatse on lisapunktikatse, milles tehakse ka otseülekanne. Lisaks tehakse otseülekanne ka ralli esimest kiiruskatsest neljapäeva õhtul ning laupäeval ralli 13. kiiruskatsest.

Kes suudab kiiretel teedel võita?

Poola MM ralli on üks kiiremaid rallisid MM sarja kalendris sel aastal, sõitjad peavad hakkama saama väga kiirete ning voolavate teedega, mis nõuavad sõitjatelt keskendumist. Peaaegu kõik sõitjad naudivad selliseid rallisid, kuid samas nõuab selline tee ka julgust ning riskeerimist, viimane toob endaga kaasa aga ka sõiduvigasid. Kuus aastat tagasi oli Fordi pilootidel Hirvonenil ning Latvalal kaksikjuhtimine ennem viimast kiiruskatset, milleks oli kõigest kahe kilomeetrine kiiruskatse, Latvala läks katse võitu püüdma ning lõpetas ralli ühes kurvis, kus lõhkus auto vedrustuse. Tegemist oli Latvala jaoks tõeliselt laastava ning suure löögiga enesekindluse pihta, eelmisel aastal lõhkus ta samuti auto vedrustuse poodiumi kohalt ning oli sunnitud taaskord katkestama. Sellised teed talle aga kahtlemata sobivad ning ma usun, et ta end tagasi ei hoia ja üritab kindlasti rallit võita. Kindlasti on kiire ka tema meeskonnakaaslane Andreas Mikkelsen, kes pole siiani suutnud MM rallit võita kuigi Rootsis startis ta viimasele kiiruskatsele liidri kohalt. Volkswageni esisõitja, valitsev maailmameister Sebastian Ogier peab taaskord kaks päeva teistele teed puhastama ning kuigi ta on Poolas kindlasti ka kiire, võib teepuhastamine talle saatuslikuks saada. Poola ralli teed ei ole väga liivased, kuid paaril esimesel autol on kindlasti raskem, kui teistel.

Citroeni sõitjad Mads Östberg ning Kris Meeke on võtnud endale eesmärgiks jõuda vähemalt poodiumile, kuid kindlasti on mõlema mehe mõtetes ka ralli võit. Usun, et mõlemad mehed on ka võiduks võimelised, kuigi pigem nad  jõuab üks neist poodiumile, kui võidab ralli. Samasuguse eesmärgiga lähevad rallile vastu ka Hyundai sõitjad Neuville, Sordo ning eelmisel rallil ulmelist kiirust näidanud Paddon, kes sarnaselt meeskonnakaaslastele saab Poola ralliks enda kasutusse uuendatud Hyundai i20 WRC mudeli.

Kohalik superstaar Robert Kubica

Kindlasti on kiire kohalik mees Robert Kubica, kes end kodustel teedel kindlasti tagasi ei hoia. Mees on näidanud sel aastal uskumatut kiirust ning selles ei kahtle keegi, et tegemist on tõeliselt kiire mehega, kuid paraku on stabiilsusega suured probleemid. Tihti lõpetab Kubica ralli väljasõiduga, kuid kodusel rallil loodab ta kindlasti lõpetada. “Poola ralli teed on väga kiired ning nõuavad sõitjalt palju, samas peame olema realistlikud ning võtma rahulikult. Usun, et me ei sõida kindlasti võidu ega ka poodiumi nimel, kuid loodetavasti suudame head kiirust näidata,” sõnas Kubica.

Tänak sihib poodiumit

Poola ralli on tuntud oma kiirete ning voolavate teede poolest ning see sobib just meie Ott Tänakule aga ka WRC2 arvestuses startivatele Karl Kruudale ja Martin Järveojale ning Sander Pärn ja James Morganile, sest teede iseloom on natukene sarnane Lõuna-Eesti kiiretele teedele. Ott Tänak koos meeskonnakaaslase Elfyn Evansiga sihib kindlasti ka poodiumit, Ott hoidis ennem Sardiinias kolmandat kohta, kuid oli sunnitud ralli teisel päeval katkestama käigukasti rikke tõttu. M-Spordi meeskonnajuhi Wilsoni sõnul tegid nad autole uuendusi, et kaitsta rohkem käigukasti osasid. Uuendatud Fordi potensiaalis ei kahtle keegi, Oti senini näidatud hoog annab lootust poodiumikohaks, seda enam, et mees lubas ka ise näidata oma kiirust. „Ma naudin alati kiireid rallisid ning kuigi meil pole viimasel ajal sellistelt teedelt kogemusi, loodan, et suudame suruda algusest lõpuni ning saavutame hea tulemuse,“ sõnas Ott Tänak M-Spordi pressiteenistuse vahendusel.

Kruuda sihib klassivõitu

Karl Kruuda loodab, et suudab Poolas võtta WRC2 klassivõidu, sest talle sellised teed sobivad ning Lõuna-Eesti teedel peetud test läks igati hästi. Karl näitas Portugali rallil väga head kiirust oma Citroen DS3 R5 autoga, kuid paraku konkurendi tolmus kogutud ajakaotus sundis teda riskima ning lõpuks oli sunnitud sõiduvea tõttu ralli katkestama. Siiski suutis ta näidata väga head kiirust ning see lubab Poolast klassivõitu sihtida. Sander Pärna jaoks on tegemist kolmanda stardiga sel aastal WRC2 sarjas ning kui esimesed kaks rallit olid head kogemuste omandamiseks, peaks ta Poola rallil senisest paremat kiirust näitama. Portugali ralli järgselt sõnas mees, et teab, kuidas Ford Fiesta R5 autoga kiiremini sõita, loodetavasti suudab ta selle realiseerida.


Kommentaarid

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga