Ennem hooaja algust ennustati, et sel hooajal ei õnnestu Ogieril enam nii lihtsalt tiitlit võita, kui kahel esimesel korral, sest tema meeskonnakaaslane Jari Matti Latvala on muutumas Volkswageni roolis järjest kiiremaks ja enesekindlamaks ning noor uljaspea Neuville Hyundai roolis võib nii mõndagi korda saata. Lisaks oodati kaarte segama ka Citroeni sõitjaid Östbergi ning Meeke, samuti ei saa maha kanda sel hooajal kõigil rallidel poodiumil lõpetanud Volkswageni kolmandat sõitjat Mikkelseni.
Põnevust jagub aga Ogier võtab ikka oma
Siiani on kõik peetud rallid võitnud valitsev kahekordne maailmameister Sebastian Ogier, kes on suutnud seljatada vastased ülirasketes oludes peetud Monte Carlos, Rootsis, kui ka esimesena teed puhastades Mehhikos. Ükski võit pole Ogierile väga lihtsalt tulnud, kuid ometigi on puhtalt tulemusi vaadates selge, et Ogieri edestamine saab sel aastal väga raske olema. Tulemused ei peegelda sel aastal aga tegelikku asjade seisu, sest vaatamata Ogieri ülekaalule, on asjad kulgenud siiski põnevamalt. Näiteks Rootsi ralli viimasele katsele startisid esimesed kolm minimaalse vahega, ralli võitmise võimalusi oli kõigil, kuid lõpuks väljus heitlusest ikkagi võitjana Ogier.
Pettunud Latvala
Soomlane Jari Matti Latvala alustas seda hooaega suurte lootustega, sest ta on end hakanud Volkswageni roolis aina kindlamalt tundma ning seeläbi on hakanud kasvama ka stabiilsus. Latvala kiiruses ei kahtle mitte keegi, tegemist on ühe kiireima piloodiga WRC sarjas, kuid paraku on tal stabiilsusega suured probleemid. Montes suutis ta säilitada rasketes oludes külma pea ning tasuks hea teine koht meeskonnakaaslase Sebastian Ogieri järel. Monte järgselt tundus, et Latvala on leidnud kuldse kesktee stabiilsuse ning kiiruse vahel ning tundus, et Ogieri tiitlivõit pole enam nii kindel, kui varasematel aastatel. Rootsi rallil on Latvala alati kiire olnud ning tundus, et ka sel aastal võib ta lõpuks esimesena lõpetada, kuid ralli üheksandal kiiruskatsel tehtud viga kustutas Latvala lootused. Mehhikos oli ta Ogieri esikohalt tõrjumiseks hea võimalus, kuid seegi kord pingutas ta üle, rikkus auto vedrustuse ning oli sunnitud katkestama. Ta läks viimasel päeval rally 2 reeglite abil püüdma punktikatse punkte ning katse lõpus antud intervjuus sõnas enesekindlalt, et tema enam kiiremini ei suuda. Paraku sai tema enesekindlus järjekordse hoobi, kui ta jäi sel katsel kõigest neljandaks ning punktilisa ei teeninud. Soomlane ise on öelnud, et tiitlilootused on küll väikesed, kuid ta pingutab edasi ning vaatab, kuhu välja jõuab.
Säravad tähed Neuville ning Mikkelsen
Minu jaoks on selle hooaja suurim staar kahtlemata Hyundai esipiloot Thierry Neuville, kes on varasemalt näidanud väga head kiirust, kuid nüüd on sellele kompotile lisandunud ka üsna hea stabiilsus, mis kokkuvõttes tähendab poodiumikohtade nimel heitlemist. Montes lõpetas ta targa sõiduga viiendal kohal, Rootsis heitles aga juba esikoha nimel. Lõpuks jäi noor belglane siiski teiseks, kuid suutis nii mõnelgi rallifännil südame kiiremini põksuma panna oma muljetavaldava kiirusega. Lisaks tuleb mainida, et tegemist on siiski veel üsna noore mehega, kel pole väga palju kogemust. Niisamuti pole väga palju võistluskogemust Hyundail, kuid ma usun, et mõlema komponendi potensiaali juures võime tulevikus rääkida ka meistritiitlist.
Peaaegu sama suure üllatuse on teinud Volkswageni kolmas sõitja norraks Andreas Mikkelsen, kes on kõik senised rallid lõpetanud kolmandal kohal. Rootsi rallil oli ta lähedal võidule, kui startis liidrina viimasel katsel väikese eduseisuga, näidates esimeses vaheajapunktis lähima jälitajaga Ogieriga võrdset aega, kuid kahjuks rikkus spinn lootused üldvõidule. Siiski oli see tormihoiatuseks, et temalt võib sel aastal oodata veelgi soliidsemaid tulemusi, kui ka rallivõitu. Kindlasti saab põnev olema jälgida, kuidas noor norrakas kahele kogenud meeskonnakaaslasele vastu hakkab.
Langenud valitseja
Citroeni piloodid noor Kris Meeke ning norrakas Mads Östberg, kellel on juba piisavalt kogemusi pole suutnud näidata väga head kiirust. Ootasin Rootsis Madsilt vähemalt võitlust poodumikoha eest, kuigi ka võit poleks olnud võimatu. Paraku ei suutnud ta erilist kiirust näidata püsides kaua neljandal kohal kuniks eksis ühel katsel ning jäi lumehange kinni. Lõpuks kuulus talle kümnes koht, milles oli mees ise ka pettunud. Mehhiko rallil näitas ta lõpuks seda, milleks ta võimeline on ning suutis hea võitlusega endale tagada teise koha Sebastian Ogieri järel. Erameeskondades tundus ta tunduvalt säravam ning kiirem olema, tundub, et tehasemeeskonda kuulumine on talle pitseri pannud – sõites enda kuludega ei ole sul ehk nii suurt vastutust, kui tehasemeeskonnas, kus pead mõtlema ka meeskonnapunktidele. Ei tea, mis täpselt teda vaevamas on, kuid loodetavasti on ta hooaja lõikes siiski enamaks võimeline. Autos ei tohiks viga olla, vanameister Loeb näitas Montes, et Citroen liigub endiselt hästi.
Östbergi noor meeskonnakaaslane Kris Meeke on näidanud väga head kiirust, kuid paraku on ta kõigil rallidel vea teinud, mis on röövinud temalt hea koha. Loodetavasti suudab ta oma enesekindlust parandada ning Citroenile häid kohti tuua.
Uuendusi veel tulemas
Kindlasti ei saa veel täielikke kokkuvõtteid teha asjade seisust, kuna mitmed meeskonnad on alles toomas välja uuendusi praegustele mudelitele või täiesti uut autot. Fordiga MM sarjas võistlev M-Sport on lubanud tutvustada uut autot alles Portugali rallil, mis toimub mais. Tegemist ei ole küll uue mudeliga, milleks on endiselt Fiesta, kuid meeskonna sõnul pidavat tegemist olema siiski põhimõtteliselt uue autoga. Samasuguse uuenduse tegi M-Sport omalajal Focuse mudelile 2003. aastal, tollal oli tegemist tõelise revolutsiooniga rallimaailmas, raske uskuda, et M-Sport suudab seda tänastes oludes korrata. Peamine probleem on tunduvalt väiksem eelarve, kui suurtel tehasemeeskondadel nagu Volkswagen, Citroen või Hyundai.
Ott Tänaku ning M-Spordi tegemistest esimesel kolmel rallil kirjutasin eelmises postis.
Lisa kommentaar