Kolm nädalat on jäänud autoralli maailmameistrivõistluste esimese etapini ning seetõttu on paras aeg üle vaadata ootused ja lootused uueks ralli hooajaks, mida ootavad kindlasti paljud Eesti inimesed, sest taaskord sõidab Eesti mees tehasemeeskonnas ning omab võimalust heidelda ralli võidu nimel. Just nimelt ralli võidu nimel, sest tegelikult ma ei kahtle selles, et Ott oleks võimeline praegu võidu peale kihutama, seda näitasid eelmise hooaja Rootsi ning Portugali MM ralli vägagi kindlalt. Siiski, reaalsuses tuleb ootusi paar kraadi allapoole nihutada, küllap kõik me sooviks, et Ott suudaks mõnel rallil korrata seda, millega sai Neuville saksamaal hakkama pool aastat tagasi, kuid selleks peaks ka muud tingimused täidetud olema. Suurimaks “agaks” peavad paljud Fordi suutlikkust, sest M-Spordil on tunduvalt vähem vahendeid kasutada auto arendamiseks, kui eelkõige Volkswagenil ning Hyundail aga ka Citroenil. Fordiga on võimalik kiiresti sõita, kuid tõenäoliselt tuleb natukene rohkem pingutada, kui konkurentide autodega. Samas lubas M-spordi juht, Malcolm Wilson, et hiljemalt Portugali rallil tuuakse välja meeskonna uus auto, mis pidavat olema läbi aegade kiireim Fordi ralliauto, loodetavasti kujuneb see Eesti mehele sama edukaks, kui omal ajal oli Markko juhitud Ford Focus RS WRC 2003. Markko kasutada olnud tehnikal oli tänu auto revolutsioonilistele lahendustele probleeme stabiilsusega ning viimase taha jäi nii mõnigi rallivõit (ja kes teab, ilmselt ka MM tiitel), loodetavasti läheb Otil paremini.
Mida oodata aga konkreetsemalt? Kindlasti tekib paljudel küsimus, et kas on ikka õige rääkida Oti comebacki aastal võimalikust võidust ning konkurentsivõimelistest aegadest, kuid ma leian, et Otil pole enam aega töristada vaikselt ning koguda kogemusi, eks seda tuleb ka teha aga sel hooajal tuleb näidata, millest ta tehtud on. Eks peamine on leida võimalikult hea kiiruse juures stabiilsus, sest puhtalt kiiruse näitamine ei taga töökohta edaspidiseks. Meeskonna poolt on seatud eesmärkideks näidata head kiirust ning heidelda poodiumi kohtade nimel, ma arvan, et see on vägagi realistlik ootus. Loodetavasti saab Ott piisavalt testida ka, sest vaid nii saab autost maksimumi võtta. Teiseks suureks “agaks” on kaardilugeja Raigo Mölder, kellele oli eelmine hooaeg väga raske õppimise aasta, kooliraha maksti nii mõnelgi rallil, kui Ott legendivea tõttu välja sõitis. Kuigi Raigo kogenematus teeb rallifänne murelikuks, arvan, et sel hooajal ta selliseid vigasid enam ei tee, tegemist on nüüd professionaaliga ning küllap teeb ta iga päev selle nimel tööd, et eksida võimalikult vähe. Usun, et kaardilugeja taha ei jää sel aastal midagi..
Autoralli maailmameistrivõistluste WRC 2 sarjas teevad sel aastal kaasa ka eelmise hooaja D-Macki sarja võitjad Sander Pärn ning James Morgan ja valitsevad soome meistrid, Karl Kruuda ja Martin Järveoja, kelle eesmärgiks on seatud sarja võit. Sander Pärn osaleb sama meeskonna ridades, kus sõitis eelmisel hooajal Ott Tänak ehk sarjas osalemise kulud katab rehvitootja D-Mack, samas on seetõttu kasutada D-Macki rehvid, mis on konkurentide Michelinidest natukene kehvemad, eriti asfaldil. Ott Tänak suutis vaatamata rehvidele näidata ulmelist kiirust, Sander ilmselt sellisele tasemele ei küündi, kuid samas näitas ta eelmisel hooajal väga tarka ning stabiilset sõitu, mis WRC 2 sarjas võib kokkuvõttes samuti hea tulemuse anda. Ootan huviga, mida suudab Sander teha ning kas ta suudab hooaja edenedes kiirust tõsta ja areneda.
Karl Kruuda vahetab väidetavalt sel hooajal oma vananenud võistlusauto Citroen DS3 vastu välja, mis peaks olema tunduvalt kiirem ja parem, kui senine Ford Fiesta S2000 auto. Karli eesmärgiks on püüda sel aastal sarja võitu, mis on üsna loogiline eesmärk, sest eelmisel hooajal oli ta sellele üsna lähedal. Konkurents tõotab tulla sel hooajal WRC 2 sarjas päris tugev, kaasa teevad mitmed talendid, eesotsas S. Lefebvre ning C. Breeniga.
Lisa kommentaar